Forum - Vuelta 2009

Geplaats door Hakkie2 op vrijdag 12 juni 2009 om 10:55.
Volgens 2cycle de deelnemende ploegen in de Vuelta

21 ploegen in de Vuelta, geen Fuji, geen Katusha, wel Cérvelo, Vacansoleil, Contentpolis, Xacobeo en Andalucia

AG2R LA MONDIALE
ANDALUCIA CAJASUR
ASTANA
BBOX BOUYGUES TELECOM
CAISSE D'EPARGNE
CERVELO TEST TEAM
COFIDIS LE CREDIT EN LIGNE
CONTENTPOLIS-AMPO
EUSKALTEL-EUSKADI
FRANÇAISE DES JEUX
GARMIN-SLIPSTREAM
LAMPRE-N.G.G.
LIQUIGAS
QUICK STEP
RABOBANK
SILENCE LOTTO
TEAM COLUMBIA - HIGH ROAD
TEAM MILRAM
TEAM SAXO BANK
VACANSOLEIL PRO CYCLING TEAM
XACOBEO GALICIA

Reacties

1 [2]
Geplaatst door MrKennedy85 op zondag 16 augustus 2009 om 16:14
Ik ben zelf zowel in assen als daags nadien in Emmen te vinden smiley
Geplaatst door Heijneken op zondag 16 augustus 2009 om 18:15
ik ben zowel aanwezig in emmen en assen.
dat van emmen is voor mij logisch.
woon in emmen.smiley

heb voor in assen tribune kaarten.
lijkt mij een geweldig evenement voor nederland.
Geplaatst door abdel1991 op maandag 17 augustus 2009 om 08:20
iemand die weet of er meer bekend is, of fuji wel of niet mag starten, de vuelta komt steeds dichterbij....
Geplaatst door knaapvouwer op woensdag 19 augustus 2009 om 21:56
Volgens mij is dat al lang bevestigd... Ze staan toch ook gewoon op de voorlopige startlijst...
Geplaatst door Verweggistan op woensdag 19 augustus 2009 om 23:28
Ik ga met de bus; retourtje Alkmaar-Assen voor 11 euro smiley
Geplaatst door abdel1991 op woensdag 19 augustus 2009 om 23:41
ik was in eerste instantie wel van plan te gaan, maar nu twijfel ik aangezien het dan ramadan is, wordt dan heel moeilijk om daar een hele dag me te vermaken zonder te eten en drinken
Geplaatst door Bianchifietser op woensdag 19 augustus 2009 om 23:44
Ik zit in rome, dus naar assen gaan wordt niks
Geplaatst door stoemper op woensdag 19 augustus 2009 om 23:46
Ik ga ook, maar dan fietsendsmiley

[size=3]Maar dan wel vanuit Groningen waar mijn zus woontsmiley[/size]
Geplaatst door lnnrt op donderdag 20 augustus 2009 om 09:23
Zijn er nog mensen hier die ook de toertocht gaan rijden?
Geplaatst door Hakkie2 op donderdag 20 augustus 2009 om 09:44
Ik ga er ook heen, er staat op site gewoon dat er voor iedereen toegang is. Je zal er alleen misschien wel al vroeg moeten zijn, maar er zijn dan ook allerlei activiteiten. Ik wil ook rondlopen, dus heb geen tribunekaarten.
Geplaatst door steef14 op donderdag 20 augustus 2009 om 10:08
@ innrt

Ja ik rij de 120 km plus het stuk van emmen naar assen. ( 35 km )

@ heijneken

sta je s'morgens ook om 10 uur onder het bruggebouw ? Of zou er de hele dag wel plaats zijn.
( woon zelf ook in emmen )
Geplaatst door xistnc op donderdag 20 augustus 2009 om 10:13
kreeg gister een mail van Univé, waar ik me had aangemeld voor 'de beste tribunekaarten'. Eind deze week doen ze een loterij (of tombola?). Mocht ik niet winnen, zo staat in de mail, dan heb ik alsnog net als iedereen gratis toegang.
Geplaatst door Heijneken op zaterdag 22 augustus 2009 om 20:22
@steef14

Ik sta niet om 10uur onder het bruggebouw.
Ik ga met 8personen naar assen.
heb tribunekaarten via de rabobank.
en ik mag op dit moment ook geen lange afstanden fietsen. heb problemen met mijn knieen.
Geplaatst door dutchfubar op zaterdag 22 augustus 2009 om 20:27
Ik heb er wel zin in. Het is alleen wel een flink end rijden, als je uit de regio van Hilversum komt.
Geplaatst door jmp80 op maandag 24 augustus 2009 om 16:53
ik ben wel benieuwd wie er als kopman uitgespeeld gaat worden bij cofidis:

moncoutie, moinard, taaramae. al lijkt de laatste me te jong. Zal best leuk meedoen, maar ze zullen m geen druk van 'kopman' opleggen neem ik aan.
Ik de tour heeft moncoutie zich iig totaal niet laten zien...
Geplaatst door Tjeu op maandag 24 augustus 2009 om 17:20
fuij mocht toch starten van CAS
Geplaatst door que sera cera op woensdag 26 augustus 2009 om 14:21
Let op Michael Albasini, hij gaat iedereen verrassen! Hij is de joker die in deze grote ronde door Stapleton naar voren wordt geschoven. In Oostenrijk en Zwitserland heeft hij dit jaar zijn tegenstanders z'n hielen laten zien. Ik verwacht van hem eenzelfde doorbraak in het rondewerk als zijn huidige ploeggenoot Kirchen, hij zal denk ik eindigen rond plek 10-15 in het eindklassement en een etappe winnen. Vervolgens tip ik hem als grote kanshebber voor het WK in Mendrisio (thuisland)
Geplaatst door Markoes op woensdag 26 augustus 2009 om 14:32
Als etappe winnaar is albasini zeker kansrijk! Maar voor het rondewerk komt hij denk ik toch wat te kort. Zowel in het hooggebergte als in de tijdritten.
Geplaatst door Abdoe op woensdag 26 augustus 2009 om 14:38
Ik zat ook aan Albasini te denken als joker voor het WK naast bliksemafleider Cancellara. Maar een klassement in de Vuelta lijkt me wat hoog gegrepen. Misschien een keertje een etappe met aankomst op een categorie 1-2 berg.
Geplaatst door bilker op woensdag 26 augustus 2009 om 16:21
leuke visie: Albasini als wereldkampioen. Ik had hem niet in mn lijstje maar zou kunnen.
Geplaatst door ajacied op donderdag 27 augustus 2009 om 12:29
Een vriendin die in Drenthe zit vertelde ze dat ze op de bank naast een paar Astana's zaten en ze spraken vlaams. Maar ze had geen idee wie het waren. Ze vroegen hoe het was met Bruyneel, maar daar werden ze een beetej kribbig over, maar ze vertelde dat het beter met hem ging maar dat hij zeker niet meer zou komen.
Geplaatst door xistnc op donderdag 27 augustus 2009 om 12:52
Kaarten voor Univé-tribune zijn binnen! Dus na het slenteren zoek ik een prettige zitplaats, mits dat natuurlijk op een handige plek is.

Morgen de fiets maar optuigen voor een tochtje Utrecht - Assen en dan zaterdag en zondag Drenthe onveilig maken...
Geplaatst door Verweggistan op donderdag 27 augustus 2009 om 16:55
Selectie Garmin:Farrar,Millar, Dean, Maaskant, Hesjdal, Tuft, C.Meier, Danielson, Martin.
Farrar, Dean en Millar rijden hun derde grote ronde, Martin, Meier en Tuft hun eerste.
Danielson reed al de Giro, Hesjdal en Maaskant al de Tour.
Slechts een beperkt aantal renners rijden een grote ronde bij Garmin:
3: Farrar,Millar & Dean
2: Danielson, Hesjdal, Maaskant, VandeVelde, Wiggins, Zabriskie, Pate.
1: Tuft, C.Meier, C.Meyer, Martin
Terwijl het bij andere ploegen niet veel voorkomt dat renners 2 of zelfs 3 grote rondes rijden en dat slechts 14 (in dit geval van de 28) renners een grote ronde rijden.
Redelijk ervaren renners en talenten als Frischkorn, Duyn, Patour, Lowe, Cozza, Peterson en Duggan rijden geen grote ronde.

Ter vergelijking Rabo:
2: Mentsjov, Gesink, Freire, Garate, Ten Dam
1: Ardila, Boom, Clement, De Groot, Horillo, Flecha,Kozontjoek, Leezer, Moerenhout, Weening, Martens, Niermann, Posthuma, Tankink, Stamsneijder, Van emden, Tjallingii
Totaal 22/30 renners

Geplaatst door Sloffey op maandag 31 augustus 2009 om 12:08
VRaagje over de truien in de Vuelta.

Ik zie overal de volgende staan:

Goud: AK
Rood: Berg
blauw: punt
wit: combi

Wat was dan die groene trui waar Farrar in reed?
Geplaatst door SanderK op maandag 31 augustus 2009 om 13:51
Volgens mij is groen van de punten.
Geplaatst door Sloffey op maandag 31 augustus 2009 om 14:30
op lavuelta.com staat die als blauw
Geplaatst door SanderK op maandag 31 augustus 2009 om 14:32
Ik heb in ieder geval geen blauwe trui gezien, dus neem ik aan dat die is vervangen door een groene trui.
Geplaatst door Fernando Escartín op maandag 31 augustus 2009 om 14:33
Die kleuren wisselen in Spanje met het jaar. Net als de vissentrui of de lapjestrui etc. Maar het moet de combi trui zijn, want Canca heeft geel en Boonen de punten.
Geplaatst door Sloffey op maandag 31 augustus 2009 om 14:35
wel vreemd dat ze het dan op hun eigen site niet eens goed hebben staan
Geplaatst door niborzerrop op maandag 31 augustus 2009 om 14:35
Op Sporza zeiden ze gisteren dat de groene inderdaad de puntentrui is. Farrar draagt die omdat Boonen liever z'n Belgische kampioenentrui wou laten zien. Ik dacht eerlijk gezegd dat dat niet zou mogen van de organisatie, maar Michel Wuyts zei dat het niet in strijd was met het reglement.
1 [2]