Forum - Fietsvakantie Alpe Dhuez tips gewenst!

Geplaats door Markoes op maandag 8 juni 2009 om 15:56.
Ik wil midden augustus naar de alpe dhuez om daar een weekje te gaan fietsen, samen met een vriend van mij. Nu dachten we alles rond te hebben en de camper te hebben gereserveert, echter was er iemand voor me geweest (in de tijd dat ik het formulier aan het invullen was, heeft diegene gereserveerd).

Nu ben ik dus weer verder aan het zoeken.. Hebben jullie ervaring met fietsvakanties.. Ik moet er zien te komen en heb geen auto met trekhaak tot mijn beschikking. Vandaar dat we eraan dachten een camper te huren. Weten jullie goede sites of toevallig een particulier die een camper te huur heeft voor een leuke prijs? Of hebben jullie anders tips om er te komen (fietsbus lijkt me niet echt handig).. Ik hoor het graag!!! Help me naar de alpe dhuez smiley

Reacties

[1]
Geplaatst door zacht op maandag 8 juni 2009 om 15:59
Imperial op het dak voor de fietsen en tent achterin.
Geplaatst door wtf1500 op maandag 8 juni 2009 om 16:42
Of een grote stationwagen huren?
Goed volstouwen, dan krijg je alles erin. Rijdt prettiger en zuinigersmiley
Geplaatst door Markoes op maandag 8 juni 2009 om 16:48
Ja,, maar een auto huren is vrij duur,, en dan moet je ook nog eens een accomodatie huren.. dus dan wordt het vrij kostbaar.
Geplaatst door rens op maandag 8 juni 2009 om 17:20
Ik heb een aantal jaar gewerkt in alpe duez voor sportura! Prima reisorganisatie (wintersport) en sinds dit jaar organiseren ze ook fiets vakanties op de alp! misschien wat voor jou!!
http://www.sportura.com/fiets/
Geplaatst door wtf1500 op maandag 8 juni 2009 om 17:35
Ehm, ik bedoelde ook een tent achterin, voor op de camping dus. Dat was je met een eventuele camper ook van plan denk ik? Camperplaatsen zijn vaak wat duurder dan een tentplaats. Voordeel van een wagen/busje is ook dat je de fietsen achterin gooit om die berg 150km verderop eens te fietsen.

Maar goed, de exacte prijzen heb ik niet paraat.
Geplaatst door Markoes op maandag 8 juni 2009 om 21:29
Ja,, ben nog druk zoekende. :P
Geplaatst door odysseia op maandag 8 juni 2009 om 21:48
Ticket busreis Nederland Bourg d'Oisans kopen bij Cycletours. Fiets wordt meegenomen in de aanhanger van de bus en je kunt je tent en alle andere zaken meenemen. Op de camping onderaan Alpe d'Huez camperen. Vandaaruit zijn wel zeven verschillende lange fietstochten te maken over alpencols.
Geplaatst door Bettinwel op maandag 8 juni 2009 om 22:48
Alpe d'Huez? Prachtig! Maar probeer vooral de Galibier (stukkie verderop) op te fietsen. Vergeleken met de Nederlandse alp is dit echt een monster, helemaal als je de Telegraph ervoor ook doet: meer als 2000 hoogtemeters....
Geplaatst door Garzaa op dinsdag 9 juni 2009 om 15:50
meer dan smiley
[1]