Forum - Moet Bos straf krijgen?

Geplaats door Koldo op vrijdag 1 mei 2009 om 18:27.
Theo Bos moet door de UCI gestraft worden ivm de val van Daryl Impey?

Beargumenteer hier de keuze en discussieer over die van elkaar.

Reacties

[1]
Geplaatst door Henki op vrijdag 1 mei 2009 om 18:56
Nee, vind van niet. En als die al straf krijgt laat het dan een soort van voorbeeld straf ( er is een beter woord voor, kan er niet opkomen nu smiley ). Iets als clinics geven aan jongere renners over het rijden van een sprint ( waar hij het ultieme voorbeeld van is natuurlijk smiley ). Iets in die richting.
Geplaatst door F4L op vrijdag 1 mei 2009 om 19:02
Ik vind een straf van een maand / twee maanden wel een goede straf voor hem. Hij heeft het niet opzettelijk gedaan, maar hij zou er niet zomaar vanaf moeten kunnen komen.
Geplaatst door SolitaryShell op vrijdag 1 mei 2009 om 20:59
Als Bos een schorsing krijgt, dan zou ik als Rabobank-ploeg een verklaring eisen waarom er tegen Rigotto niets wordt ondernomen en tegen Bos wel.

Als Bos nu zes maanden geschorst wordt, dan is het einde verhaal voor hem. Een heel jaar weg, dan loopt hij weer zo'n achterstand op.
Geplaatst door Hermantk op vrijdag 1 mei 2009 om 21:05
Hij heeft gewoon een fout gemaakt, bewust of niet.
Daar moet hij een straf voor krijgen, hoe zuur het ook is, vooral in zijn situatie. Maar hopelijk is die straf niet al te zwaar
Geplaatst door Dekkerfan op vrijdag 1 mei 2009 om 21:37
Nee, dan kan je alle massasprinters wel gaan schorsen, iedereen duwt, trekt etc
Geplaatst door Hermantk op vrijdag 1 mei 2009 om 22:37
Ja, maar iedereen houdt zn handen aan het stuur.
Geplaatst door Freire fan op zaterdag 2 mei 2009 om 01:09
Of je nou iemand beukt met je handen of je kop.
Geen verschil. Theo Bos heeft alle schijn tegen, alleen ik geloof hem, dat het meer een soort laatste reflex was om zichzelf te redden (want hij werd in de hekken gereden) dan om Impey bewust neer te trekken. Want dan ging hij zelf ook automatisch mee. Ik denk persoonlijk meer dat het een reflex was.

Maar ik vind wel dat The Bos uit de uitslag zou moeten geschrapt worden.
Geplaatst door Ffrodo op zaterdag 2 mei 2009 om 11:42
ik vind dat de UCI veel te laat reageerd!
Geplaatst door TattaHollywood op zaterdag 2 mei 2009 om 11:48
Ik vind dat hij geschorst moet worden, want jullie zijn nu voor bos omdat hij een bekende nederlander is. Maar hij trekt hem gewoon van zijn fiets af
Geplaatst door Freire fan op zaterdag 2 mei 2009 om 12:21
Hij wordt nu geschorst omdat Lance Armstrong zijn mening heeft laten gelden smiley.
Dat vind ik slecht, en wie gaat beweren dat dat geen invloed heeft ,is een hele slechte leugenaar!
Geplaatst door wilier op zaterdag 2 mei 2009 om 13:48
In het interview met de nos zei bos dat hij eerst de hekken raakte en daardoor tegen impey knalde, die daardoor de hekken in werd gekatapulteerd. Het enige verwijt dat we Bos kunnen maken is dat hij daarvoor al had moeten remmen en zijn handen aan het stuur had moeten houden. Dat verhaal van hij trekt hem van zijn fiets af slaat nergens op, want ten eerste moet je daar wel heel sterke armen voor hebben en als je tot zoiets in staat bent terwijl je 60 per uur fietst kun je misschien beter een stuntman worden ofzo.

Bos is de oorzaak van de valpartij, maar een schorsing vind ik te ver gaan. Ik zou eerder pleiten voor een schadevergoeding aan Impey
Geplaatst door zacht op zaterdag 2 mei 2009 om 13:54
Ja, een flinke boete voor Bos is op zijn plaats. Dan kan iedereen weer verder met zijn leventje en zal men voortaan wellicht beter uitkijken als er een sprint aan komt.
@willier: een schadevergoeding zal via een kort geding o.i.d. geregeld moeten worden, daar heeft de UCI niet zo veel over te zeggen.
Geplaatst door Slick op zaterdag 2 mei 2009 om 18:05
Ik denk dat de boodschap wel door Bos begrepen is, dus heb het er een laatste keer goed over, bespreek de misverstanden en gooi er een laag zand over zodat we ons weer kunnen concentreren (ook Theo zelf) op de wedstrijden die hij gaat rijden. Het is en zal altijd een raar beeld blijven hoe hij hem ogenschijnlijk naar de grond trekt, maar zoals hij zelf ook al zegt, het is niet zijn intentie geweest en met name omdat het de gele trui dragen zou zijn, zou het extra onder de loep moeten worden genomen? Ik denk dat de boodschap bij iedereen binnen is gekomen en daarmee BASTA!
[1]