Hoofdmenu
- Nieuws insturen
- Misstand melden
- Wielerkalender
- Interviews
- Columns
- Huisregels
- Archief
- Over WielerFlits
- Wielershirt
Zoeken
|
|
|
|
|
Forum - Wint Voeckler de Tour de France??
Geplaats door krypton op zaterdag 16 juli 2011 om 21:03.
Thomas Voeckler heeft de klassementsmannen tot nu toe bijna moeiteloos kunnen volgen en er zijn nog maar twee aankomsten bergop in de Alpen plus een tijdrit. Hoe groot achten jullie WF'ers de kans dat Voeckler de Tour de France 2011 wint?
Reacties
[1] 2
| Geplaatst door remco2103 op zaterdag 16 juli 2011 om 21:07 |
| Het ziet er goed uit wat Voeckler doet. Al kraakte hij wel een klein beetje richting Luz Ardiden. Wat er dus te doen valt in de Alpen: Niet op de laatste klim aanvallen. Zeker Leopard kan wat uitspelen. |
| Geplaatst door TandZwaarderDanDeRest op zaterdag 16 juli 2011 om 21:08 |
| Nee, Andy Schleck wint de tour als die gezond blijft. |
| Geplaatst door Pelgo op zaterdag 16 juli 2011 om 21:09 |
| In de heuveletappes (etappes naar Gap en Pinerolo) aanvallen en in de bergen zolang mogelijk aan blijven hangen |
| Geplaatst door RainbowJersey op zaterdag 16 juli 2011 om 21:14 |
Ik hoop het niet. dan verliest de wielersport pas echt zijn geloofwaardigheid ![]() |
| Geplaatst door remco2103 op zaterdag 16 juli 2011 om 21:23 |
| @pelgo Moet Voeckler aanvallen? Lijkt me stug, dan gaat die energie verspillen die hij later tekort gaat komen. |
| Geplaatst door djoriana op zaterdag 16 juli 2011 om 21:25 |
| als voecler zo blijft rijden zie ik hem nog wel een kans maken |
| Geplaatst door bundy op zaterdag 16 juli 2011 om 21:32 |
| jammer dat alberto de giro heeft gereden, anders had ie het hele zooitje erafgereden. |
| Geplaatst door krypton op zaterdag 16 juli 2011 om 21:44 |
| In dezelfde tijdrit (in de Dauphine) verloor Voeckler trouwens 3.18 min. op winnaar Tony Martin en 1.58 min. op Cadel Evans. |
| Geplaatst door rdm16 op zaterdag 16 juli 2011 om 21:47 |
| @Krypton, leuke info, das dus eigenlijk niet veel en de motivatie zal nu veel groter zijn, ik geloofde dat Thomas Voeckler dit kon, een 10de plaats in de dauphine 2011 zei toch al veel! Hij zal hem niet winnen maar strijden voor plaats 3-7! |
| Geplaatst door simplex op zaterdag 16 juli 2011 om 21:50 |
| Voeckler is een hele goede renner maar wint natuurlijk niet, zelfs niet met adjudant Rolland en andere ploegmaats erbij. Nee de grote mannen moeten onderhand maar eens echt gaan aanvallen. Vooral Andy en Frank moeten nu uit hun pijp komen want daar zit nog heel veel potentie in. Leopard is niet voor niets als rondeploeg geformeerd en staat inmiddels al 1e in ploegenklassement? Laat de Alpen maar komen. Krijgen we toch nog een mooie spannende Tour. Ook voor Rabofans! Tip: kijk vooral naar de Galibier etappe |
| Geplaatst door djoriana op zaterdag 16 juli 2011 om 21:53 |
| top 5 moet er zeker inzitten voor voeckler |
| Geplaatst door simplex op zaterdag 16 juli 2011 om 21:54 |
| Foutje hersteld! |
| Geplaatst door krypton op zaterdag 16 juli 2011 om 21:57 |
| Ik geef Voeckler nog wel stiekem een kansje, die lijkt echt geen moeite te hebben en de echte klassementsmannen durven of kunnen niet meer. Pierre Rolland lijkt me trouwens het meest talentvolle rondetalent van Frankrijk voor de toekomst. |
| Geplaatst door ASB op zaterdag 16 juli 2011 om 22:04 |
| Als hij niet ergens volledig instort, is hij zeker kandidaat voor top 5 en outsider voor het podium en de Tour. Voorlopig zie ik het niet gebeuren dat hij wint omdat ik 2min te weinig vind. Er moet echter niet veel gebeuren voordat ik dat zie veranderen. Wat tijdswinst in die heuveletappes. De voorsprong die hij nu heeft, gaat hij volgens mij niet verliezen in de tijdrit. Zeker niet als hij dan nog het geel draagt. |
| Geplaatst door xistnc op zaterdag 16 juli 2011 om 22:08 |
| Evans heeft al eens vaker een slottijdrit verprutst in kansrijke positie. Bovendien vind ik de tijdritten van Evans dit jaar niet super. Wekken de Schlecks de indruk dat ze zoveel sterker zijn dan Voeckler? Ik vind van niet. Als Andy een gaatje heeft, is er altijd wel iemand die belang heeft bij een reactie. Dat geeft Voeckler wat tijd. Ik moet terugdenken aan de jaren met Claudio Chiappuci. |
| Geplaatst door simplex op zaterdag 16 juli 2011 om 22:13 |
Ja, maar helaas won deze sympathieke Italiaan ook de Tour niet ![]() |
| Geplaatst door petoi op zaterdag 16 juli 2011 om 22:17 |
| Voeckler heeft vleugels en als de "klassements mannen" hem niet als bedreiging gaan zien dan komen ze van een koude kermis thuis. Voor mij is er nog 6 kanshebbers de Schlecks-Evans-SamSan-Voeckler-Contador de rest is gezien. Vanendert had er ook bij gestaan als hij niet op achterstand had gestaan. |
| Geplaatst door ASB op zaterdag 16 juli 2011 om 22:25 |
| Voeckler geeft de Tour wel een extra dimensie. Zijn antwoord op die uitval van Basso was in elk geval indrukwekkend en wat me vooral aanstond was dat hij direct daarna ook zeer vlot meeging toen Evans doortrok. Ik denk dat hij tijd gaat verliezen op Alpe d' Huez maar ik kijk erg uit naar de Alpen. |
| Geplaatst door djoriana op zaterdag 16 juli 2011 om 22:26 |
| dalijk gaat voeckler een pereirotje doen |
| Geplaatst door remco2103 op zaterdag 16 juli 2011 om 22:27 |
| @djoriana Kan maar zo, als hij tweede wordt en Contador wint ![]() |
| Geplaatst door the one raul op zaterdag 16 juli 2011 om 22:28 |
| De tour zit nu voor een dilemma: Voeckler, Evans en de Schlecks zijn alle vier geen renners waar ik op zit te wachten.. en met mij meerderen. *Duimen voor Contador dan maar* |
| Geplaatst door xistnc op zaterdag 16 juli 2011 om 22:28 |
| Ik ga in de Alpen zeker voor hem supporteren en dat had ik vooraf niet gedacht! Ook voor de Nederlanders, uiteraard... |
| Geplaatst door Vittal op zaterdag 16 juli 2011 om 22:30 |
| SamSam gun ik het meest. |
| Geplaatst door hiddenz op zaterdag 16 juli 2011 om 22:35 |
| mag ik vragen waarom sommige verwachten dat hij wat tijd gaat winnen in de heuveletappes? Alsof ze hem ooit ook maar een moment laten rijden. Dat gaat volgens mij niet gebeuren. |
| Geplaatst door krypton op zaterdag 16 juli 2011 om 22:35 |
| Ik gun het meerdere mannen eigenlijk. Basso, Evans en SamSam toch ook wel. En als ik moet kiezen tussen Contador/Schleck's of Voeckler, dan ook maar Voeckler. |
| Geplaatst door ASB op zaterdag 16 juli 2011 om 22:38 |
| @hiddenz: Eén van die etappes eindigt met een afdaling en Voeckler is gewoon een beter daler dan de meeste favorieten. Zou me niet verbazen, mocht hij daar doortrekken. Qua favorieten, volg ik krypton. Liefst Evans, Sanchez of Basso. En daarachter Voeckler en Contador/Schlecks. |
| Geplaatst door hiddenz op zaterdag 16 juli 2011 om 22:41 |
| @ASB, mwah okay, ik zie dat niet zo gauw gebeuren. |
| Geplaatst door Grand Nagus op zaterdag 16 juli 2011 om 23:02 |
| Mannen broeders, als onze zogenaamde favorieten er vandaag eens een serieuze snok aan hadden gegeven, dan was onze vriendelijke (?) franzoos morgen niet meer in de gele trui gestart; maar ja, het lijkt wel of ze hem niet willen hebben (de gele trui dan). En daarom neemt Evans hem volgende week zaterdag! |
| Geplaatst door Verweggistan op zaterdag 16 juli 2011 om 23:02 |
| Het zou een stunt als Voeckler wint, maar niet heel reeel. Ik denk dat als Voeckler eenmaal zijn trui kwijt is, hij ook direct 'breekt'. Dat hem top5, top10, top20 enz. dan helemaal niet kan schelen. Mocht hij zijn trui in de eerste Alpenrit verliezen, kiest hij de andere 2 ritten de bus, zo is mijn verwachting. |
| Geplaatst door krypton op zaterdag 16 juli 2011 om 23:14 |
| @Grand Nagus Blijkbaar kon niet één dat, anders haddden ze het wel gedaan. |
| Geplaatst door Grand Nagus op zaterdag 16 juli 2011 om 23:30 |
| @ Krypton, Nee dat konden ze echt niet, dat hebben we allemaal gezien........losers |
| Geplaatst door Pelgo op zaterdag 16 juli 2011 om 23:37 |
Quote van Geplaatst door remco2103 op zaterdag 16 juli 2011 om 21:23: @pelgo Moet Voeckler aanvallen? Lijkt me stug, dan gaat die energie verspillen die hij later tekort gaat komen. Ja, want hij heeft meer voorsprong nodig, anders wint hij sowieso niet. |
| Geplaatst door Sammysosa op zondag 17 juli 2011 om 05:40 |
| De wonderen zijn de wereld niet uit, maar nee. Dat lijkt me niet... Stel nou dat hij vóór Alpe d'Huez niet uit het geel is gereden, dan valt één van de favorieten aan aan de voet van d'Huez... |
| Geplaatst door maarten26 op zondag 17 juli 2011 om 08:56 |
| In de Alpen wacht A. Schleck niet meer op zijn broer en gaat hij echt verschillen maken... |
| Geplaatst door YNhuis op zondag 17 juli 2011 om 10:12 |
| Hij is alleen een outsider als hij de trui nog heeft op de Alpe d'Huez anders gaat hij net zo als Verweggistan voor de bus. Trouwens Armstrong noemt Voeckler nu ook al een kandidaat voor de eindzege. |
| Geplaatst door Koel op zondag 17 juli 2011 om 10:51 |
| Het leukste is natuurlijk dat deze situatie is ontstaan toen Cancellara en Gilbert de patrons van het peleton uit gingen hangen en de koers voor enige tijd stillegden. De voorsprong van de kopgroep liep in een mum van tijd op van 2 naar 7 min., nu zitten ze op de blaren.... Zou prachtig zijn wanneer Voeckler de tour wint, wat is er mooier dan profiteren van de arrogantie van je tegenstanders? |
| Geplaatst door lancethegreat4 op zondag 17 juli 2011 om 11:11 |
| Supporteren voor een Fransman als Nederlander??? Valt me beetje tegen van jullie Noorderburen.Waarom niet supporteren voor een Belg? Ik bedoel dan voor een eventuele ritzege.Want een Tourwinnaar hebben wij Belgen ook nog niet hoor.Al blijf ik geloven dat Jurgen VDB zonder die val voor een grote verrassing had kunnen zorgen. |
| Geplaatst door stijntjuhh op zondag 17 juli 2011 om 11:28 |
| Nee. Hij word 3e achter de gebroeders Schleck, die op op elkaar blijven wachten maar Andy de zege pakt in de tijdrit. Contador en Evans mogen plaats 4 en 5 verdelen en Sanchez moet wegens zijn matige tijdrit de prestatie die Gesink vorig jaar behaalde overnemen. Basso zakt in de Alpen door het ijs heen, net als Cunego... |
| Geplaatst door ASB op zondag 17 juli 2011 om 11:34 |
| @lancegreat4: Ben je nu serieus? @Koel: Zou ik ook wel geestig vinden. Ik geef Voeckler wel een vrij serieuze kans (50/60%) om op Alpe d'Huez nog in het geel te rijden. Ik denk dat tot op d'Huez er nog altijd getwijfeld gaat worden door favorieten. Hoe geniaal zou het niet zijn als Andy Schleck daar voluit gaat en de enige die mee kan, Voeckler is. |
| Geplaatst door Doedelzak op zondag 17 juli 2011 om 12:08 |
| Voeckler gaat 'm winnen. Bergop krijgen ze hem er niet af en in de tijdrit verliest hij niet veel. Mede doordat al die Fransen hem vooruit schreeuwen dat is niet normaal, en het geel doet wonderen. Zie Sastre tegen Evans drie jaar geleden. |
| Geplaatst door krypton op zondag 17 juli 2011 om 13:32 |
| Op de Galibier zie ik Voeckler niet lossen als ik nu dat profiel zie. Geef hem steeds meer kans eigenlijk... |
| Geplaatst door Pelgo op zondag 17 juli 2011 om 13:40 |
| Galibier is voorafgaand aan twee hele zware cols, kijk maar naar de laatste 8km van de Col Agnel, bijna de hele tijd 10%+ |
| Geplaatst door ASB op zondag 17 juli 2011 om 13:45 |
| @Pelgo: Maar dan moet er al wel echt doorgereden worden, voordat Voeckler dat gaat voelen. Ik hoop dat dat gebeurt maar ik vermoed dat ze wachten op de Galibier en daar kan wel eenzelfde verloop als gisteren zich tekenen. |
| Geplaatst door Stofzuigert op zondag 17 juli 2011 om 13:59 |
| We hebben bergop pas een serieuze demarrage gezien en dat was die van frank schleck. Vond andy waardeloos gister, maar die wilde zn broer er niet afrijden. Gesink had lachend het podium kunnen halen in deze tour met de huidige vorm van iedereen. Hoop dat hij in de alpen hetzelfde gaat doen als Vanendert in de pyreneeën. Ik hoop ook na die anti-koers van gister dat Voeckler de tour wint, want ik gun het alle andere niet meer. Waar is contador ook mee bezig? Hoe hard gaat hij aanvallen in de alpen of wil hij de tour niet winnen? |
| Geplaatst door Pelgo op zondag 17 juli 2011 om 14:04 |
| @Stofzuigert, Contador valt niet aan omdat hij niet sterk genoeg is. |
| Geplaatst door zacht op zondag 17 juli 2011 om 14:34 |
| Volgens mij zit AC vol verbazing te lachen dat de concurrentie hem de kans gegeven heeft om in het wiel te herstellen. Volgende week verwacht ik hem. |
| Geplaatst door petoi op zondag 17 juli 2011 om 14:38 |
| @zacht in welk criterium start hij dan? |
| Geplaatst door zacht op zondag 17 juli 2011 om 15:10 |
| Mijn weken beginnen op maandag. Daarom noemt men een weekend een weekend. |
| Geplaatst door Diever op zondag 17 juli 2011 om 15:43 |
| Waarom zou Contador sterker worden met de Giro in zijn benen? |
| Geplaatst door stijntjuhh op zondag 17 juli 2011 om 16:29 |
| Poll: Hoelang kan Thomas Voeckler het geel houden? ''Tot aan het eind in Parijs'' 41% Net als of hij niet door het ijs gaat zakken... @Diever Dat vraag ik me ook af... |
[1] 2
Gebruikerspaneel
Je bent niet ingelogd.
» Inloggen
» Nog geen account?
» Wachtwoord vergeten?
Headlines
- vrijdag 18 mei
- 00:54 Gesink vierde in tijdrit Tou..
- donderdag 17 mei
- 21:50 Volg hier de vijfde rit in d..
- 18:00 Giro 2012: Voorbeschouwing e..