Hoofdmenu
- Nieuws insturen
- Misstand melden
- Wielerkalender
- Interviews
- Columns
- Huisregels
- Archief
- Over WielerFlits
Zoeken
|
|
|
|
|
Forum - Vuelta 2009
Geplaats door Hakkie2 op vrijdag 12 juni 2009 om 10:55.
Volgens 2cycle de deelnemende ploegen in de Vuelta
21 ploegen in de Vuelta, geen Fuji, geen Katusha, wel Cérvelo, Vacansoleil, Contentpolis, Xacobeo en Andalucia
AG2R LA MONDIALE
ANDALUCIA CAJASUR
ASTANA
BBOX BOUYGUES TELECOM
CAISSE D'EPARGNE
CERVELO TEST TEAM
COFIDIS LE CREDIT EN LIGNE
CONTENTPOLIS-AMPO
EUSKALTEL-EUSKADI
FRANÇAISE DES JEUX
GARMIN-SLIPSTREAM
LAMPRE-N.G.G.
LIQUIGAS
QUICK STEP
RABOBANK
SILENCE LOTTO
TEAM COLUMBIA - HIGH ROAD
TEAM MILRAM
TEAM SAXO BANK
VACANSOLEIL PRO CYCLING TEAM
XACOBEO GALICIA
Reacties
| Geplaatst door Rkasv op vrijdag 12 juni 2009 om 11:01 |
Zeker vacansoleil! hopen dat fujji nou geen rechtzaak aanspant![]() |
| Geplaatst door Joop op vrijdag 12 juni 2009 om 11:14 |
| Zullen we eerst maar de Tour afhandelen :/ |
| Geplaatst door Hakkie2 op vrijdag 12 juni 2009 om 11:19 |
| De deelnemende ploegen zijn toch zeker wel interessant. Vooral omdat Vacansoleil mee doet en ze in Nederland starten. |
| Geplaatst door Joop op vrijdag 12 juni 2009 om 11:22 |
| word toch nergens beweerd het niet interessant is?:P |
| Geplaatst door tendam op vrijdag 12 juni 2009 om 11:23 |
| Vacansoleil wilde geloof ik in 2011 meedoen aan een grote ronde, dus ze lopen flink voor op schema. |
| Geplaatst door lnnrt op vrijdag 12 juni 2009 om 11:42 |
| Dat zou wel super zijn als Vacansoleil nu al mag starten in een grote ronde! Ik zeg Johnny Hoogeland de eerste etappe in Drenthe over de kasseitjes!! Goed, eerst maar even afwachten of dit bevestigd wordt. |
| Geplaatst door Zorro op vrijdag 12 juni 2009 om 16:53 |
| CONTENTPOLIS-AMPO Ik ken die ploeg niet op de een of andere manier! |
| Geplaatst door Carlfan1 op vrijdag 12 juni 2009 om 16:55 |
| Hoop dat Valverde tegen die tijd nog niet geschorst is. |
| Geplaatst door wtf1500 op vrijdag 12 juni 2009 om 17:20 |
| Holy, gaan we nu al met de Vuelta aan de gang? Hmm, dat is net zoiets als een kerstboom kopen voordat Sinterklaas in het land is. ![]() |
| Geplaatst door Fernando Escartín op donderdag 30 juli 2009 om 11:42 |
| AG2R LA MONDIALE, Valjavec, Gadret, Efimkin ANDALUCIA CAJASUR ASTANA, (Contador), Kloden, Horner BBOX BOUYGUES TELECOM, Tschopp, Bonnet CAISSE D'EPARGNE, Valverde CERVELO TEST TEAM, Sastre? COFIDIS LE CREDIT EN LIGNE, Taaramea CONTENTPOLIS-AMPO, Aitor Perez EUSKALTEL-EUSKADI, Sanchez FRANÇAISE DES JEUX, Di Gregorio GARMIN-SLIPSTREAM, Danielson, Martin LAMPRE-N.G.G., Santambrogio LIQUIGAS, Basso, Zaugg QUICK STEP, Schwab, Barredo, Devenijns RABOBANK, Gesink, Garate SILENCE LOTTO, Evans TEAM COLUMBIA - HIGH ROAD, Lovkvist TEAM MILRAM, Rohregger TEAM SAXO BANK, Schleck(s), Fuglsang VACANSOLEIL PRO CYCLING TEAM, Carrara XACOBEO GALICIA, Mosquera |
| Geplaatst door Sloffey op donderdag 30 juli 2009 om 11:56 |
| Contador heeft nog altijd geen toezegging gedaan over deelname. F. Schleck ook nog niet. |
| Geplaatst door Allardje op donderdag 30 juli 2009 om 12:51 |
| @abdel,, hoe kom je er bij dat Katusha misschien wel start (A) ? |
| Geplaatst door Ladylvk op donderdag 30 juli 2009 om 13:44 |
Geloof niet echt dat Contador nog veel gaat rijden voor Astana ![]() |
| Geplaatst door Fernando Escartín op donderdag 30 juli 2009 om 13:51 |
| Volgens mij start hij gewoon in de Clasica met al zijn vrienden. Daarnaast heeft hij nog een contract en gaan Armstrong en Bruyneel weg bij de ploeg, dus ik denk dat hij gewoon rijdt. |
| Geplaatst door BambinoDoro op donderdag 30 juli 2009 om 14:39 |
| Startlijst Vuelta a Espana Basso, Sanchez, Gesink, Klöden, en Valverde de grote mannen denk ik. Sastre zal de Vuelta niet rijden, heeft de Giro al gedaan. |
| Geplaatst door Ivo1976 op donderdag 30 juli 2009 om 14:54 |
| Ik heb zo'n gevoel dat Rabo hier met een sterkere ploeg gaat rijden dan in de Tour. Gesink Boom Moerenhout Tankink Weening Flecha Freire Garaté En dan verwacht ik nog Ardila of Martens. Mollema zou oorspronkelijk ook de Vuelta rijden maar dat lijkt me geen optie meer. |
| Geplaatst door lnnrt op donderdag 30 juli 2009 om 15:01 |
| @ bambinodoro: ik denk dat Evans ook wel bij de grote namen mag, die zou toch iets recht willen zetten na zijn Tour. Normaal is hij altijd sterk/constant in grote rondes, op de afgelopen Tour na natuurlijk. Edit: en Andy Schleck rijdt de Vuelta ook zie ik nu! |
| Geplaatst door Fernando Escartín op donderdag 30 juli 2009 om 15:14 |
| @ ivo Voor het hooggebergte alleen Garate en Gesink. Ik denk dat Kozontchuk mee gaat of Ardila. Achteraf is het makkelijk praten, maar op papier was de ploeg van de tour erg sterk. Menchov, Gesink, Ten Dam, Garate, Niermann en ook Clement die bergop lang mee zouden kunnen. En Posthuma, Flecha als hardrijders. Ik zou zelfs nu deze ploeg niet sterker noemen. Neemt niet weg dat ze beter kunnen presteren dan de tourploeg. Het mag duidelijk zijn dat deze jongens in ieder geval aan kunnen vallen mocht daar behoefte aan zijn. |
| Geplaatst door Fernando Escartín op donderdag 30 juli 2009 om 15:21 |
| @Bambino Vorig jaar reed hij ze alle 3! En dit jaar heeft hij zich niet overmatig in hoeven spannen in de Tour of Giro, dus hij zou kunnen starten. Of is het al definitief? Opvallend dat Lovkvist nog niet zeker zou zijn. En Quick step gaat ook weer de verkeerde kant op zo te zien. |
| Geplaatst door Stephan_EJ op donderdag 30 juli 2009 om 15:22 |
| Ja, en straks als de Vuelta bezig is en een Weening, Moerenhout of Tankink valt tegen dan heeft Breukink het weer fout gedaan. Want hoe kon hij nou die renners meenemen. |
| Geplaatst door Ladylvk op donderdag 30 juli 2009 om 15:23 |
| De kans bestaat wel dat Niermann meegaat. Hij heeft aangegeven dat als Gesink hem nodig heeft hij meegaat. Gesink vertrouwt volledig op hem!! |
| Geplaatst door Ivo1976 op donderdag 30 juli 2009 om 15:38 |
| Het gaat niet alleen om de renners maar ook om de strategie. De Raboploeg was in de Tour om Menchov heen gebouwd maar die reed als een dood vogeltje rond. In de Vuelta is Gesink de kopman maar ik verwacht dat de anderen meer vrijheid hebben dan in de Tour om mee aan te vallen. Moerenhout en Weening waren in Oostenrijk erg goed, en van Boom verwacht ik ook wel wat. Flecha en Freire hebben wat goed te maken en bij Garaté zal de moraal wel goed zijn. Ook Tankink zal wel blij zijn om weer eens een grote koers te rijden, ik zie hem als een belangrijke knecht voor Gesink en Freire. Ardila zal in Spanje ook wel mogen rijden en is op het einde van het seizoen zonder contract. Die zal dus volle bak moeten gaan om een nieuw contract te verdienen. |
| Geplaatst door Sloffey op donderdag 30 juli 2009 om 16:45 |
| Voorselectie rabo Vuelta: Robert Gesink, Koos Moerenhout, Bram Tankink, Pieter Weening, Oscar Freire, Juan Manuel Garate, Lars Boom, Tom Leezer, Paul Martens en Mauricio Ardilla. |
| Geplaatst door Sloffey op donderdag 30 juli 2009 om 16:46 |
| een van de laatste 3 zal afvallen. Leezer denk ik niet omdat Freire anders geen goede sprintaantrekker heeft. Paul Martens vind ik sterk rijden en was ook in Sachsen erg sterk. Ardilla Heeft al een tijd geen koersen gereden dus ben niet op de hoogte van zijn vorm |
| Geplaatst door Ivo1976 op donderdag 30 juli 2009 om 16:49 |
| Sloffey, wat is je bron? Op Rabosport staat geen voorselectie. Geen Flecha! Dat verbaast me wel. In dat geval verwacht ik dat Leezer of Martens gaat afvallen, Ardilla is een Spanjaard en dat telt nu eenmaal mee. |
| Geplaatst door roger007 op donderdag 30 juli 2009 om 16:51 |
| ardilla een spanjaard? |
| Geplaatst door Ivo1976 op donderdag 30 juli 2009 om 16:52 |
| O verrek dat is een colombiaan. Fautje! |
| Geplaatst door tristania op vrijdag 31 juli 2009 om 00:59 |
| Zou wel goed zijn voor de ontwikkeling van Leezer als hij zou rijden. Ik kijk er overigens van op dat Flecha niet zal rijden? Is dat waar? in zijn eigen ronde? Aan de andere kant kan Ardilla misschien iets meer betekenen voor Gesink. Wat zeg ik nou. Haha, een buitenlandse renner prijs ik aan in de Vuelta terwijl ik altijd strijd voor Nederlanders Hoop overigens dat Moerenhout, Weening en tankink nog wel in vorm zijn. Hoop dat Garmin nu ook enkele Nederlanders meeneemt. Ze hebben er 4 toch? Hoop in ieder geval Ricardo van de Velde. |
| Geplaatst door Sloffey op vrijdag 31 juli 2009 om 09:40 |
| Werd gemeld op de site van Gesink. Wellicht dat Flecha daar nog bij hoort |
| Geplaatst door Ivo1976 op vrijdag 31 juli 2009 om 09:41 |
| Ik denk ook dat Flecha wel rijdt. Ik weet niet waar Sloffey die voorselectie vandaan heeft gehaald, maar ik vraag me af of het klopt. |
| Geplaatst door Sloffey op vrijdag 31 juli 2009 om 10:25 |
| Hij staat nu op de lijst met tien namen van renners die in aanmerking komen om La Vuelta te rijden. Er starten negen Rabo's in de Spaanse ronde die 29 augustus in Assen van start gaat. Een aantal Nederlandse renners dat afviel voor de Tourselectie staat ook op de lijst, namelijk Nederlands kampioen Koos Moerenhout, Bram Tankink en Pieter Weening. De andere renners zijn de Spanjaarden Oscar Freire en Juan Manuel Garate (die wél de Tour reden) Nederlanders Lars Boom en Tom Leezer, de Duitser Paul Martens en de Colombiaan Mauricio Ardilla. Bron: www.dvhn.nl |
| Geplaatst door Fernando Escartín op vrijdag 31 juli 2009 om 10:39 |
| Leezer zou erg goed zijn. Ik vond Freire in de Tour erg slecht gepositioneerd elke keer, misschien kan hij helpen. En ik zie hem ook wel in een kopgroep meegaan. Bij Ardila is het de vraag wat ze met hem willen. Als ze hem geen nieuw contract aanbieden, zou ik hem niet meenemen. |
| Geplaatst door MrKennedy85 op vrijdag 31 juli 2009 om 10:48 |
| Ik denk zelf dat Martens af zal vallen hoewel die dan in alle 3 de voorselecties heeft gezeten en ook 3 is afgevallen. Dat is wel uitermate zuur voor die jongen, ik vind het toch een goede renner. Maar als Ardila afvalt lijkt me de lichting voor in de bergen dan weer erg dun. Maar aan de andere kant, moeten we Gesink wel zo omringen? Lijkt me eerder dat ze alles op etappes met Freire moeten zetten en dan Garate met Gesink mee en zien hoe ver hij kan komen. Lijkt me niet nodig om driekwart van een ploeg op te offeren aan iemand die top 10 zou kunnen rijden. Want het podium zie ik hem absoluut niet halen hoor sorry. Dus wat mij betreft valt Ardila af. |
| Geplaatst door xistnc op vrijdag 31 juli 2009 om 10:49 |
| Als je kijkt naar het lange seizoen van Flecha is het niet raar dat hij de Vuelta overslaat. Vanaf Het Volk is hij er al bij! Ardila heeft in mijn beleving alleen nog maar de Giro gereden en met al het klimwerk van komende Giro lijkt hij een grotere kans te maken dan Leezer. Zoveel etappes die hij mét Freire kan overleven zijn er niet. In Saksen was hij ook voortdurend de enige van de ploeg die in het tweede of derde peloton terecht kwam. |
| Geplaatst door Fernando Escartín op vrijdag 31 juli 2009 om 11:02 |
| @ kennedy Los van het feit of hij het podium kan halen of niet. Jij kijkt naar de namen die meedoen. Maar je moet ook kijken naar de vorm en ambities waarmee renners starten. Voor de tour had ook iedereen ingezet op mannen als Menchov, Evans, Sastre, Kreuziger, enz. Het parcours is in ieder geval voor de klimmers gemaakt en laat dat nou net Gesink zijn kracht zijn. @ xistnc Ik zie liever een talentvolle nederlander die bij kan dragen aan etappewinst van Freire en zelf in een ontsnapping meekan en afmaken, dan grijze muis Ardila die misschien wel weg moet einde seizoen en toch ook nog vaak genoeg gelost wordt als er serieus tempo gemaakt wordt. Zelf mis ik Kozontchuk in de voorselectie. |
| Geplaatst door Ivo1976 op vrijdag 31 juli 2009 om 19:18 |
| Kozontchuk heeft ook de Giro gereden en is dit jaar einde contract. Misschien wil Rabo niet met hem verder. Het zou me niks verbazen. |
| Geplaatst door Fernando Escartín op vrijdag 31 juli 2009 om 21:45 |
| @ivo Kozontchuk reed vorig jaar ook Giro en Vuelta. Ardila loopt ook af en ze hebben aangegeven dat ze Kozontchuk een talent / goede renner vinden voor de toekomst. Volgens mij was jij ook erg te spreken over Dmitry en opperde je bij een topic over de Vuelta selectie zelf dat ze hem mee moesten nemen. |
| Geplaatst door abdel1991 op vrijdag 31 juli 2009 om 21:48 |
| won die rus niet ooit parijs-roubaix U23, nu ik z'n naam hier zie staan dacht ik ooit hem gezien te hebben in parijs-roubaix U23?? |
| Geplaatst door Fernando Escartín op vrijdag 31 juli 2009 om 21:49 |
| Dmitry Kozonchuk is a Russian professional road bicycle racer for UCI ProTeam Rabobank. Palmares Thüringen-Rundfahrt - 1 stage (2006) Paris-Roubaix - U23 version (2005) Cinturon a Mallorca - 1 stage & Overall (2005) Olympia's Tour - 1 stage (2004) Triptyque des Barrages - 1 stage (2004) |
| Geplaatst door abdel1991 op vrijdag 31 juli 2009 om 21:51 |
| het zegt trouwens niet veel, want koen de kort en veelers wonnen ook ooit parijs-roubaix U23 maar of ze dat bij de elites doen, ik geef ze 0,01% kans |
| Geplaatst door Ivo1976 op vrijdag 31 juli 2009 om 22:58 |
| Die Kozontchuk heeft dus niks meer gewonnen na 2006. Ik zou hem laten gaan. Nuttige knechten zijn er al genoeg. |
| Geplaatst door jb4bruges op vrijdag 7 augustus 2009 om 18:40 |
| Vijf renners zijn al zeker van deelname bij La Française des Jeux: 1. Sandy Casar, 2. Rémy Di Gregorio, 3. Mathieu Ladagnous 4. Wesley Sulzberger 5. Guillaume Levarlet |
| Geplaatst door Onie op maandag 10 augustus 2009 om 16:47 |
31 augustus (maandag) komen ze door mijn woonplaats. , praktisch langs mijn huis. . Maar zul je zien zijn de scholen net weer begonnen en wordt je op school verwacht, ik weet niet zeker of ik die maandag naar school moet maar zit er dik in. , nu zat ik te denken ze zullen vast wel de wegen afsluiten of in ieder geval zal de bus niet rijden lijkt mij. , in dat geval zal ik helaas niet naar school kunnen. . |
| Geplaatst door xistnc op vrijdag 14 augustus 2009 om 21:31 |
| Weet iemand hier een manier om aan kaarten voor de proloog te komen? Het schijnt gratis te zijn, maar je hebt wel kaarten nodig. |
| Geplaatst door marten94 op vrijdag 14 augustus 2009 om 22:04 |
| Ik heb geluk dat ik laat vakantie had, daardoor kan ik lekker de laatste week van mn vakantie de vuelta bekijken in assen en venlo. |
| Geplaatst door Heijneken op zondag 16 augustus 2009 om 12:20 |
| Informeer eens bij het tt-circuit. Misschien dat die weten hoe je aan kaarten kunt komen. |
| Geplaatst door Verweggistan op zondag 16 augustus 2009 om 12:53 |
| op de site van de organisatie lees ik niks over kaarten: http://www.vueltadrenthe.com/tableaux/index.php?pageId=1 |
| Geplaatst door zacht op zondag 16 augustus 2009 om 12:59 |
| @xistnc Zover ik weet waren er kaarten nodig om een plek op één van de tribunes te bemachtigen, en zijn die kaarten inmiddels allemaal vergeven. |
| Geplaatst door xistnc op zondag 16 augustus 2009 om 14:39 |
| Ik heb via verschillende sponsors reclames gezien voor (vrij)kaarten. Dat zou idd heel goed voor tribunes kunnen zijn. Omdat ik rondlopen veel leuker vind, ga ik de gok gewoon wagen. |
| Geplaatst door dutchfubar op zondag 16 augustus 2009 om 14:47 |
Ik heb er wel zin in, het wordt mijn eerste wielerwedstrijd waar ik naar toe ga. Ben al wel bij wk crossen in Hoogerheide geweest, maar ik hoop niet dat het zo koud wordt als toen en dat Boom het dit keer wat beter gaat doen . |
Gebruikerspaneel
Je bent niet ingelogd.
» Inloggen
» Nog geen account?
» Wachtwoord vergeten?
Headlines
- woensdag 8 februari
- 22:04 Vijf Nederlanders in Ronde v..
- 18:47 Tom Veelers: "Dit was het ma..
- 17:33 Parcours Ronde van Zwitserla..
- 16:38 Philippe Gilbert: "Ik ben no..
- 16:28 ASO wil Saxo Bank geen Tours..
- 14:55 Nieuwe poging Utrecht voor e..
- 13:37 Boonen wint weer in Qatar, V..
- 13:26 Project 1t4i mag ook starten..
- 12:36 Volg hier de vierde etappe i..
- 11:30 Trofeo Serra de Tramuntana o..
- dinsdag 7 februari
- 21:32 Nordhaug: "Lang op overwinni..
- 20:17 Contador: "Ik kom terug, ste..
- 18:36 Teleurstelling bij Rabobank ..
- 18:29 Mark Cavendish: "Opdracht vo..
- 18:25 WADA laat zaak-Armstrong nog..
- 18:12 Saxo Bank blijft ploeg van R..
- 15:59 Nordhaug soleert naar succes..
- 14:55 Van den Broeck: "Ik was vijf..
- 14:00 Cavendish wint derde etappe ..
- 13:18 Volg hier de Trofeo Deià (C..
- 13:00 Volg hier de derde etappe in..
- 10:25 Evans: "Schorsing overwinnin..
Poll
Alberto Contador is voor twee jaar geschorst
U moet ingelogd zijn om te stemmen.
terecht - 36%
onterecht - 51%
geen mening - 13%
293 stemmen.

. Maar zul je zien zijn de scholen net weer begonnen en wordt je op school verwacht, ik weet niet zeker of ik die maandag naar school moet maar zit er dik in.
, nu zat ik te denken ze zullen vast wel de wegen afsluiten of in ieder geval zal de bus niet rijden lijkt mij.