Forum - Vacansoleil

Geplaats door Geronimo op woensdag 13 mei 2009 om 20:34.
Nu de voorjaarsklassiekers al een tijdje achter de rug zijn is het misschien eens goed de derde wielerploeg van ons land te analyseren. Wat vinden jullie tot nu toe van deze wielerploeg en wat zijn de mogelijkheden? Kan deze ploeg Tour-waardig worden of binnen niet al te lange tijd een grote klassieker binnenhalen? Graag jullie mening.

Reacties

[1]
Geplaatst door maikel11 op woensdag 13 mei 2009 om 20:35
ik vind dat je daar nu nog niet over kan oordelen eerst een volwaardig seizoen rijden
Geplaatst door Hermantk op woensdag 13 mei 2009 om 20:50
Een klassieker binnenhalen zal sowieso niet gaan lukken, omdat simpelweg het budget te klein is om echte favorieten aan te kunnen trekken. Maar als Vacansoleil door kan blijven groeien zal heeft het zeker de potentie om een volwaardig tweede Nederlandse ProTour ploeg te worden. Maar ze zullen het eerst maar eens in de rondes moeten gaan waarmaken.
Geplaatst door Freire fan op woensdag 13 mei 2009 om 22:09
Ze hebben nu een redelijke ploeg in de breedte, als ze ergens nog een goede kopman kunnen vinden zijn ze binnen.
Geplaatst door abdel1991 op woensdag 13 mei 2009 om 22:26
ze hebben iniedergeval meer vertoond dan skill dit voorjaar alhoewel hivert op parijs-nice ook super was,
Geplaatst door trapper op woensdag 13 mei 2009 om 22:28
Derde ploeg? Qua alles, op de leeftijd van de ploeg na, toch echt de tweede ploeg van Nederland voor mij, hoor!

Ze behoorden nu al tot de beste tien voorjaarsploegen, de selectie is al net zo sterk als enkele Franse ploegen en in de breedte ook beter dan een Euskaltel, dat het vooral van Samuel Sanchez en een paar aardige klimmers moet hebben. Als het budget nog wat wordt opgehoogd en het rennersbestand nog wat wordt verbeterd, is het zeker een Protour-waardige ploeg!
Geplaatst door pipo op woensdag 13 mei 2009 om 23:16
idd. euskaltel en die franse ploegjes stellen eigenlijk helemaal niet zo veel voor.
ze hebben alleen iets meer geld waarvan een (sterke) kopman van betaald kan worden..
Geplaatst door SolitaryShell op woensdag 13 mei 2009 om 23:23
Aan de ene kant doen ze het heel aardig, maar aan de andere kant zakken een paar renners toch door het ijs. Ik had bijvoorbeeld van een Božić en Traksel toch meer verwacht. En Lhottellerie, tsja. Al heeft die geloof ik wel een blessure of ziekte gehad.
Geplaatst door Hermantk op woensdag 13 mei 2009 om 23:36
@pipo, Euskaltel hoort nu idd ook in dat rijtje thuis, helaas.. Was vroeger altijd zo gecharmeerd van het Euskaltel van Mayo en zn knechten die er vol ingingen, zelfs buiten de Pyreneeën.

Cofidis en BBox mogen ze van mij wel inruilen voor bv. wat Italiaanse ProContinentals, die niveau's liggen vele malen hoger.
Geplaatst door xistnc op woensdag 13 mei 2009 om 23:38
Lhotellerie, Carrara, Marcato (oid), ... Best dure jongens, maar randje top tien is wat de sponsor ervoor terug krijgt. Ik hoop dat het een goede leerschool is voor de Nederlandse talenten, want verder vind ik het nog niet veel soeps.

Geplaatst door zacht op donderdag 14 mei 2009 om 00:08
Ik vind het Vacansoleil-verhaal tot nu toe positief qua gevoel. Die mennekes doen in ieder geval hun best. Naar wat ik lees schijnt de sponsor als doel te hebben in 2011 aan een grote ronde mee te doen. Lijkt me fair. Ik ben benieuwd, ik gun het ze wel.
Leukemans vind ik een verkeerde keus, er hangt een luchtje aan en hij is een net-niet-Kroon.
Geplaatst door tristania op donderdag 14 mei 2009 om 02:02
Ik ben blij met Vacansoleil. Vind dat ze als nieuwe ploeg goed gereden hebben. Er rijden een paar revelaties zoals Hoogerland en Westra. verder hebben ze regelmatig in de aanval gereden. Al met al zeker geen slecht begin. Traksel viel een beetje tegen net als de buitenlandse krachten Cooke, Lhotellerie, Carrara, Marcato vallen tegen. Leukemans reed redelijk goed. Als ik eerlijk ben vind ik ze tot nu toe een stuk beter dan Skill en ik denk dat ze met meer tevredenheid terugkijken op voorseizoen dan Rabo.
Ik ben blij met deze ploeg. Zou ze graag aan het werk zien in grote ronde.
Geplaatst door Ivo1976 op donderdag 14 mei 2009 om 08:20
Ik vind Vacansoleil in de breedte beter dan Skil. Skil heeft die Aziatische renners in de ploeg die echt een te laag niveau hebben om profrenner te zijn, in ieder geval wel op dit continent.

Vacansoleil heeft meer renners die goede uitslagen kunnen rijden, Skil moet het echt hebben van van Hummel, Hivert en in mindere mate Veelers.
Geplaatst door zacht op donderdag 14 mei 2009 om 08:35
De aziaat van Vacansoleil pakt wel elk jaar zijn overwinninkjes mee, al staat hij dit jaar nog droog, hij is ex-wereldkampioen lees ik trouwens.
Geplaatst door frankjanssens op donderdag 14 mei 2009 om 09:28
Vacansoleil reed met 4 mensen over de streep in de waalse pijl voordat de eerste Rabo daar boven kwam das toch best sterk. Ze vallen niet 100 % mee, maar toch zeker niet tegen hoor. Laat ze even aanmodderen het eerste jaar. de namen zijn goed het talent is aanwezig de wedstrijden komen. Kleine rondjes moeten ze nu top 10 prestaties neer kunnen gaan zetten!
Geplaatst door Hermantk op donderdag 14 mei 2009 om 18:11
Ze gaan er in elk geval voor
Geplaatst door Hermantk op vrijdag 15 mei 2009 om 17:34
Toch weer een puntje gescoord met Westra smiley
Geplaatst door robble op vrijdag 12 juni 2009 om 12:40
leuke ploegsmiley zou zeggen laat ten dam en een thomas dekker er heen gaan..2 mooie kopmannen voor de grote rondes..en zo ook goed nederlands getint!
[1]