Forum - Wie Ben Ik XXX

Geplaats door zacht op zondag 12 februari 2012 om 11:39.
'Wie ben ik', een nieuwe versie van het intussen al klassieke spel op WielerFlits.nl.
In 'Wie ben ik' zijn we op zoek naar wielrenners die in het jaar 2000 of later (nog) actief waren in het peloton.

De regels op een rijtje:

- goed antwoord, dan krijg je 1 punt.
- wie het eerst 15 punten heeft wint.
- goed antwoord, dan maak je een opgave.
- vermeld de stand voor je een opgave maakt.
- als je een antwoord hebt gegeven moet je wachten met het geven van een volgend antwoord tot de vraagsteller gezegd heeft of het goed of fout is, en wachten tot een ander ook geantwoord heeft.

Winnaars voorgaande edities:

1e editie F4L
2e editie TRAPPER
3e editie JESPER
4e editie TRAPPER
5e editie XISTNC
6e editie zacht
7e editie STOEMPER
8e editie zacht
9e editie zacht
10e editie zacht
11e editie zacht
12e editie zacht
13e editie zacht
14e editie Verweggistan
15e editie zacht
16e editie GWK
17e editie GWK
18e editie Rein Taaramae
19e editie SAMba
20e editie zacht
21e editie Verweggistan
22e editie GWK
23e editie zacht
24e editie petoi
25e editie frederik850
26e editie zacht
27e editie zacht
28e editie: Rein Taaramae
29e editie: zacht

Reacties

[1] 2 3 4 5
Geplaatst door zacht op zondag 12 februari 2012 om 11:40
openingspost aangepast, opgave volgt zo.
Geplaatst door zacht op zondag 12 februari 2012 om 11:47
Aan mijn uitslagen te zien kan ik goed sprinten. Ik heb al aardig wat overwinningen behaald, en kreeg vorig jaar een contract bij een ploegje uit mijn land. Na 5 zeges bij die ploeg kreeg ik aan het einde van het jaar een stage bij een grote ploeg uit een ander land, maar daar kon ik geen potten breken. Dit jaar rijd ik dan ook weer voor de ploeg waar ik begin vorig jaar ook voor reed. Ik ben 23 jaar.
Geplaatst door trebilg op zondag 12 februari 2012 om 11:53
Tino Thömel
Geplaatst door zacht op zondag 12 februari 2012 om 11:56
yep
Geplaatst door trebilg op zondag 12 februari 2012 om 14:19
1 trebilg

Ik reed altijd voor ploegen uit eigen land meestal samen met mijn jongere broer. Ondanks dat ik nationaal kampioen werd en ritten won in grote ronde's ben ik een pak minder bekend geworden als mijn broer. Nu ben ik ploegleider uit een team uit eigen land.
Geplaatst door Verweggistan op zondag 12 februari 2012 om 14:51
Alvaro Gonzalez de Galdeano (kan mij een ongeveer dezelfde vraag herinneren van een aantal edities terug)
P.S. Nog felicitaties aan Zacht.
Geplaatst door trebilg op zondag 12 februari 2012 om 15:22
Klopt, wist niet dat hij al is geweest was mijn excuses
Geplaatst door zacht op zondag 12 februari 2012 om 18:29
Thnx Farawayistan, we hebben het weer spannend gemaakt.
Geplaatst door Verweggistan op zondag 12 februari 2012 om 18:48

1 trebilg
1 Verweggistan

@trebilg: al heel lang geleden, ik dacht altijd dat Alvaro alleen maar wielrenner was omdat hij het broertje van was, dus toen ik vernam dat hij zelf ook wel degelijk wat kon was ik verrast en heb het onthouden. smiley

Ik rij al voor het 7e seizoen (niet compleet aaneengesloten trouwens) voor continentale teams. Gezien mijn uitslagen (DNF als beste resultaten op CQ) is het opvallend dat ik het al zo lang volhoudt. Ik reed voor 2 verschillende teams uit eigen land, daarna voor teams uit een buurland, en nu al voor het 2e jaar achtereen voor een team uit een ander buurland. Ik heb voor een aantal opvallende sponsors gereden.
Geplaatst door zacht op zondag 12 februari 2012 om 20:22
Speaking of returning questions: Joop De Gans?
Geplaatst door Verweggistan op zondag 12 februari 2012 om 20:43
Dat is goed. Haha, dit keer wist ik het niet smiley
Geplaatst door zacht op zondag 12 februari 2012 om 21:04
1 trebilg
1 Verweggistan
1 zacht

Ik werd al prof in de vorige eeuw. De laatste jaren rijd ik op PROF-niveau voor een ploeg uit eigen land, de jaren daarvoor reed ik voor een ploeg uit een buurland op verschillende niveaus. Mijn wegcarrière is niet echt indrukwekkend. Hoogtepunt is misschien wel een top-10 notering in een Spaanse rittenkoers, waar ik in dienst reed van de winnaar. Het jaar daarop won ik mijn enige wedstrijd, een eendagskoers in eigen land.
Vorig jaar behaalde ik mijn enige cq-punten in de koers die ik ooit won, en in een koers die langer duurt dan de naam doet vermoeden.
Geplaatst door Verweggistan op zondag 12 februari 2012 om 21:30
Sven Nys
Geplaatst door zacht op zondag 12 februari 2012 om 21:34
yep
Geplaatst door Verweggistan op maandag 13 februari 2012 om 17:49
2 Verweggistan
1 trebilg
1 zacht

Ik ben een jonge renner, ik begin dit jaar aan mijn eerste jaar bij een klein team uit eigen land. Mijn achternaam lijkt sterk op die van een bekende landgenoot die al eens een eendagskoers in de World Tour won. Deze landgenoot reed ook al eens voor een ploeg met dezelfde sponsor als mijn ploeg.
Geplaatst door trebilg op maandag 13 februari 2012 om 20:11
Pit Schlechter?
Geplaatst door Verweggistan op maandag 13 februari 2012 om 20:14
Nee. Hoewel het qua omschrijving wel aardig klopt. Maar de renner die ik bedoel reed nog nooit voor een ander team.
Geplaatst door trebilg op maandag 13 februari 2012 om 20:22
Ah zo bedoel je met begin eerste jaar, ik dacht dat je eerste jaar bij dat team bedoelde.
Geplaatst door trebilg op maandag 13 februari 2012 om 20:23
Zuur want heb nu wel de juiste smiley
Geplaatst door Sander_R_V_S op maandag 13 februari 2012 om 20:24
@trebilg
Zal ik maar wat raden dan? *Ik weet het echt niet*
Geplaatst door trebilg op maandag 13 februari 2012 om 20:27
@Sander maakt mij niet uit zacht komt hem vandaag of morgen wel scoren denk ik smiley
Geplaatst door zacht op maandag 13 februari 2012 om 21:08
Ian Vansumere
Geplaatst door Verweggistan op maandag 13 februari 2012 om 21:24
Punt voor zacht.
Geplaatst door zacht op dinsdag 14 februari 2012 om 21:16
2 Verweggistan
2 zacht
1 trebilg

Ik was bijna 16 toen één van mijn huidige ploeggenoten geboren werd, vorig jaar was het leeftijdsverschil met een ploeggenoot zelfs nog groter. Ik rijd al jaren voor teams uit hetzelfde land, dat niet mijn vaderland is. Één jaar zat ik zonder team. Mijn enige overwinning volgens CQ behaalde ik in het land waar mijn ploeg vandaan kom, ik versloeg daar een erkend hardrijdende aanvaller en een levende legende (die een dag na elkaar geboren zijn, en bij elkaar opgeteld elf kinderen hebben.).
Geplaatst door remco2103 op dinsdag 14 februari 2012 om 21:18
Cuesta ?
Geplaatst door zacht op dinsdag 14 februari 2012 om 21:37
Die fietst niet meer, reed vorig jaar nog voor een ploeg uit eigen land en heeft vaker dan één keer gewonnen volgens CQ. Dus, nee.
Geplaatst door Verweggistan op dinsdag 14 februari 2012 om 22:40
Helminen?
Geplaatst door zacht op woensdag 15 februari 2012 om 07:59
Nee
tip: ik ben geen Europeaan, en het land waar al mijn ploegen vandaan komen ligt ook niet in Europa.
zoektip: De aanvaller en de legende zijn echt een zeer bekende aanvaller en een enorme legende, die verder nooit samen op de plekken 2 en 3 stonden.
Geplaatst door trebilg op woensdag 15 februari 2012 om 08:04
Cesar Augusto GRAJALES Calle
Geplaatst door zacht op woensdag 15 februari 2012 om 08:05
Correct, die reed alleen voor Amerikaanse teams, en won ooit een rit in de Tour Of Georgia voor Voigt en Armstrong.
Geplaatst door trebilg op donderdag 16 februari 2012 om 16:46
2 Verweggistan
2 zacht
2 trebilg

Ik reed alleen maar voor teams uit eigen land.
Ik reed meerdere grote ronde's maar reed de laatste 8 jaar van mijn loopbaan geen enkele grote ronde meer uit.
Ik won ritten in de ronde van mijn land en in andere belangrijke ronde's in eigen land. Ook won ik tweemaal op rij dezelfde wedstrijd in de Benelux, de tweede was die 2 keer ook dezelfde persoon.
Geplaatst door zacht op donderdag 16 februari 2012 om 19:10
Endrio Leoni
Geplaatst door trebilg op donderdag 16 februari 2012 om 21:17
Ja
Geplaatst door zacht op vrijdag 17 februari 2012 om 08:18
3 zacht
2 Verweggistan
2 trebilg

Ik rijd voor een kleine ploeg uit eigen land.
Ik heb een eigen koffie-merk, genoemd naar mijn bijnaam.
Ik won een etappe in een grote ronde.
In 2008 reed ik samen in een ploeg met een renner die me een aantal jaren daarvoor van een klassieke en een andere grote zege afhield.
Ik reed voor grote ploegen uit Italië en België, maar ik ben geen Belg of Italiaan.
Ik ben geboren in een ander land dan waarvoor ik mijn hele carrière reed.
Ik werd meerdere keren nationaal kampioen.
Geplaatst door Verweggistan op vrijdag 17 februari 2012 om 11:45
Fred Rodriquez
Geplaatst door zacht op vrijdag 17 februari 2012 om 12:03
Inderdaad.
Geplaatst door Verweggistan op vrijdag 17 februari 2012 om 12:43
3 zacht
3 Verweggistan
2 trebilg

In 4 seizoenen (incl.2012) reed ik voor 3 verschillende teams uit 3 verschillende landen, allemaal op continental niveau, ik won 1 koers in weer een ander land. Ikzelf kom van een ander continent dan de teams waar ik voor actief was.
Geplaatst door trebilg op vrijdag 17 februari 2012 om 17:01
Alex Meenhorst
Geplaatst door Verweggistan op vrijdag 17 februari 2012 om 18:33
Dat is goed.
Geplaatst door trebilg op vrijdag 17 februari 2012 om 18:47
3 zacht
3 Verweggistan
3 trebilg

De laatste 6jaar reed ik al voor 6 verschillende teams uit 6 verschillende landen. Vorig jaar reed ik voor het eerst voor een team dat niet uit mijn eigen continent kwam en met succes, ik haalde mooie ereplaatsen en een mooi aantal overwinningen in het continent van dit team. Door deze overwinningen vond ik dit jaar teug een ploeg in mijn eigen continent.
Geplaatst door Verweggistan op vrijdag 17 februari 2012 om 21:24
Boris Shpilevsky?
Geplaatst door trebilg op vrijdag 17 februari 2012 om 22:41
Ja
Geplaatst door Verweggistan op zaterdag 18 februari 2012 om 12:40
4 Verweggistan
3 zacht
3 trebilg

Ik ben al over de dertig.
Ik reed vorig jaar voor het eerst bij een ProTour ploeg en tijdens mijn eerste grote ronde bleek dat ik het niveau goed aankon. Eigenlijk is het gezien mijn palmares vreemd dat ik zo lang bij hetzelfde kleine ploegje heb gezeten.
Geplaatst door trebilg op zaterdag 18 februari 2012 om 12:50
Przemysław Niemiec
Geplaatst door Verweggistan op zaterdag 18 februari 2012 om 13:02
Dat is goed.
Geplaatst door trebilg op zondag 19 februari 2012 om 13:57
4 Verweggistan
4 trebilg
3 zacht

Ik rijd al heel mijn loopbaan voor ploegen uit eigen land altijd op continentaal niveau. Mijn mooiste overwinning heb ik geboekt in een ander continent dan waar ik vandaan kom. In die koers werd een later tour ritwinnaar tweede. Ik won ook een rittenkoers op een eiland, de afstand van deze rittenkoers was slechts 90km minder als de totale oppervlakte van het eiland waarop ze verreden werd.
Geplaatst door Verweggistan op zondag 19 februari 2012 om 14:24
SHIMIZU Miyataka
Geplaatst door trebilg op zondag 19 februari 2012 om 18:00
Klopt
Geplaatst door Verweggistan op maandag 20 februari 2012 om 21:13
5 Verweggistan
4 trebilg
3 zacht

Het grootste deel van mijn carriere rijd ik voor ploegen uit hetzelfde land. Dit jaar rijd ik voor het tweede seizoen achtereen voor dezelfde ploeg. In dit land pakte ik ook de meeste van mijn overwinningen. Dit land ligt op een ander continent dan het land waar ik vandaan kom. Op mijn eigen continent won ik tweemaal, waarvan eenmaal in eigen land. Ik behaalde ook nog 2 overwinningen op weer een ander continent.
Geplaatst door zacht op maandag 20 februari 2012 om 22:01
Mariusz Wiesiak
[1] 2 3 4 5