Hoofdmenu
- Nieuws insturen
- Misstand melden
- Wielerkalender
- Interviews
- Columns
- Huisregels
- Archief
- Over WielerFlits
- Wielershirt
Zoeken
|
|
|
|
|
Forum - De Goeie,Ouwe tijd "zucht"
Geplaats door abdel1991 op maandag 25 mei 2009 om 19:23.
Ik irriteer me mateloos aan de koersgedrag de afgelopen jaren. Ik heb het gevoel dat in de tour de france van 2007 de wielrennen eigenlijk "dood" is gegaan door de verrichtingen van Micheal Rasmussen en Aleksandr Vinoukourov. Want op de dag dat rasmussen door rabobank uit de koers werdt gehaald heb ik jammer genoeg geen enkele koers gezien waar ik echt op het puntje van mijn stoel zat.
Nou heb ik deze topic gemaakt om jouw goede tijden van wielrennen naar boven te halen, en vertel ook hier hoe je met wielrennen in aanmerking bent gekomen. Zo ben ik met het wielrennen in aanmerking gekomen omdat ik samen met mijn buurman(grote wielerfan) als 12jarige jongetje naar de AGR van 2002 toe ben geweest vanaf die dag heb ik altijd van het wielrennen gehouden. ik zal ook nooit vergeten dat die deksele bartoli helaas boogerd versloeg in de sprint. Wat ik overigens toen niet wist dat toen ik een handtekening van de enige echte Lance Armstrong kreeg dat hij zo'n grote legende was/zou worden. overigens zal ik nooit de giro van 2002 vergeten die overigens in nederland van start ging. om een lang verhaal kort te maken post hier jouw geliefde wielermomenten
Reacties
| Geplaatst door StonedCamel op maandag 25 mei 2009 om 21:06 |
| Mijn eerste echte aanraking met wielrennen was toen ik 8 was, ik stond toen aan de voet van de Mont Ventoux, in de etappe die Armstrong aan Pantani schonk. In 2002 maakte ik het allemaal al wat bewuster mee, ik stond toen op de Col du Galibier in de rit van Boogerd. Een van mijn vrienden zei nog: ik zie dat hij iets van plan was, toen hij aan onze kant van de weg vooraan het peloton langskwam. Later hebben we van Jacques Chapel genoten die verslag deed op Radio Tour, wat een fantastische man was dat. In 2006 stond ik in de Pyreneeen bij de etappe die Menchov won op de Pla de Beret. Echter, ik vond het toen leuk, maar was er nog niet gek van. In 2007 sloeg de vonk pas echter over ten tijde van de Tour, en sindsdien kijk ik wanneer ik kijken kan. Dit jaar kan ik helaas niet naar de Tour omdat ik later op vakantie ga dan normaal. Volgend jaar ben ik er uiteraard als het kan weer bij, gewoon omdat het een fantastische belevenis is. |
| Geplaatst door Sloffey op dinsdag 26 mei 2009 om 10:27 |
| Koersgedrag is naar mijn mening niet veel veranderd en nog altijd heel spannend. al zijn er uitzonderingen. Kijk bv alleen al naar de bergrit van gisteren in de Giro. Met het hart in de keel. Mijn eerste aanraking met het wielrennen was uiteraard op de TV. Ik zag de etappe waarin Indurain capituleerde na 5 tourzeges. in combinatie met het commentaar heeft dat toen zo'n indruk gemaakt dat ik ben blijven kijken. De eerste jaren alleen de tour en sinds een jaar of 6 a 7 alle koersen die ik kon zien. Dit is nu echt fantastisch te volgen met alle livestreams. Gek genoeg ben ik nog nooit live bij een koers aanwezig geweest maar ik denk dat ik de Vuelta Giro en Tour start zeker ga bezoeken |
| Geplaatst door Jaap Eden op dinsdag 26 mei 2009 om 12:02 |
| @ Sloffey Als je dan moet kiezen, zou ik zeker een proloog bezoeken. Bijvoorbeeld in Assen, Amsterdam of Rotterdam. Dan sta je tussen heel veel supporters een paar uur naar renners te kijken en dan heb je tijd om er van te genieten. Andere ritten zijn ook mooi, maar je bent meestal een dag kwijt voor 2 minuten kijkplezier. |
| Geplaatst door Sloffey op dinsdag 26 mei 2009 om 12:38 |
Dat is ook de rede dat ik er in principe niet zlef naartoe ga. op de tv is alles toch een stuk beter te volgen ![]() |
| Geplaatst door tristania op donderdag 28 mei 2009 om 00:29 |
| Hoi, leuke topic. Mijn herinneringen zijn dat ik meestal met mijn vader meekeek. Naar Zoetemeld, raas, Kuiper en Kneteman. Maar ik begon pas echt gek van wielrennen te worden in 1981. Ik was toen 11. Peter Winnen. niemand had ooit van hem gehoord. Hij debuteerde in de Tour. Op Alpe d'Huez reed hij weg van o.a. Hinault en Zoetenmeld. Het commentaar van Theo Koomen staat me nog helder voor de geest. geweldig. Dat was ook het begin van de vette Nederlandse jaren zoals ik ze noem. Iedereen heeft het over de grote 4, Zoetenmeld e.d. Maar ik ben me meer bewust van die periode daarna. Breukink kwam, Theunisse, rooks, Van Poppel. Er kwamen 4 nederlandse wielerploegen, Panasocin, Kwantum, PDM en TVM. Geweldig periode was dat. Overal hadden we wel renners voor. Voor de spints van Poppel, Hermans, Blijlevens, voor de bergen Theunisse, Breukink, Rooks, Van der Velde e.d. En natuurlijk alleskunner, M. Ducrot. Hij had een hele nieuwe manier van fietsen. Maar serieus, hij won ook een tourettappe. En dat was in die tijd nog leuk. Je had veel nederlanders in koers maar ook veel van die renners mochten voor eigen kansen gaan en wonnen een etappe. En daarom verlang ik nu nog wel eens naar Nederlandse aanvallers. Ik herinner me etappeoverwinningen van Ducrot, Harmeling, Lammerts, Pirard, Nico Verhoeven en Solleveld. Allemaal geen grote namen maar die er wel voor gingen en ook de kans nog kregen. Zou weer leuk zijn met ongeveer 15 Nederlanders in de Tour, mannen die in bergen meekunnen, mannen die kunnen sprinten, mannen die kunnen tijdrijden. Een WK voetbal is interessanter met Oranje dat meevoetbalt zo is het ook met wielrennen. Vroeger ook leuke verdeling ploegen. PDM en Panasonic voor het klassement, dat was een mix van Nederlanders en buitenlanders. En Kwantum (Super Confex) met TVM die met veel Nederlandse avonturiers reden. Goed, ben dus in die tijd en dat verklaart ook mijn chauvinisme voor meer Nederlanders. Herinner me ook nog dat ook RTL in journaal uitgebreid de Nederlanders intervieuwde met Rick Nieman die ook wielergek is/was. Maar ja, nu geduld hebben met de talenten en hopen dat zich nog wat talenten bij de Nos aanbieden om verslaggeving van het wielrennen te doen. En misschien dat Rich Nieman weer een item over fietsen moet krijgen bij RTL! Zo is weer een boekwerk geworden ![]() |
| Geplaatst door Ivo1976 op donderdag 28 mei 2009 om 08:21 |
| De Tour van 1988: Steven Rooks werd 2e in het klassement, na Delgado. Peter Winnen werd 9e, Theunisse 11e, Breukink 12e. 4 etappezeges van van Poppel. Verder 1 etappezege van Nijdam en 1 van Rooks. En Panasonic won de ploegentijdrit. Van Vliet, Lubberding en Nijdam reden in het geel. Beste ploeg (toen nog gele petten!): PDM Winnaar bolletjestrui: Rooks Winnaar witte trui: Breukink. Absoluut ongekend en daarna nooit meer vertoond. Oranje boven! Tijdens die Tour ben ik wielergek geworden. Ik was 12 jaar oud. Ik ben het helemaal met Tristania eens. Als je deze periode heb meegemaakt, zo van 1985 tot 1995, dan is het gewoon heel frustrerend om te zien hoe de Nederlanders het doen. Het zijn bijna allemaal knechten geworden. Zelfs onze beste renners rijden voor (buitenlandse) kopmannen. Ontzettend zonde. Ik wil Nederlanders op het podium zien. Als ik komende zomer onze Gesink zijn klassement zie opgeven om dat hij voor Menchov moet knechten, en Thomas Dekker het vuile werk voor Evans moet opknappen, zal ik terugdenken aan de Tour van 1988. De Tour die niet geel, maar Oranje kleurde. |
| Geplaatst door StonedCamel op donderdag 28 mei 2009 om 09:40 |
| Ach ja misschien gebeurt het over een paar jaar wel weer, er zijn iig weer 3 'Nederlandse' ploegen. Theo Bos kan zich dan meten met de sprinttop, misschien van Hummel ook. Gesink, Dekker en wellicht Mollema kunnen voor een goed klassement en etappezeges in de zwaardere ritten gaan. Boom kan sprintjes bergop winnen en de bollen pakken. Ik heb wel het idee dat er een behoorlijk talentvolle lichting aankomt, maar die moeten natuurlijk de stap nog zetten. |
| Geplaatst door Sloffey op donderdag 28 mei 2009 om 09:43 |
| @ Tristania Ik wil niet vervelend doen maar je weet toch dat hij ZoetemelK heet? of was er ook een Zoetemeld? |
| Geplaatst door tristania op donderdag 28 mei 2009 om 10:53 |
| @Sloffey Wat goed gezien zeg. Zaten wel meer foutjes in hoor Maar goed dat je zo aan het opletten bent. Kijken we even naar jou post: Geplaats door Sloffey op dinsdag 26 mei 2009 om 12:38 Dat is ook de rede dat ik er in principe niet zlef naartoe ga. op de tv is alles toch een stuk beter te volgen Dan zeg ik, het is toch zelf en niet zlef? Is het ook niet de reden dat??? |
| Geplaatst door munnik op donderdag 28 mei 2009 om 13:52 |
| Hé leuke bijdrages van Ivo en Tristania. In die periode ben ik ook wielrennen gaan volgen. Prachtig die periode met TVM, Kwantum, Panasonic en PDM. PDM met eerst Delgado, Theunisse en Rooks en vervolgens Breukink, Alcala, Kelly. Zoveel Nederlanders die opeens op kwamen zetten. En ja, Tour 1988 met Rooks. Was ook erg mooi. En geweldig die sprintzegges van Van Poppel. Die tijd is niet te evenaren maar als de verwachtingen uit komen en talenten ontwikkelen zich door kunnen er mooie tijden aankomen. En kom op jongens, ga niet allemaal op elkaar foutjes letten. Als iemand Zoetemeld schrijft kun je toch ook lezen dat Zoetemelk wordt bedoeld. Ik schrijf ook wel eens Geesink ipv Gesink of omgekeerd. |
| Geplaatst door Sloffey op donderdag 28 mei 2009 om 14:14 |
| @ tristania Jammer dat je zo kinderachtig reageert op jouw leeftijd. Kijk als je in alle snelheid een keer iets fout typt dan hoor je mij echt niet hoor dat doe ik zelf namelijk inderdaad ook vaak zat maar als je van de 3 keer da je een naam typt 3 x dezelfde fout maakt dan vraag ik me gewoon af of je het fout typt of misschien niet meer weet. De D zit nou ook niet echt in de buurt van de K op het toetsenbord Verder geen nare bedoelingen ofzo |
| Geplaatst door munnik op donderdag 28 mei 2009 om 15:25 |
De D zit overigens onder dezelfde vinger als de K. De D zit on der de linkermiddelvinger en de K onder de rechtermiddelvinger |
| Geplaatst door zacht op donderdag 28 mei 2009 om 15:28 |
| Jullie kunnen alldedrie een vinger van mij krijgen. |
| Geplaatst door BettonneRon op donderdag 28 mei 2009 om 15:33 |
| lol @zacht munnink geesink en gesink en andersom..? dan is het toch gewoon goed |
| Geplaatst door tristania op donderdag 28 mei 2009 om 15:33 |
| Geplaats door Sloffey op donderdag 28 mei 2009 om 14:14 @ tristania Jammer dat je zo kinderachtig reageert op jouw leeftijd. Kijk als je in alle snelheid een keer iets fout typt dan hoor je mij echt niet hoor dat doe ik zelf namelijk inderdaad ook vaak zat maar als je van de 3 keer da je een naam typt 3 x dezelfde fout maakt dan vraag ik me gewoon af of je het fout typt of misschien niet meer weet. De D zit nou ook niet echt in de buurt van de K op het toetsenbord Verder geen nare bedoelingen ofzo Misschien reageerde ik in jouw ogen kinderachtig. En misschien had je geen verkeerde bedoelingen maar irriteerde me een beetje dat ik de moeite nam om een bijdrage te leveren en als je dan terugleest dat Zoetemelk werkeerd is gespeld vind ik dat erg kinderachtig. En dan te zeggen dat ik op mijn leeftijd kinderachtig reageer vind ik flauw. Ik was gewoon geirriteerd. En Munnik, ik heb er eens op gelet en de D en K zitten inderdaad onder dezelfde vinger dus vandaar misschien 3 keer dezelfde fout haha |
| Geplaatst door zacht op donderdag 28 mei 2009 om 15:35 |
| Ik denk dat jullie gewoon niet moeten posten als jullie ongesteld zijn. |
| Geplaatst door StonedCamel op donderdag 28 mei 2009 om 15:54 |
| Is het een idee om een taalpuristen topic te starten waar iedereen zijn ongenoegen over taal en typfouten kan spuien? |
| Geplaatst door zacht op donderdag 28 mei 2009 om 15:56 |
| Het lijkt me een beter plan om Forum-richtlijnen te maken. Een beetje op je taal en interpunctie letten mag best. |
| Geplaatst door Massasprint op donderdag 28 mei 2009 om 16:21 |
| Mijn eerste aanraking met wielrennen wat toen ik een jaar of 7 was, toen Erik Dekker 3 touretappes wist te winnen, sindsdien is naar mijn idee de vonk een beetje overgeslagen. Verder is mijn eerst ervaring met het echt naar de koers toegaan in 2001, ik weet het nog goed: het was de etappe die gewonnen werd door Marc Wauters die toen tevens de gele trui pakte, het was voor mij een fantastische wereld, zoiets had ik nog nooit meegemaakt. |
| Geplaatst door odysseia op donderdag 28 mei 2009 om 19:19 |
| Joop Zoetemelk, wereldkampioen 1984. |
| Geplaatst door Verweggistan op donderdag 28 mei 2009 om 20:35 |
| @ sloffey Je moet je niet zo ergeren aan typfoutjes, je mag heus wel iemand verbeteren maar doe dat dan op een neutrale/helpende/positieve manier en niet op zo'n flauwe manier, maar goed, @ tristiania, ik heb je ''column'' weer met veel plezier gelezen. De eerste wedstrijden/tours waar ik wat van meekreeg waren de Tours van Pantani en Ullrich, daarna de Armstrong Tours (ik was Beloki-fan) en de voorjaarsklassiekers (Knaven's Parijs-Roubaix) |
| Geplaatst door tristania op vrijdag 29 mei 2009 om 01:43 |
| Hé Verweggistan, thanks, leuk die waardering. En de strijd tussen Ulrich en Pantani waren geweldig. Ondanks alles vond ik Pantani en Ulrich een geweldige uitstraling hebben. |
| Geplaatst door Reinieros op vrijdag 29 mei 2009 om 10:30 |
Je zou toch zweren dat TD vaker op deze site rondneust na het lezen van zijn column van vanochtend ![]() |
| Geplaatst door StijnVr op zaterdag 18 juli 2009 om 00:42 |
| Aangezien mijn jeugdige leeftijd heb ik de dagen van Merckx en co niet beleefd als belg, dus hou ik het maar op het WK 2005 in Madrid waar Boonen wereldkampioen werd, en zijn groene trui van twee jaar geleden maar die vind ik persoonlijk minderwaardig aan het WK |
| Geplaatst door Carlfan1 op zaterdag 18 juli 2009 om 10:30 |
| ai, ik ben helaas het groentje van de site. Tot en met 2006 volgde ik alleen de tour de france. Hoe ik dichter verbonden raakte met de wielersport is best een grappig verhaal. Vanwege de opkomende tourkoorts kocht ik eind juni 2006 pro cycling manager 2006. Ik werd vrij verslaafd aan dat spel en ging het elke dag spelen. Op een dag speelde ik parijs-roubaix op pcm, en toen kwam ik er toevallig achter dat parijs-roubaix (2007) op die dag werd verreden. Ik besloot een keer te kijken en ik vond het geweldig, daarna ben ik meteen het hele jaarlijkse programma van wielerwedstrijden gaan volgen. |
| Geplaatst door Onie op zaterdag 18 juli 2009 om 10:51 |
| De tour volg ik vanaf 2000 het jaar dat dekker 3x won, de voorjaarsklassiekers zijn meer van de laatste 3 jaar dat ik die ook volg. Laatste jaar volg ik het nog intensiever met dank aan wielerflits. |
| Geplaatst door Onie op zaterdag 18 juli 2009 om 10:51 |
| - |
| Geplaatst door abdel1991 op zaterdag 18 juli 2009 om 13:13 |
| de giro van 2002 was mijn eerste "grote koers" waar ik naar heb gekeken. dat kwam door een kennis die gek is op wielrennen, maar toen vond ik het nog saai(vertel me niet waarom?) ik heb wielrennen toen niet meer gevolgd tot in de zomer van 2003, toen we niet op vakantie gingen en al mij andere vrienden wel(ik was toen 13) ik zapte langs en zag wielrennen en ik had toen de keus tussen tennis en wielrennen, en koos voor wielrennnen. Serieus dit was mijn eerste echte koers die ik ooit volgde en tot nu toe, mooiste koers die ik ooit heb gezien de TOUR van 2003. schitterend om te zien. destijds had je nog eens echte helden, ook al zaten ze allemaal aan de dope, toch was het een eerlijke strijd. iedereen reedt met de zelfde middelen. en zo'n mayo die vanaf elke colletje er gewoon invliegt. beloki die niet normaal risico's nam(jammer genoeg heeft hij hier een einde van zijn carriere gemaakt) hamilton die met een gebroken sleutelbeen een etappe wint en 4e eindigt en natuurlijk de strijd tussen armstrong en ullrich. ik had me voorgenomen elke koers te kijken, iets wat niet helemaal lukte, totdat ik de tirrenno van 2004 zeg en een jonge italiaan me opviel namelijk damiano cunego, hij haalde welliswaar geen overwinnigen ofzo maar reed daar net als een ignatiev of een txurruka deze tour, constant aanvallen enz. toen zag ik deze held weer in de giro en versloeg zijn eigen kopman simoni(destijds samen met mayo de beste klimmer) hij versloeg simoni in zijn specialiteit gewoon keihard eraf gereden op de bergen, terwijl zijn ploegleider uit zijn auto schreeuwt ga onze kopman helpen, uiterraard werd hij na afloop van dat jaar zijn contract niet verlengt |
| Geplaatst door abdel1991 op zaterdag 18 juli 2009 om 18:38 |
| --- |
| Geplaatst door F4L op zaterdag 18 juli 2009 om 19:30 |
| Ha |
| Geplaatst door Onie op zondag 19 juli 2009 om 19:35 |
| - |
| Geplaatst door Onie op zondag 19 juli 2009 om 19:36 |
| - |
Gebruikerspaneel
Je bent niet ingelogd.
» Inloggen
» Nog geen account?