Hoofdmenu
- Nieuws insturen
- Misstand melden
- Wielerkalender
- Interviews
- Columns
- Huisregels
- Archief
- Over WielerFlits
- Wielershirt
Zoeken
|
|
|
|
|
Forum - Team Wielerflits - Uitdaging 2012
Geplaats door Spartacus op donderdag 6 oktober 2011 om 20:42.
In navolging van de uitdaging 2011 - Les Trois Ballons - hebben diverse deelnemers en ook andere enthousiastelingen aangegeven ook in 2012 weer een dergelijke uitdaging te willen organiseren.
Meerdere mensen roepen dit wel, maar niemand neemt nog echt initiatief. Vandaar de opening van dit topic.
Het lijkt me goed als we wat opties op een rij gaan zetten, zodat we op een gegeven moment een knoop door kunnen hakken en een reservering voor een verblijf kunnen gaan vastleggen voor het einde van het jaar.
Factoren waar we rekening mee moeten houden:
-periode
-zwaarte tocht
-hoe ver van Nederland vandaan
-gelegenheid om ter plekke te kunnen verblijven
-kosten
Laten we beginnen met de periode, dat is al moeilijk genoeg denk ik; vervolgens kunnen we daarna kijken welke cyclo's in die periode in aanmerking kunnen komen.
Wie doet er een aftrap?
Reacties
| Geplaatst door xistnc op donderdag 6 oktober 2011 om 20:49 |
| Ik sluit me aan bij het voorstel van Mapsv, dat bovendien al vaker langs is gekomen: La Marmotte als dé Uitdaging, met L3B als facultatieve gezamenlijke voorbereiding. |
| Geplaatst door gilly2 op donderdag 6 oktober 2011 om 21:04 |
![]() |
| Geplaatst door Spartacus op donderdag 6 oktober 2011 om 21:07 |
| Dat zijn dus 2 vakanties/periodes en dus ook dubbele kosten....weet niet of mensen zo veel vrij kunnen regelen en dat kunnen betalen. |
| Geplaatst door xistnc op donderdag 6 oktober 2011 om 21:07 |
| @gilly2 Misschien kun je eerst ff serieus blijven. Als de boel geregeld is, blijft er genoeg tijd over om te dollen. @Spartacus L3B zie ik dan niet als 'periode', maar als een tocht zoals we die nu vaker doen. Alleen wat verder weg, dat dan weer wel. |
| Geplaatst door Mapsv op donderdag 6 oktober 2011 om 21:11 |
| Kopmanschap is leuk voor in het verhaaltje inderdaad, maar in de cyclo zelf komt daar niks van terecht. Het is natuurlijk mogelijk voor mensen om maar één van de twee te rijden. Maar als je een goeie Marmotte wil rijden helpt L3B daar wel mee. En de kosten moeten inderdaad wel goed geschaald worden ( is ook voor mij moeilijk ). Maar het is wel fijn om al vroeg te beginnen met plannen/regelen inderdaad, zo kun je je trainingsopbouw goed plannen. |
| Geplaatst door gilly2 op donderdag 6 oktober 2011 om 21:13 |
| Marmotte en L3B zullen zowel voor Herman(mag ik aannemen?) als voor mij niet in het schema passen. Ik zal dan wellicht mijn laatste tentamenweek hebben. Jammer voor mij dan, maar ik ga jullie niet dwarsbomen omdat ik niet mee kan. |
| Geplaatst door Mapsv op donderdag 6 oktober 2011 om 21:15 |
| L3B kan je gewoon rijden dan toch? Ik kijk in mijn jaar rooster Gilly doe dan wel HBO maar ik ben gewoon vrij tijdens La Marmotte... |
| Geplaatst door xistnc op donderdag 6 oktober 2011 om 21:18 |
| We kunnen het ook gewoon 'simpel' houden: L3B als jaarlijks terugkerende uitdaging. En als mensen met een groepje de Marmotte (of een andere cyclo) willen doen, kan dat natuurlijk altijd. Voordeel van L3B is dat het goed aan te rijden is, kennelijk valt het buiten tentamenperiodes, mensen kunnen tijdens de week enthousiast worden en alsnog in de auto stappen, we kennen nu de streek, etcetera. Als we (ook) mikken op nieuwe instappers, dan kan het geen kwaad om L3B te herhalen. Wie al deelgenomen (en eventueel zelfs uitgereden) heeft, kan nieuwe doelen stellen. |
| Geplaatst door RubenAV op donderdag 6 oktober 2011 om 21:19 |
| Ik zou graag L3B nogmaals rijden, maar dat gaat me helaas niet lukken dit jaar in verband met studieverplichtingen. La Marmotte staat erg hoog op mijn verlanglijstje, dus wanneer er een Wielerflits afvaardiging van plan is om die te gaan rijden ga ik graag mee. |
| Geplaatst door Mapsv op donderdag 6 oktober 2011 om 21:22 |
| @Xistnc Ben het met alle 3 de alinea's volledig eens. |
| Geplaatst door Spartacus op donderdag 6 oktober 2011 om 21:25 |
| Hm, ook al zou je L3B niet echt in een periode willen doen, je wilt toch wel graag enigszins uitgerust zo'n tocht willen rijden, dus een paar dagen wordt het al snel. La Marmotte zou ik ook wel willen, maar wil ook niet te veel vakantiedagen opmaken, aangezien ik in oktober/november een maand naar Australië wil gaan. |
| Geplaatst door Mapsv op donderdag 6 oktober 2011 om 21:31 |
| Kan iemand dit topic bookmarken ipv het vogezen topic. |
| Geplaatst door xistnc op donderdag 6 oktober 2011 om 21:38 |
| @Spartacus Vrijdag aanreizen zou moeten kunnen, toch? Mits we dichter bij de start zitten dan wat Jan vorig jaar heel gunstig vond ![]() |
| Geplaatst door Hermantk op donderdag 6 oktober 2011 om 21:41 |
| Als we aannemen dat L3B in 2012 ook op de 2de zaterdag van juni valt, wordt dat dus 9 juni. Dat is voor mij net na een tentamenperiode, dus zou dat in principe kunnen. Marmotte wordt lastiger, daar dat weekend vlak voor m'n laatste herkansingen aan ligt. Wanneer heb jij precies tentamens Gilly? Edit: Zie het overigens, net als Spartacus, niet zitten om weer een hele week te gaan. Verkenning is niet meer nodig en ben vooral gebrand op revanche voor afgelopen jaar. Maar ik zou bijvoorbeeld, net als vorig jaar een aantal deden, later kunnen aanschuiven. |
| Geplaatst door gilly2 op donderdag 6 oktober 2011 om 21:46 |
1e week van juli, is op deze uni zo. Maar ik studeer wellicht niet voort hier, maar dat is voor een ander topic . |
| Geplaatst door Hermantk op donderdag 6 oktober 2011 om 21:49 |
| Hier? |
| Geplaatst door gilly2 op donderdag 6 oktober 2011 om 21:54 |
| Misschien ga ik wel naar university Freiburg, lekker trainen in zwarte woud. Wat wil je nog meer? |
| Geplaatst door Hermantk op donderdag 6 oktober 2011 om 21:57 |
| Universiteit van Knokke-Heist? |
| Geplaatst door Mapsv op donderdag 6 oktober 2011 om 22:05 |
Je opent zelf een topic, ga je het nog in een ander topic zetten.![]() |
| Geplaatst door gilly2 op donderdag 6 oktober 2011 om 22:06 |
| Nope, Maastricht gaat het worden. |
| Geplaatst door Peter94 op donderdag 6 oktober 2011 om 22:16 |
| Ik kan L3B en La Marmotte (2 keer examen achter elkaar zonder te zakken) |
| Geplaatst door gilly2 op donderdag 6 oktober 2011 om 22:23 |
| Alpenbrevet wil ik wel rijden, maar ja, daar zullen niet alle mensen het met mij eens zijn. |
| Geplaatst door Spartacus op donderdag 6 oktober 2011 om 22:28 |
Als ik mijn doelstelling haal (13 kg afvallen) dan wil ik wel Alpenbrevet doen![]() |
| Geplaatst door gilly2 op donderdag 6 oktober 2011 om 22:30 |
| Maar ik wil best alleen die rit van 276 km rijden, maar er zijn nog 2 andere afstanden: 172 km met 5300 hms(vergelijkbaar met La Marmotte) 131 km met 3900 hms(500 hms minder dan L3B ) |
| Geplaatst door Mapsv op donderdag 6 oktober 2011 om 22:30 |
| Mij maakt het niet heel veel uit maar La Marmotte lijkt me met naam groter te zijn. |
| Geplaatst door Peter94 op donderdag 6 oktober 2011 om 22:37 |
| @Mapsv mij maakt het niet veel uit hoeveel mensen er aan meedoen al zijn het er maar 500. Het gaat mij meer om de prestatie die ik doe. Zo'n 172 km in de Alpen is voor mij bijvoorbeeld ideaal en een goed doel en realistisch. Want ik weet dat de 276 veels te zwaar zal zijn. |
| Geplaatst door Mapsv op donderdag 6 oktober 2011 om 22:40 |
| Nou ja ik vind het wel leuk(er) om aan zoiets bekends mee te doen, als ik de winter draai die ik wil draaien doe ik mee aan de volle afstand. |
| Geplaatst door Peter94 op donderdag 6 oktober 2011 om 22:45 |
| Geplaatst door Bijls op vrijdag 7 oktober 2011 om 07:39 |
L3B is best weer een optie... Marmotte ga ik sowieso doen. Met of zonder WF ![]() Welke opties zijn er nog meer? |
| Geplaatst door Mapsv op vrijdag 7 oktober 2011 om 09:32 |
| Nou dat Alpenbrevet zou een optie kunnen zijn, of iets in Italië. Maar mijn voorkeur gaat nog wel steeds uit naar combo L3B/La Marmotte. |
| Geplaatst door zacht op vrijdag 7 oktober 2011 om 09:48 |
| La Maratona? La Morzine? |
| Geplaatst door Mapsv op vrijdag 7 oktober 2011 om 11:38 |
Het EK voetbal valt mooi tussen L3B en La Marmotte in![]() |
| Geplaatst door gilly2 op vrijdag 7 oktober 2011 om 11:40 |
| ok, mapsv heb jij ooit eens een berg beklommen? |
| Geplaatst door Peter94 op vrijdag 7 oktober 2011 om 11:42 |
| Hij heeft de Wageningse berg gereden ..... |
| Geplaatst door gilly2 op vrijdag 7 oktober 2011 om 11:46 |
| Dan stel ik voor dat je volgende week zondag met ons meegaat de Ardennen in. Maak je geen zorgen dat je niet meekomt, ik ben vorige week keihard op mijn plaat gegaan, heb nog een zere rug, schouder, elleboog, pols en open schaafwond op mijn been. KoffieMolenJan zal mij wellicht naar de klote rijden, maar daar zal ik nu geen problemen mee hebben. Ik ben daar alleen om me voor te bereiden op een aantal crossen die ik ga rijden. |
| Geplaatst door gilly2 op vrijdag 7 oktober 2011 om 11:52 |
| wordt ie stil van..... |
| Geplaatst door Mapsv op vrijdag 7 oktober 2011 om 11:53 |
Ik rijd volgende zondag Het dak van Brabant... Je hebt een Mountainbike toch? Kom maar hierheen kan je je helemaal goed voorbereiden op die crossen, ik zou echter wel goed de routebordjes volgen aangezien je er waarschijnlijk na 2 kilometer single track af ligt... ( dak is 60 meter boven N.A.P. ) Mijn eerste ervaring op een race fiets was Alpe d'huez ongetraind, nul conditie 1 uur 28. 2 weken daarvoor kwam ik hem op de tacx niet eens op. Denk dat ik hem nu op de tacx tegen het uur kan rijden. |
| Geplaatst door Mapsv op vrijdag 7 oktober 2011 om 12:04 |
| wordt ie stil van..... |
| Geplaatst door Peter94 op vrijdag 7 oktober 2011 om 12:20 |
| @Mapsv je hebt nog niks bewezen en nu al grote praatjes word wel eens tijd dat je met de echte grote jongens gaat meten. Je ben gewoon explosief maar je duurvermogen moet je nog verbeteren. |
| Geplaatst door Peter94 op vrijdag 7 oktober 2011 om 12:26 |
| en toen was het stil ....... |
| Geplaatst door gilly2 op vrijdag 7 oktober 2011 om 12:34 |
Je kan niet altijd reageren als je in college zit Zorg maar dat je er staat volgend jaar met Veenendaal.@Mapsv, Mont ventoux in 1uur 48 wel? |
| Geplaatst door Fernando Escartín op vrijdag 7 oktober 2011 om 12:41 |
Tot zover de gemoedelijke zuiderlingen ![]() |
| Geplaatst door Mapsv op vrijdag 7 oktober 2011 om 12:50 |
| Ik had pauze, maar ik bedoel het natuurlijk ook met kwinkslag en volgens mij Gilly ook hoor, dus maak je maar geen zorgen Peter. Mont Ventoux heb ik nog nooit gereden, begin 2012 staan wat Ardennen trainingen gepland met mijn oom, zal het dan wel laten weten voor als er nog iemand mee wil. Duurtraining heeft hoge prioriteit trouwens Peter. Mijn aanbod staat serieus wel hoor Gilly. Je bent welkom. Net zoals elke mountainbikende wielerflitser. |
| Geplaatst door Peter94 op vrijdag 7 oktober 2011 om 12:56 |
| @Mapsv jij zou toch een maand rust nemen trouwens? |
| Geplaatst door Mapsv op vrijdag 7 oktober 2011 om 12:58 |
| Dat doe ik in principe ook, enkel mountainbike training in het weekend, en een beetje lichte krachttraining thuis. Ik rijd de laatste weken 50/60 kilometer in de week... Zie ik wel een beetje als rust... Vanaf 10 november 200 in de week (eerst ook tacx) in februari loopt mijn stage af en dan gaat de intensiteit nog hoger. |
| Geplaatst door gilly2 op vrijdag 7 oktober 2011 om 14:31 |
| Haha ik zit met je te dollen. Vorig jaar stond ik net zover als mapsv, dus even kijken hoe hij zich ontwikkelt. 8u50 had ik tijdens l3b ofzo? Richt je maar op die tijd volgend jaar. Daarna zal ik fietsles geven in de marmotte en alpenbrevet, mijn piek ligt echter pas in periode alpenbrevet, marmotte is opwarmertje. |
| Geplaatst door Mapsv op vrijdag 7 oktober 2011 om 14:44 |
Je heb grote praatjes nu wordt Peter boos. Maar je komt niet? Is toch leuke afwisseling zo'n mountainbike tochtje?![]() Ik denk overigens dat je wel iets verder stond dan ik vorig jaar heb nu een totaal van rond de 3000 aan kilometers in mijn benen, maar die L3B tijd gaat eraan. |
| Geplaatst door gilly2 op vrijdag 7 oktober 2011 om 15:11 |
| Volgens Jan heb ik al een MTB, maar nee ik kom niet. Ga de concurrentie niet wijzer maken dan dat ie al is. |
| Geplaatst door Mapsv op vrijdag 7 oktober 2011 om 15:15 |
| Ok jammer maar helaas. |
| Geplaatst door StonedCamel op vrijdag 7 oktober 2011 om 15:55 |
Misschien moeten jullie wat extra gaan trainen ipv bekvechten wie er beter is![]() Dus Maikel: Als de bliksem aan de duurtraining, want die lange afstanden kan je aan het begin nog weleens gaan tegenvallen... Ik wil zelf zowel L3B als La Marmotte gaan rijden, moet even kijken wat er mogelijk is maar ik heb in de weken voor La Marmotte maar 1 schriftelijk tentamen die ik in principe in augustus kan doen. Probleem is dat ik dan wellicht ver weg zit dus moet even kijken hoe ik dat ga doen. Heb iig grootse trainingsplannen, kijken wat er van terecht komt ![]() Heb overigens dit jaar in de omgeving Alpenbrevet gefietst, heb de 130km gereden, gewoon solo. Denk dat de 276km voor mij iets te hoog gegrepen is, ben nou eenmaal geen geweldige klimmer. Zeker niet na 270km ![]() |
Gebruikerspaneel
Je bent niet ingelogd.
» Inloggen
» Nog geen account?
» Wachtwoord vergeten?
Headlines
- vrijdag 18 mei
- 00:54 Gesink vierde in tijdrit Cal..
- donderdag 17 mei
- 21:50 Volg hier de vijfde rit in d..
- 18:00 Giro 2012: Voorbeschouwing e..
- 17:55 Giro 2012: Lars Ytting Bak d..