Hoofdmenu
- Nieuws insturen
- Misstand melden
- Wielerkalender
- Interviews
- Columns
- Huisregels
- Archief
- Over WielerFlits
- Wielershirt
Zoeken
|
|
|
|
|
Forum - Nieuwe wielrennen
Geplaats door thomasderenner op vrijdag 15 mei 2009 om 19:49.
Ik vraag mij al maanden af, iedereen heeft het er over. Het nieuwe wielrennen. Wát is het nieuwe wielrennen. Ik zie in wedstrijden vandaag de dag nog steeds wielerenners aanvallen, 9 van de 10 keer lukt het nog steeds niet.
Ik zie in wedstrijden vandaag de dag nog steeds sprints worden aangetrokken, wielrenners vallen in een afdaling, er worden nog steeds waaiers gereden, de petachí's, rebelin's en simoni's van het peleton rijden nog steeds rond (de oudjes) en nog steeds eindigen vlakke wedstrijden bijna altijd in een massasprint. Maar bovenal.. er wordt nog steeds doping gebruikt.
Bij Bernard Kohl dacht ik even dat ik het nieuwe wielrennen had ontdekt, een jonge renner die iedereen verrast. Maar nee, doping.
Dus wie o wie kan mij het vertellen? Wát is het nieuwe wielrennen?
Reacties
| Geplaatst door boukekt op vrijdag 15 mei 2009 om 19:50 |
bullshit ![]() |
| Geplaatst door zacht op vrijdag 15 mei 2009 om 19:57 |
| Voor mij is het nieuwe wielrennen het wielrennen zonder 'baas' in het peloton. Als Merckx, Armstrong, Hinault e.d. iets zeiden, dan gebeurde dat ook. Ik zie nu niemand die leider is. Wielrennen met anarchistische trekjes. |
| Geplaatst door Verweggistan op vrijdag 15 mei 2009 om 19:59 |
| 'Het nieuwe wielrennen' is een irritante oneliner van Ducrot. |
| Geplaatst door Heuj op vrijdag 15 mei 2009 om 20:06 |
| ja inderdaad verweggistan! ik denk dat hij er ook mee bedoeld dat het peloton in de breedte sterker is geworden, bijvoorbeeld vroeger torende iemand als armstrong of daarvoor indurain er torenhoog bovenuit, stond de uitslag vaak al vast en schikte men zich naar hun wil, nu zijn er veel meer ongeveer aan elkaar gewaagde renners. |
| Geplaatst door zacht op vrijdag 15 mei 2009 om 20:07 |
| lol, ik ben redelijk tevreden over Ducrot, maar inderdaad, als iemand een keer zijn kont van het zadel haalt begint hij al te roepen over "het nieuwe wielrennen". |
| Geplaatst door thomasderenner op vrijdag 15 mei 2009 om 20:09 |
| kijk, aan de reacties van zacht en heuj heb ik wat ik begin wat inzicht te krijgen.. maar wat te denken over contador? Heerst toch wel in de meerdaagse etappes denk ik.. Maar als wat jullie zeggen inderdaad het nieuwe wielrennen is, betekent het dan niet dat het niveau daalt/aan het nivelleren is? |
| Geplaatst door zacht op vrijdag 15 mei 2009 om 20:11 |
| dat krijg je met de vele controles |
| Geplaatst door Heuj op vrijdag 15 mei 2009 om 21:18 |
| idd. meer nivellatie. je kunt ook niet 5x in een etappe een alles of niets demarrage doen, dan lig je eraf. kontador is koning van de grote rondes, maar qua tijd valt dat nog wel meer. tour 2007: 23 seconden giro 2008: 1'57 vuelta 2008: 46 seconden dus dat is ook wel redelijk weinig, zeker als je dat vergelijkt met een armstrong die toch al gauw 5 minuten bij elkaar sprokkelde. |
| Geplaatst door Floris op vrijdag 15 mei 2009 om 22:12 |
| Heeft het misschien iets te maken met het feit dat de aloude wetten uit het wielrennen wat herzien zijn? -Een eenling/tweetal is niet meer kansloos tegen een jagend peloton (was dat vroeger eigenlijk wèl altijd zo?) -(Gedeeltelijk in het verlengde hiervan) het is niet meer vanzelfsprekend dat een peloton in de jacht op vluchters één minuut per tien kilometer dichtrijdt. Ik gok maar wat hoor, weet het ook niet. Heb vaak het idee dat Ducrot het gewoon roept als hij iets ziet wat hij zich niet uit zijn eigen tijd als prof herinnert. |
| Geplaatst door master-pieter op vrijdag 15 mei 2009 om 22:20 |
| het nieuwe wielrennen is voor mij gewoon het oude volg het nog geen 10tallen jaren dus kan er niet over oordelen ik zag vroeger wel altijd dat armstrong met zn team alles controleerde dan reden ze in de bergen er zoveel van af tot er maar een paar over waren en hij ging demareren en er alleen maar een paar konden volgen nu zie je veel meer demarages niemand is de baas iedereen kan winnen je ziet nu ook (vorig jaar bijvoorbeeld in de tour) dat er bijvoorbeeld een voigt ineens mee kan in het hooggebergte |
| Geplaatst door Henki op vrijdag 15 mei 2009 om 22:37 |
| Maarja, wat jullie zeggen met Armstrong, is dat niet gewoon omdat Armstrong zoveel malen beter was als de rest dat hij minuten kon pakken in een tour? Contador is nu echt niet op het niveau dat Armstrong ooit bereikt heeft. Dus daar zit wel een verschil in. |
| Geplaatst door thomasderenner op vrijdag 15 mei 2009 om 23:50 |
| Contador is nog jong, maar ik acht de kans groot dat hij dat niveau wel haalt of in ieder geval in de buurt komt. Maar het komt er dus op neer dat het nieuwe wielrennen betekent: er is op dit moment geen topper? |
| Geplaatst door tristania op zondag 17 mei 2009 om 02:24 |
| Het nieuwe wielrennen bestaat alleen in het hoofd van Ducrot. Je kunt spreken van nivillering maar dat is om de zoveel tijd altijd gweest. Verschil tussen Roche en Delgado, tussen Lemond en Fignon was ook niet zo groot, vaak in klasiekers gezien, kleine renners voorop en daarna de grote renners die de koers winnen. Wie hebben dit jaar gewonnen? Boonen, Devolder, etc, allemaal favorieten die gewonnen hebben en die de laatste kilometers van voren zaten. Op de belg, de rai etc heeft niemand het over het nieuwe wielrennen. In het voetbal is ook enorm veel verandert. het is veel sneller geworden maar spreekt er iemand over het nieuwe voetbal??? Gewoon bullshit. Wielrennen is een cyclus, net als alles. Om de zoveel jaar staat er een sterke ploeg met een winnaar die alles regeert en daar tussendoor weer een koers die niemand kan bepalen. Ik volg de koers nu 25 jaar en heb niets nieuws gezien. Vroeger reed de ploeg van Hinault op kop en nu Astana, vroeger won Post veel en nu QS dus ja, ach, wijzigt om de zoveel jaar. Het wordt tijdt voor het nieuwe wielerverslag, gewoon positief en gezellig en niet dat ouderwetse moralistische saaie gezeik. |
Gebruikerspaneel
Je bent niet ingelogd.
» Inloggen
» Nog geen account?
» Wachtwoord vergeten?
Headlines
- vrijdag 18 mei
- 00:54 Gesink vierde in tijdrit Cal..
- donderdag 17 mei
- 21:50 Volg hier de vijfde rit in d..
- 18:00 Giro 2012: Voorbeschouwing e..
- 17:55 Giro 2012: Lars Ytting Bak d..