Hoofdmenu
- Nieuws insturen
- Misstand melden
- Wielerkalender
- Interviews
- Columns
- Huisregels
- Archief
- Over WielerFlits
- Wielershirt
Zoeken
|
|
|
|
|
Forum - Mon ventoux 2009
Geplaats door mcfranklin op dinsdag 5 mei 2009 om 20:01.
Hallo allemaal,
Deze zomer ben ik op vakantie in de streek van de Mont ventoux en uiteraard ben ik van plan om op de berg te gaan staan om de boel te zien finishen. Het is echter jaren geleden dat ik een bergetappe ben gaan bekijken (als student ben ik in de zomer overal naar toe gegaan behalve naar Frankrijk). Weet misschien iemand hoe het zit met de toegang tot de berg? Moet je er een dag/nacht van te voren naar toe gaan en er overnachten of kan je vroeg op de dag zelf er nog op? Wat zijn verder de mooie plaatsen om op te staan? Ik ken de berg namelijk alleen maar van de tv uitzendingen! Ik hoor het graag van de ervaren rotten hier!
Reacties
| Geplaatst door fan11 op dinsdag 5 mei 2009 om 20:19 |
Ik ben precies hetzelfde van plan! Ik rijd nu zo'n drie jaar 2x de MV op. Ik ben van plan ergens de bij de laatste 6km te gaan kijken, voorbij de parkeerplaats. Ik heb geen idee of het heel druk is, maar ik ga gewoon vroeg in de ochtend met de fiets naar boven, auto is denk ik dan al afgesloten, en ik zie wel . Denk dat er wel genoeg plek is. |
| Geplaatst door JVD op dinsdag 5 mei 2009 om 20:22 |
| Op de fiets omhoog is bij Touretappes normaal nooit een probleem tot de komst van de reclamekaravaan. Als je slim bent fiets je 's morgens op je gemak omhoog met een goede lunch op zak. ik vermoed dat ze de weg vanuit Sault ook wel snel af zullen sluiten voor gemotoriseerd verkeer, anders kun je nog tot chalet reynard komen. |
| Geplaatst door mcfranklin op dinsdag 5 mei 2009 om 20:24 |
| @fan11, Ja met de auto zal je er sowieso niet meer op kunnen. Ik zal eens even op zoek gaan daar een schemaatje van de berg! eens even kijken welke stukken binnen 6 km van het einde goed steil zijn. |
| Geplaatst door gilly op woensdag 6 mei 2009 om 10:23 |
| Afgelopen jaar zat ik er in de laatste bocht goed doorheen, misschien een Tip? Ik ga dit jaar ook naar de Ventoux, weet ik iemand van welke kant ze omhoog rijden. Want vorig jaar was dat anders tijdens P-N toen reden ze via Sault. Ik sta denk ik voor het begin van de Ventoux, daar moeten de renners allemaal hun drinken kwijt en eten, dus ik van nog wel wat denk ik. |
| Geplaatst door Jaap Eden op woensdag 6 mei 2009 om 13:31 |
| Volgens mij rijden ze vanaf Bedoin. Dat zou ook het leukst zijn. Ik zou ook met de fiets omhoog rijden, dan kom je normaal gesproken wel langs de afzettingen. En... laat je goed informeren over de weerssituatie op de top, want het kan zelfs zomers ijskoud zijn met de harde wind. |
| Geplaatst door Hakkie2 op donderdag 7 mei 2009 om 13:31 |
| Voor wie er op de Ventoux wil, of bij zal zijn, heeft het Comité Départemental du Tourisme de Vaucluse een website opgericht. |
| Geplaatst door mcfranklin op donderdag 7 mei 2009 om 13:44 |
| kijk hakkie, daar maak je mij blij mee! Thanks! |
Gebruikerspaneel
Je bent niet ingelogd.
» Inloggen
» Nog geen account?
» Wachtwoord vergeten?
Headlines
- vrijdag 18 mei
- 00:54 Gesink vierde in tijdrit Cal..
- donderdag 17 mei
- 21:50 Volg hier de vijfde rit in d..