Hoofdmenu
- Nieuws insturen
- Misstand melden
- Wielerkalender
- Interviews
- Columns
- Huisregels
- Archief
- Over WielerFlits
Zoeken
|
|
|
|
|
Forum - Team Sky
Geplaats door gilly op zondag 24 mei 2009 om 19:58.
Wat vinden jullie van dit nieuwe team?
Wat vinden jullie van de geruchten?
Denken jullie dat ze in 2014 een britse tourwinnaar hebben?
En dat ze nog geen seizoen gereden hebben en al meteen een protour licentrie krijgen
Reacties
[1]
| Geplaatst door Henki op zondag 24 mei 2009 om 20:03 |
Lijkt me wel mooi als er weer een groot team bij komt. De geruchten, ik hoorde dat ze per seizoen 11 miljoen erin willen steken, en geen 30. 30 zou ik teveel vinden. En zo'n team alleen gaat niet helpen voor een britse tourwinnaar. Er zou dan nu toch wel iemand moeten zijn die dat kan, en ik kan me niemand indenken die het eventueel kan. En die protour licentie. Als ze genoeg goede renners hebben dan is het mooi vind ik ![]() |
| Geplaatst door zacht op zondag 24 mei 2009 om 20:06 |
| Een Britse Tour-winnaar binnen 5 jaar is natuurlijk een volkomen belachelijk doel, ze mogen blij zijn als ze binnen 5 jaar mee mogen doen. |
| Geplaatst door Verweggistan op zondag 24 mei 2009 om 20:15 |
| Ze kunnen Barloworld wel overnemen, daar rijden de meeste britten, en volgens mij stopt Barloworld met sponsoren, |
| Geplaatst door achilles op zondag 24 mei 2009 om 20:19 |
| Britse tourwinnaar in 2014 lijkt mij onmogelijk. 1) GB heeft nu niet echt een wielercultuur. 2) Een termijn van nauwelijks 5 jaar, zou betekenen dat de renner in kwestie nu al zou moeten meefietsen.(en ik zie niemand met die potentie) 3) Ze stellen het voor alsof het niets is een tourwinnaar, maar er zijn nog andere landen die tientallen jaren (vruchteloos) op zoek zijn naar nog eens een tourwinnaar (Nederland,België,Frankrijk,... ) 4) Team Sky kan geen wonderen verrichten, ze kunnen niet in 5 jaar iemand ombouwen tot tourwinnaar. Alleen als ze de jeugd gaan begeleiden maar dan duurt het op zijn minst nog 10-15jaar. |
| Geplaatst door Heuj op zondag 24 mei 2009 om 20:30 |
als ze met hun doelen en met hun geld nou eerst eens een heel groot lab financieren, dan zie ik een britse tourwinnaar wel dichterbij komen ![]() |
| Geplaatst door tristania op zondag 24 mei 2009 om 20:56 |
| Ze hebben momentel alleen Cavendish. Streep die weg en er blijft weinig over van Britse fietsen. En ik denk dat als cavendisch slim is hij bij zijn huidige ploeg blijft. Die hebben een zeer sterke ploeg die allemaal voor hem willen rijden. |
| Geplaatst door stoemper op zondag 24 mei 2009 om 21:05 |
Ik vind het prachtig dat er een nieuw team bij komt! Veel goede renners kunnen dan een stapje hogerop doen. Mooi dat er nog sponsors met vertrouwen zijn. Hopen dat het een ploeg wordt à la Cervélo: leuke renners, goede renners, mooie resultaten en dat zonder al te veel toppers![]() |
| Geplaatst door Geronimo op zondag 24 mei 2009 om 21:16 |
| 2014 komt echt te vroeg maar geloof me, die britten gaan er echt werk van maken. Er komen veel talentvolle jongens van de baan af en met al die miljoenen, en professionele plannen gaan ze echt komen. Ze hebben nu al talentjes die komen naast Cav. denk aan Ben Swift (Froome heeft ook een brits paspoort) en, voor nog vele onbekend: Luke Rowe 'The Welsh Dragon' die is 18 jaar, komt van de baan af maar heb ik zien winnen in de ZLM tour, toen hij, met iemand anders, een peleton wist voor te blijven in een waaierkoers. Iets zegt mij dat er meer van zulke renners zijn... |
| Geplaatst door dutchfubar op zondag 24 mei 2009 om 23:44 |
| Cavendish gaat niet voor Sky rijden, dat heeft hij volgens mij al meerdere malen bevestigd. Columbia is een veel te goede ploeg voor hem om weg te gaan. En als dit de manier is waarop zij denken het waar te gaan maken en zie ik het niet zo zitten. Je kunt toch niet serieus menen dat ze het plan hebben om binnen 5 jaar een Britse tourwinnaar te hebben, terwijl er nog niks lijkt rond te rijden met die potentie. Het lijkt wel alsof ze zich niet verdiept hebben in de materie. Als je dan zo aan het avontuur begint heb ik weinig hoop. |
| Geplaatst door Glomser op maandag 25 mei 2009 om 05:51 |
| Cavendish is momenteel de enige die echt tot de toprenners behoord, maar die gaat zoals dutchfubar al aangaf niet rijden bij Sky. Daarnaast komt er wel nieuw talent aan zoals Bellis, Froome, Stannard of Swift die al in het profpeloton rijden, maar dat zijn geen klassementsrenners. Daarnaast lijken me renners als Cummings, Gerraint, Lloyd en Wegelius niet goed genoeg, terwijl Hammond, Hunt en Millar al aan het einde van hun carriere staan. Weet verder niet hoe de renners van Candi TV, Sean Kelly team, Endura Racing team, Plowman Craven, Rapha Condor of Halfords het doen, maar als ze echte totptalenten waren hadden we er al van gehoord. Kortom verwacht niet dat ze binnen 5 jaar een renner hebben die een grote ronde zou kunnen winnen. |
| Geplaatst door thomasderenner op maandag 25 mei 2009 om 10:33 |
| Als je er nou eens voor zorgt dat je augustyn een brits paspoort geeft, wat mogelijk moet zijn als hij voor sky gaat koersen en die jongen in 5 jaar voor de top klaarstoomt. Dan geef je hem in de tour een superploeg mee die hem ten alle tijden beschermd. Ik weet, het is absurd, maar als augustyn dan de tour van het millenium fietst maakt hij eventueel een kans. Dit lijkt mij zo'n beetje de enige mogelijkheid.. |
| Geplaatst door wtf1500 op maandag 25 mei 2009 om 11:02 |
@thomasderenner. Ik acht de kans groter dat ik de staatsloterij win. ![]() Uiteraard is dit gewoon publiciteit vergaren. Roep spannende dingen, en je komt in het nieuws. Maar vergis je niet in het Britse wielrennen, de sport is er enorm populair aan het worden. |
| Geplaatst door Henki op maandag 25 mei 2009 om 11:05 |
@Wtf1500, denk dat je daar wel gelijk in hebt. Het is ook voor de sponsoren ( waar de tour toch word gezien als het hoogste haalbare ) beter als ze dit te horen krijgen, dan als ze zeggen, we willen in 5 jaar een brit in de top 30 hebben van de tour. Dan gaan ze er geen miljoenen in knallen natuurlijk. Het zal wel een doel zijn, maar 5 jaar is te kort ervoor, en dat weten de wielerkenners in engeland ook nog wel. Hopelijk voor hun is de sponser niet zo slim ![]() |
| Geplaatst door BettonneRon op maandag 25 mei 2009 om 19:23 |
| nieuwe slagzin de sky is the limit |
| Geplaatst door thomasderenner op maandag 25 mei 2009 om 20:32 |
| het was ook de énige mogelijkheid die ik uberhaupt kón bedenken, waarmee ik wil zeggen dat die doelstelling natuurlijk onmogelijk is |
| Geplaatst door SAMba op maandag 25 mei 2009 om 21:49 |
Ik zou het goed vinden als Cavendish naar Team Sky gaat, dan kunnen ze een volledige ploeg bouwen rondom hem die voor hem wil werken (zoals Petacchi bij Milram vroeger), en dan kunnen de andere talenten bij Columbia hun eigen kans gaan ![]() |
| Geplaatst door stoemper op maandag 29 juni 2009 om 18:12 |
| Er zijn overigens nog best veel britten die niet zouden misstaan in een Pro/Pro-continental ploeg en die ook best de overstap zouden willen maken. Wat ervaren renners: 1. Roger Hammond (reed al op PT-niveau, nu bij Cervélo, doet het goed) 2. Bradley Wiggins (rijdt al op PT-niveau) 3. Charles Wegelius (rijdt al op PT-niveau) 4. Steven Cummings (reed op PT-niveau, nu bij Barloworld) 5. Jeremy Hunt (reed al op PT-niveau, nu bij Cervélo, doet het goed) Dan heb je nog wat minder bekende renners van toch al een middelbare leeftijd 6. Daniel Lloyd (rijdt nu voor Cervélo, doet het goed) 7. Daniel Fleeman (rijdt nu voor Cervélo) 8. Kristian House (brits kampioen) 9. Simon Richardson (won FDB Insurance) Dan nog jonge talenten 10. Ben Swift (talentvol, rijdt al voor Katusha, 21 jaar) 11. Jonathan Bellis (talentvol, rijdt al voor Saxo, 20 jaar) 12. Luke Rowe (won dit jaar ZLM-Tour, zeer jong (19)) 13. Ian Stannard (nog maar 22, rijdt al voor ISD) 14. Peter Kennaugh (nog maar 20, goed in B-Giro, 3e op NK) 15. Geraint Thomas (23, rijdt al voor Barloworld) 16. Chris Froome (talentvol, rijdt al voor Barloworld, 24 jaar) En dan vergeet ik er vast nog wel een paar. Nu zal niet iedereen hiervan willen/mogen komen, maar je kunt er toch al een half team mee vullen! |
| Geplaatst door Sloffey op maandag 27 juli 2009 om 08:55 |
| 'Team Sky heeft al twintig renners' Team Sky heeft voor volgend seizoen al twintig renners vastgelegd. Dat vertelde ploegleider Scott Sunderland tegen Sporza. De Australiër maakte echter nog geen namen van nieuwe renners bekend. Het is volgens de regels van de internationale wielerunie UCI niet toegestaan om voor 1 september namen van de renners voor 2010 te noemen. In de pers werden afgelopen week de namen van Edvald Boasson Hagen en Thomas Lövkvist genoemd. Daarnaast heeft de ploeg serieuze interesse in Mark Cavendish en Bradley Wiggins, maar Sunderland benadrukt dat de twee nog onder contract staan bij hun huidige ploeg. Team Sky maakt in 2010 zijn intrede in het profpeloton. Het wil starten als ProTour-team. De ploeg gaat werken met een budget van 10 miljoen euro per jaar. |
| Geplaatst door Popovych op maandag 27 juli 2009 om 09:52 |
| Wiggins kan de Tour winnen voor Sky. |
| Geplaatst door gibofan op maandag 27 juli 2009 om 10:02 |
Die reacties van 24 mei zijn na de tour met Wiggins wel grappig om nog eens te lezen.![]() |
| Geplaatst door Daboytommy op maandag 27 juli 2009 om 12:57 |
| ja inderdaad. Zie Wiggings niet snel de tour winnen of hij moet nog gaan verbeteren in het klimmen. |
| Geplaatst door Henki op maandag 27 juli 2009 om 13:00 |
@Gibo, idd , is nu toch wel anders Maar Wiggins moet niet naar Sky, moet gewoon bij Garmin blijven ![]() |
| Geplaatst door MrKennedy85 op maandag 27 juli 2009 om 13:21 |
| Als zo Boasson aan kun trekken met een budget van 10 miljoen, dan moet rabo hem in principe ook aan kunnen trekken. Dan kunnen ze wel lekker op de aanval rijden en hebben ze tenminste altijd een afmaker achter de hand. Dan zou Flecha eventueel kunnen vertrekken hoewel ik die man geweldig vind |
[1]
Gebruikerspaneel
Je bent niet ingelogd.
» Inloggen
» Nog geen account?
» Wachtwoord vergeten?
Headlines
- woensdag 8 februari
- 22:04 Vijf Nederlanders in Ronde v..
- 18:47 Tom Veelers: "Dit was het ma..
- 17:33 Parcours Ronde van Zwitserla..
- 16:38 Philippe Gilbert: "Ik ben no..