Forum - Straf Boonen

Geplaats door Koldo op maandag 11 mei 2009 om 11:32.
<strong>Vraag: Welke straf moet Tom Boonen krijgen?</strong>

Antwoorden:
1: Geen
2: Boete
3: Uitsluiting Tour de France
4: Eén jaar schorsing
5: Meerdere jaren schorsing
6: Anders

Beargumenteer hier je keuze.

Reacties

[1]
Geplaatst door Koldo op maandag 11 mei 2009 om 11:33
Jammer dat ik dat <strong></strong> niet meer kan weghalen smiley het moet dus dik gedrukt zijn smiley
Geplaatst door frankjanssens op maandag 11 mei 2009 om 11:40
Ik ga voor 6 anders:

Boonen verdient een celstraf van 6 maanden waarvan 3 maanden voorwaardelijk en 400 uur dienstverlening (als ze dat in Belgie kennen). Daardoor is ie natuurlijk meteen ook straf 3 smiley
Geplaatst door iLLan op maandag 11 mei 2009 om 11:54
Een boete en klaar. Netjes van hem dat hij het altijd buiten de competitie, eigenlijk in zijn 'vakantie' doet. Dus geen crap, een rechterlijke taakstraf en/of boete en fietsen maar. Hij heeft mijns inziens juist duidelijk getoond de wielersport niet te willen vervalsen en het juist netjes te doen: out-of-competition.
Geplaatst door Jesper op maandag 11 mei 2009 om 11:54
Ik ga voor 5 omdat,

Het is meerdere keren voor gekomen dat hij gepakt is. En hij zal wel weer uitgesloten worden van de Tour de France.
Geplaatst door Ruben_ op maandag 11 mei 2009 om 12:03
Geen straf.

Ik zou hem wel naar een afkick kliniek sturen.
Geplaatst door jonas86 op maandag 11 mei 2009 om 12:17
Geen straf:

Leer hem omgaan met alcohol en klaar.
Geplaatst door Henki op maandag 11 mei 2009 om 12:25
Een boete lijkt me wel op de plaats hier. Al gaat het om een boete vanuit de kant van Quickstep. En misschien wel vergoede wat ze aan sponser gelden mislopen door deze actie. Stel Quickstep ontslaat hem hiervoor ( 3 x coke in 1 jaar ) , dan zou ik het niet gek vinden en eigenlijk ook wel terecht. Als ik coke gebruik en mijn baas komt erachter dan denk ik ook niet dat hij blij is. En natuurlijk als mijn baas er last van heeft met mijn gebruik ( dus minder sponserinkomsten of wedstrijden mislopen in dit geval ), dan zou ik natuurlijk helemaal vliegen en misschien nog wel een fikse schadevergoeding erachteraan. Dus wat dat betreft zou het niet raar zijn. Wat ik zeker wel hoop is dat Boonen volgend jaar gewoon zijn klassiekers mag rijden, of het bij QS of een andere ploeg maakt niet uit. Daarnaast zou ik zeggen, laat hem afkicken indien nodig, of een contract ondertekenen dat als dit nog een keer gebeurd er iets ergers aan vast zit. En bijvoorbeeld een straf als bij 30 scholen langs gaan in het komende jaar en daar aan de kinderen op school vertellen wat en waarom je GEEN drugs moet gebruiken smiley Iets in die richting lijkt me mooi.
Geplaatst door Markoes op maandag 11 mei 2009 om 12:43
Hhehe,, ja ik vind niet dat hij geschorst moet worden door de UCI maar vind wel dat QuickStep hierin zijn verantwoording moet nemen. En Boonen zelf ook. Hij moet hulp zoeken en zorgen dat hij hier vanaf komt.

Dus ik zeg; dikke boete door QuickStep voor Tommeke. En hem ff uitsluiten. En ik neem aan dat hij de TdF niet mag rijden van de ASO...
Geplaatst door frankjanssens op maandag 11 mei 2009 om 12:46
henki het is niet 3 keer in 1 jaar he het is de eerste keer in 2007 de tweede keer begin 2008 en nu dus weer begin 2009 geweest!

Afkicken hoeft niet! en ik wordt toch ook niet ontslagen omdat ik zaterdag met mijn zatte kop een snuifje heb genomen! smiley (als dat zo zou zijn dan he)
Geplaatst door SolitaryShell op maandag 11 mei 2009 om 12:56
Quote:
Afkicken hoeft niet! en ik wordt toch ook niet ontslagen omdat ik zaterdag met mijn zatte kop een snuifje heb genomen!

Als de goede naam van het bedrijf waarvoor je werkt daardoor flink is bezoedeld, en ze willen van je af, is er geen rechter die niet meegaat in je ontslag.
Geplaatst door SolitaryShell op maandag 11 mei 2009 om 13:05
Quote:
En bijvoorbeeld een straf als bij 30 scholen langs gaan in het komende jaar en daar aan de kinderen op school vertellen wat en waarom je GEEN drugs moet gebruiken smiley Iets in die richting lijkt me mooi.

Ja, want daar is Boonen een absolute kei in. Zo figureerde hij in een reclame voor de Belgische variant van 3VO, om later dronken achter het stuur met 180 langs Mol te rijden.

Boonen is compleet ongeloofwaardig dus.

Quote:

Dus ik zeg; dikke boete door QuickStep voor Tommeke. En hem ff uitsluiten. En ik neem aan dat hij de TdF niet mag rijden van de ASO...

Ja, dat werkt dus niet:

Boonen wordt met drank op gesnapt met 180 kilometer per uur. Gevolg? Aai over het bolletje van Lefevere.
Boonen rijdt zijn eigen auto in de prak. Gevolg? Aai over het bolletje van Lefevere.
Boonen wordt genoemd als leverancier van coke. Gevolg? Ontkenning en nog eens ontkenning, aai maar lekker door.
Boonen wordt gesnapt op coke. Gevolg? Aai over het bolletje en nou vooruit, om het dat niet anders kan, een boete.

Ik heb vorig jaar al gezegd dat dat vragen om problemen is, Tommeke is gewoon belachelijk hardleers, en het daarom wachten is op het volgende schandaal. Ik heb gelijk gekregen.
Geplaatst door zacht op maandag 11 mei 2009 om 13:15
Geen UCI-straf, laat de ploeg dat maar uitzoeken.
Wel een strafrechtelijke straf, daar is volgens mij de belgische wet duidelijk over.
Geplaatst door Ruben_ op maandag 11 mei 2009 om 13:21
Quote:
Afkicken hoeft niet! en ik wordt toch ook niet ontslagen omdat ik zaterdag met mijn zatte kop een snuifje heb genomen!

Maar hij is ook al betrapt in november 2007 en mei 2008. Niks wijst er dus op dat het eenmalig iets is, volgens mij gebruikt hij gewoon door het jaar door, behalve in periodes dat hij moet pieken.
Geplaatst door frankjanssens op maandag 11 mei 2009 om 13:28
@Ruben wel raar dat hij dan bij alle andere controles niet gepakt wordt. Heb begrepen dat die troep 2 weken in je bloed zichbaar blijft (CSI :P). Kijk hij wordt waarschijnlijk net als Armstrong toch zeker wel 50 keer per jaar gecontroleerd dus denk dat het coke gebruik als frequente gebruiker wel meevalt.!

@SolitaryShell
Als het waar is wat jij zegt dan is ie een drugsdealer maar dat ben ik dus nog nergens tegen gekomen wat zorgt ervoor dat jij zo'n uitspraak doet? Bron?
Geplaatst door SolitaryShell op maandag 11 mei 2009 om 14:59
http://www.standaard.be/Artikel/Detail.aspx?artikelId=rl1n3u2d

Dat heeft Vannoppen later wel weer ingetrokken, maar iets zegt me dat er meer dan een kern van waarheid in zit.
Geplaatst door Henki op maandag 11 mei 2009 om 15:04
"Sportlui gebruiken cocaïne vooral buiten competitie. Om eens goed uit de bol te gaan, maar ook omdat het de vermoeidheid en het honger- en pijngevoel wegneemt op training en omdat het een euforisch gevoel bezorgt."

Dat is denk ik waarom het tijdens een wedstrijd niet gebruikt mag worden, je gaat er dus wel harder van fietsen. Uit het interview dat Solitary net gelinkt heeft.
Geplaatst door Jorritdebal8 op maandag 11 mei 2009 om 15:17
2 en 5
Geplaatst door Hermantk op maandag 11 mei 2009 om 15:17
De straf die in België op cocaïnegebruik staat als recidivist. En een lichte schorsing voor het wielrennen voor 'schending van de ethische code'.
Tourstart zit er sowieso niet meer in..
Geplaatst door SolitaryShell op maandag 11 mei 2009 om 15:18
Quote:
Geplaats door Henki op maandag 11 mei 2009 om 15:04
Dat is denk ik waarom het tijdens een wedstrijd niet gebruikt mag worden, je gaat er dus wel harder van fietsen. Uit het interview dat Solitary net gelinkt heeft.

Ja, maar dat is dus ook het belachelijke. Je kunt er beter van gaan trainen, als je immers langer door kunt gaan door minder vermoeidheid kun je meer opbouwen, maar toch wordt het uitsluitend bestraft in competitieverband.

Wat dat betreft ben ik het helemaal eens met http://www.standaard.be/Artikel/Detail.aspx?artikelId=7I1N42SJ.
Geplaatst door zacht op maandag 11 mei 2009 om 15:19
@Henki,
Inderdaad, je kunt er blijkbaar beter door trainen, dat is sowieso voor mij al genoeg om te pleiten voor strafbaarheid out-of-competition.
Maar dat is nu nog niet zo, dus ik zie niet in dat de UCI Boonen kan straffen, behalve voor imago-schade.
Geplaatst door Hakkie2 op maandag 11 mei 2009 om 15:23
Quote:
@Ruben wel raar dat hij dan bij alle andere controles niet gepakt wordt. Heb begrepen dat die troep 2 weken in je bloed zichbaar blijft (CSI :P). Kijk hij wordt waarschijnlijk net als Armstrong toch zeker wel 50 keer per jaar gecontroleerd dus denk dat het coke gebruik als frequente gebruiker wel meevalt.!

Vergeet CSI: het zit maar 72 uur in je bloed en je urine. Hij kan dus tientallen malen gebruiken zonder betrapt te worden (ik zeg niet dat hij dat heeft gedaan).

Straf van de UCI van 6 maanden (imago-schade) en ontslag door Quick Step. Verder een gerechtelijke vervolging met de normale straf voor iemand die dit 2 (of 3) keer gedaan heeft.

Verder zo gauw mogelijk die troep op de dopinglijst zetten.
Geplaatst door zacht op maandag 11 mei 2009 om 15:27
@Hakkie,
Over de opspoorbarheid van cocaine verschillen de bronnen , enkele bronnen vermelden 3 dagen, enkele andere bronnen vermelden 7 dagen.
Geplaatst door iLLan op maandag 11 mei 2009 om 15:33
In ieder geval heeft het geen werking op langere termijn, alleen als het in je bloed is, dus maakt het mij niet zoveel uit als hij het out-of-competition gebruikt.
Geplaatst door zacht op maandag 11 mei 2009 om 15:46
Als je er makkelijker door kunt trainen heeft het wel degelijk een werking op langere termijn.
Geplaatst door maikel11 op maandag 11 mei 2009 om 15:56
Ik denk dat Boonen de gevangenis in gaat gezien de herhaling en de wet in Belgie.
Geplaatst door amsoor op maandag 11 mei 2009 om 18:46
Boonen dus al (minimaal) 3x aan de coke, hij heeft niks geleerd van vorig jaar (en eigenlijk ook niet van die keer ervoor al..)

QuickStep moet hem nu wel ontslaan, en de Tour wil hem wederom niet hebben.
De UCI zal wel niet zoveel kunnen doen, misschien zijn proflicentie intrekken voor een bepaalde periode wegens imagoschade?
Verder zal hij wel een beste boete krijgen en een (voorwaardelijke?) celstraf van de Belgische Justitie.

Lefevre kennende zal die wel weer iets verzinnen om Boonen te houden, want het lullige is dat als ze hem ontslaan, hij volgend jaar waarschijnlijk voor de concurrent fietst..
Geplaatst door SolitaryShell op maandag 11 mei 2009 om 21:33
Geplaatst door SolitaryShell op maandag 11 mei 2009 om 21:33
Aai, aai en nog eens aai
Geplaatst door zacht op maandag 11 mei 2009 om 21:58
Ontslaan is kapitaalvernietiging, denk aan Adriaan Mutu. Die werd betrapt op cocaine, en ontslagen door Chelsea. Vervolgens kon hij dus transfervrij naar een andere club (Juventus).
Al heeft dhr.Mutu na een rechtzaak alsnog dik 10 miljoen moeten dokken aan Chelsea.
Geplaatst door Ivo1976 op maandag 11 mei 2009 om 22:27
Niet sportief straffen. Laat een rechter er maar iets van vinden.
Geplaatst door Hakkie2 op maandag 11 mei 2009 om 23:14
@Bericht van SolitaryShell... dit gaat ASO niet leuk vinden als dit zo is. Zullen ze misschien heel QS gaan weigeren wegens niet houden aan ethische codes, oid?
Geplaatst door Floris op maandag 11 mei 2009 om 23:24
Heb in de poll ingevuld dat hij voor meerdere jaren geschorst moet worden, in verband met de imagoschade voor de sport en het feit dat hij het minstens drie keer gedaan heeft. Nu ik de reacties lees, begin ik te twijfelen over mijn eigen mening. Als het aantoonbaar wèl prestatiebevorderend werkt, blijf ik bij mijn mening. In een ander gaval is een schorsing van een half jaar, als dat kan en anders een jaar en ontslag bij QS misschien meer op zijn plaats.
[1]