Forum - Alternatieve winter trainingen

Geplaats door zwiggelbig op maandag 21 november 2011 om 15:57.
Heey wie weet er wat nog een paar goeie alternatieve trainingen zijn om de winter door te komen op de ECHT slechte kut dagen? Dus afvriezende kou/sneeuwbuien/storm etc.

Ze komen niet al te vaak voor maar af en toe wel.
Ik heb geen hometrainer en ook al had ik er een kom er toch niet op voorruit..

Kracht training doe ik al 2x in de week.

Wat zou je dan op zo'n dag kunnen doen om aan je conditie te werken en hoe? Ik kom alleen tot uurtje zwemmen..

Reacties

[1]
Geplaatst door gilly2 op maandag 21 november 2011 om 16:05
Tis weer een zwiggelforum, ik zag het al aan de naam.....

-veldrijden
Geplaatst door lnnrt op maandag 21 november 2011 om 16:23
- supercompenseren
Geplaatst door Sander_R_V_S op maandag 21 november 2011 om 16:24
-Baan
Geplaatst door noyelje op maandag 21 november 2011 om 17:37
- Schaatsen
Geplaatst door JosM op maandag 21 november 2011 om 17:40
-Schaatsen + spinning
Geplaatst door gesink/dekker op maandag 21 november 2011 om 17:40
Wat voor krachttraining doe je 2 keer per week?
Geplaatst door Hermantk op maandag 21 november 2011 om 17:56
Als je zoekt naar iets waar je geen abonnementen o.i.d. voor nodig hebt (spinning, baanwielrennen etc.) dan zijn veldrijden/MTB'en en schaatsen de beste oplossingen.
Veldrijden/MTB natuurlijk beter, omdat je dan natuurlijk iets meer specifieke spiergroepen traint, dan met schaatsen. Schaatsen kun je echter weer bij lagere temperaturen doen en eventueel binnen, afhankelijk bij welke baan je in de buurt woont.
Hardlopen kan ook, is het goedkoopste. Alleen is het ook blessuregevoelig en traint het nog minder je fietsbenen.
Geplaatst door Mapsv op maandag 21 november 2011 om 17:58
Zwiggel hoe oud ben jij eigenlijk? Ben een beetje benieuwd hoe jij al je activiteiten betaald en hoe je daar tijd voor hebt.
Geplaatst door kartje op maandag 21 november 2011 om 18:01
Ikzelf loop veel in de winter, en pingpong ik wat.
Maar spinning is ook wel een goede/leuke manier vooral als het in groep is.
Geplaatst door JosM op maandag 21 november 2011 om 18:09
Ik doe spinning altijd met vrienden. Vaak verschillend van leeftijden. Soms zijn ze dronken smiley Maarach, ik vindt het heerlijk! Meestal maak ik zondags schaatstochten over heel noord-Nederland. 2x per week spinning is wel aardig wat. Liefste wil ik wel vaker, maar geld en school spelen een grote rol.

@HermanTk, ik woon uurtje van Kardingen en 3/4 kwartier van De Smelt in Assen.
Geplaatst door kartje op maandag 21 november 2011 om 18:13
@JosM dat zou ik ook graag eens weten, ik als arme student kan me dat niet allemaal veroorloven hoor. smiley
Geplaatst door JosM op maandag 21 november 2011 om 18:20
@Kartje, normaal gesproken, kan ik dat ook niet betalen. Maar vroeger wist ik al, dat ik graag wil sporten. Ben nu ook voetbaltrainer. Dat ook veel tijd vraagt. Ik heb in totaal met voetbal z'n 300,- kado gekregen. Daar zit het hem in. Verder die gewone shit, die (meestal) iedereen krijgt. Zakgeld, verjaardag, kerst. En ik ben een doener, dus ik regel het hele jaar door, om vakantiewerk te doen. Verdient ook aardig, als je alles bij elkaar op telt. Maar veldrijden/MTB'en wordt het nog lange niet. Eerste 5 jaar misschien nog niet. Uitgaan enzo... Dat veegt veel geld van je bank af. Krijg nog medelijden met arme studenten smiley
Geplaatst door Onie op maandag 21 november 2011 om 18:51
Ben sinds een paar weken aan het hardlopen geslagen (gratis smiley). Mijn conditie is op zich wel redelijk. Qua conditie niet heel sterk verbeterd heb ik het idee, maar mijn herstel is echt wonderbaarlijk verbeterd (door intervaltraining denk ik). Binnenkort is op de MTB kruipen om te kijken of de conditie op de fiets ook nog goed is.
Geplaatst door xistnc op maandag 21 november 2011 om 19:04
@Onie
Nog steeds met dat bandje met "adem in, adem uit"?
Geplaatst door zwiggelbig op maandag 21 november 2011 om 21:24
Bedankt voor de tips! Ik dacht er ook aan km baar bepaalde dingen op de fiets heen te gaan. Vaak 30min heen en terug. Maar hoezeer kun je dat zien als training? Kan dat uur vervangen? Is gewone fiets. Naar fitness 30min 1uur sponning en terug.

@Maps ik woon thuis en ben van me opleiding gestuurd omdat ik te chaotisch ben en niet kan leiding geven. Van me ouders mag ik geen studie meer doen omdat ik op de stages vast loop. Of de studie afrond en de baan niet kan uitvoeren. Heb ook nog is ADHD. Alles dat ik wil qua carrière kan ik niet vanwege psychische dingen.

Ik trap wel een hoog wat per kg en heb de ideale lichaamspostuur om klimmer te zijn als ik de kracht krijg.

En ver komen heb je zelf in de hand. Alleen durven de meeste niet alles te riskeren en er vol voor te gaan. Tenzij ze über talenten zijn en opgepikt worden door Rabo bijv. En zelfs zult renners blijven werken en studeren.

Ik wil volgend jaar de aansluiting maken bij de beloften, meerijden en uitrijden. Me watt per kg naar 6,2 - 6,5 krijgen en het langer volhouden. En dan in 2013 hopelijk continentale team vinden in het buitenland.

Werk van 3 tot 9 3 dagen in de week en heb 500 euro netto inkomen (en af en toe verdien ik no extra met me diabolo's)
Al me geld gaat direct op naar het wielrennen. Benzine, materiaal, eten etc. Gestopt met uitgaan dat spaart ook veel.

Ga er in elk geval deze hele winter voor en komend seizoen. En dan verder kijken.

Ik zeg niet dat ik alle talent van de werel heb maar mischien wel de wil om echt elke dag me schema's te volgen en er voor te gaan.
Geplaatst door Onie op maandag 21 november 2011 om 21:34
@xistnc: Yep, al begint Evy me soms wel de strot uit te hangen. Zeggen dat het goed gaat terwijl ik al twee minuten stikkapot zit smiley. En na 40% zeggen dat ik al halverwege zit en dan denken dat ik dat niet door heb smiley.

Maar tot nu toe is er nog steeds progressie.

@zwiggelbig: Dappere keuze, succes. Een continentaal team lijkt me toch een net wat te grote stap, maar de toekomst zal het uitwijzen. smiley
Geplaatst door zwiggelbig op maandag 21 november 2011 om 21:42
@onie bedankt! Ja pas in 2013 hè ! Het scheelt dat er niet zoveel kleine manneke klimmers zijn in Nederland smiley beukers, krachtpatsers en sprintertjes zijn er genoeg! Das wel een voordeel hoop ik. In elk geval om sneller opgevangen te worden en begeleid te gaan worden... (hopelijk..)
Geplaatst door Peter94 op maandag 21 november 2011 om 21:49
@zwiggelbig heb je wel eens Alpe d'Huez opgereden of Mont Ventoux? Zo ja wat zijn je tijden daar?
Geplaatst door gilly2 op maandag 21 november 2011 om 22:39
Zwiggelbig, fiets een keer mee in het zuiden van ons prille landje. Wil wel eens zien waar ik als klimmer tov jou sta.
Geplaatst door zwiggelbig op maandag 21 november 2011 om 23:04
@Peter
Nee nog niet. Maar ik denk ook niet dat ik nu al de top tijd neer zet smiley ik fiets nog maar 2 jaar en ben 21. Ik haal in een test wel 325 wat bij 54 kg maar dat hou ik nog niet lang vol!
Dat moet nog komen! Deze winter ook 1e keer serieus kracht training! Scott Saifer En krachtschool helpt me ( Google maar )

@ gilly hehe ja is goed! Ik haal op die klim in vaals vanaf rotonde 9 minuten nog iets smiley
Geplaatst door gilly2 op maandag 21 november 2011 om 23:18
9minutensmiley, mijn snelste tijd was daar 8: 11.....

Enfin, we moeten snel eens gaan fietsen.
Geplaatst door Hermantk op dinsdag 22 november 2011 om 00:30
Vaals is dus ook geen klimmen, maar gewoon raggen.
Daar ben ik als niet-klimmer ook eerder boven dan jij Gilly. smiley

@zwiggelbig
Je bent wel ambitieus! Dat vind ik mooi. Liever de lat te hoog dan te laag leggen. Ben benieuwd of het je lukt.
Geplaatst door JosM op dinsdag 22 november 2011 om 08:00
Over klimmen gesproken; ik heb de Vamberg smiley
[1]