Hoofdmenu
- Nieuws insturen
- Misstand melden
- Wielerkalender
- Interviews
- Columns
- Huisregels
- Archief
- Over WielerFlits
- Wielershirt
Zoeken
|
|
|
|
|
Forum - Wat vonden jullie van het voorjaar van Rabobank
Geplaats door oscar freire op dinsdag 28 april 2009 om 17:37.
Schrijf hier wat je van het voorjaar van Rabobank vond.
Reacties
[1]
| Geplaatst door jamal op dinsdag 28 april 2009 om 17:47 |
| Zeer sterk begin, maar in parijs-nice kon je al zien dat rabo niet sterk klimmers in huis heeft(Menchov, Gesink, Ten Dam daargelaten),en geen afmaker ( behalve Freire en een beetje Brown. ) in de grote klassiekers : M-S :misten ze freire RvV: hadden ze veel pech. P-R : was flecha goed AGR: hebben ze de koers gemaakt, en een derde plek. L-B-L : nogmaal niet genoeg klimmerskwaliteiten in de ploeg. |
| Geplaatst door oscar freire op dinsdag 28 april 2009 om 17:59 |
| Ze misten in veel koersen Freire en ze hadden erg veel pech:`( |
| Geplaatst door StonedCamel op dinsdag 28 april 2009 om 18:03 |
| Op zich vond ik het een prima voorjaar, wat alleen ontbreekt is die ene grote zege. P-N:Prachtige waaier getrokken, voor de rest matig Tirreno: Zonde dat Gesink onderuit ging, wel een knappe tijdrit Openingsweekend: Heel sterk gereden, maar gebrek aan afmakerskwaliteiten M-S: wat jamal zegt: geen freire, verder vond ik het wel tegenvallend dat er niks geprobeerd werd met een aanval ofzo. RvV: veel pech, maar uiteindelijk toch niet goed genoeg geweest voor de overwinning G-W: zeer sterk, maar net weer een paar iets sterker P-R: Veel pech met de val van Flecha, had anders zeker wel een kans gehad(hoewel hij wel Boonen moest afschudden) AGR: Uitstekend gereden, mooie 3de plek van Gesink WP: niet over hebben, geen Gesink en Freire kan dit gewoon niet aan. L-B-L: Als Gesink niet goed is is er te weinig in de breedte om het op te vangen. Als je dat vergelijkt met andere ploegen, Saxo heeft 2x Schleck+Kroon, Silence heeft Gilbert, Evans en normaliter Dekker. Daar kan Rabo niet tegenop. Al met al heeft Rabo best goed gereden alleen ze krijgen alles over zich heen omdat ze die ene zege niet gepakt hebben. In de kleine koersen pakken ze veel mee, maar voor de grote koersen missen ze net die ene killer. Natuurlijk is dit veroorzaakt door de blessure van Freire, die toch altijd zijn zeges meepakt. Vorig jaar had Freire tot aan LBL al 2 etappes in de Tirreno en Gent Wevelgem gewonnen. Dat scheelt natuurlijk al flink. Uiteindelijk als je het op een rijtje zet valt het ook nog best wel mee. Omloop 3e plek KBK: 5e plek 3daagse van de Panne 2e en 3e in het klassement RvV 15e(in de eerste groep, na veel pech) Gent Wevelgem 4e en 8e P-R: 6e na een valpartij AGR: 3e plaats WP: Slecht, zonder Gesink L-B-L: Freire 14e, door te weinig breedte Tirreno 11e in het klassement(na een valpartij!) Wat wel ontbreekt zijn de ritzeges in Baskenland, P-N en de Tirreno, maar wederom: geen Freire. |
| Geplaatst door Hermantk op dinsdag 28 april 2009 om 20:18 |
| Positief: Graeme Brown wist al 4 maal te winnen. Menchov en Posthuma winnen kleine etappekoersen. Rabobank begint het voorjaar met aanvallend koersen. Tijdrit Gesink in Baskenland Negatief: Geen overwinningen in (semi-)klassiekers. Veel smoesjes. Aanvallend koersen lijkt al gauw weer verdwenen, terwijl dat gebrek aan afmakers had kunnen compenseren. Toenemende kritiek vanaf buiten en waarschijnlijk ook van binnenuit. |
| Geplaatst door Floris op dinsdag 28 april 2009 om 20:34 |
| "veel smoesjes" -> verklaar je nader? |
| Geplaatst door Ffrodo op woensdag 29 april 2009 om 11:00 |
| Je moet een selectie hebben die zelfs met tegenslag! wel wat meer prijsjes binnen haalt zeker met dit budget. Met contador en armstrong in de tour hoeven we geen dromen te hebben over een overwinning in de TDF. Ach ze zijn iig wel schoon. Zo'n ploeg van Rebellin wordt gelijk verdacht,zeker als je bedenkt dat er ook een ene scarponi rond fietst! Echt dramatisch van Rebellin! |
| Geplaatst door Yarxing op woensdag 29 april 2009 om 11:19 |
| het AD heeft Rabo een 5 gegeven, echt veel te laag, van skill kan ik het nog begrijpen, die hebben behalve Hivert niet heel bijster veel gepresteerd, weinig voorin gezien. maar Rabo heeft koers gemaakt dat had minimaal een 6 moeten zijn. |
| Geplaatst door Freire fan op woensdag 29 april 2009 om 11:53 |
| K U T maar als ze het goed doen in de Tour is er weer niks aan de hand =) |
| Geplaatst door boukekt op woensdag 29 april 2009 om 12:04 |
| als je de overwinningen van vorig en dit jaar met elkaar vergelijkt is er niet zo heel veel aan de hand, aangezien dit jaar freire nie meedoet: 2008: - Trofeo Cala Millor-Cala Bona Graeme Brown - Amgen Tour of California: Rit 3 Robert Gesink - Vuelta Ciclista a Murcia: Rit 1 Graeme Brown - Tirreno-Adriatico: Rit 1 + 6 Oscar Freire - Critérium International: Rit 1 Ten Dam - Driedaagse De Panne: Rit 4 Joost Posthuma - Driedaagse De Panne: Joost Posthuma - Gent-Wevelgem Oscar Freire 2009: - Tour Down Under: Rit 3 Graeme Brown - Vuelta a Andalucia Joost Posthuma - Vuelta Ciclista Murcia: Rit 1 Graem Brown - Vuelta Ciclista Murcia:Rit 5 Greame Brown -Vuelta Ciclista a Murcia Denis Menchov - Nokere Koerse Graeme Brown |
| Geplaatst door Hermantk op woensdag 29 april 2009 om 12:37 |
@Floris, Ffrodo legt het in zn eerste gedeelte al goed uit ![]() Ze wisten alles te verontschuldigen met pech en tegenslagen, maar dan alsnog had er beter gepresteert kunnen worden dit voorseizoen. |
| Geplaatst door Freire fan op donderdag 30 april 2009 om 01:40 |
| Laten we nou maar gewoon wachten tot de Tour, als Freire dan twee ritjes wint, Menchov top 3 rijdt en Gesink ook top 10 dan is er weer helemaal niks aan de hand. Je kan pas je mening geven als de Tour is afgelopen. Want in het najaar kan je je seizoen niet meer redden. |
| Geplaatst door boukekt op donderdag 30 april 2009 om 13:07 |
| wel als je het wereldkampioenschap tijdrijden en op de weg wint, gp du plouay, vuelta, clasica san sebastian, ronde van lombardije, parijs tours en de eneco tour |
| Geplaatst door Yarxing op donderdag 30 april 2009 om 13:11 |
@boukekt, met de eneco tour kan je geen seizoen meer redden hoor.. ![]() |
| Geplaatst door boukekt op donderdag 30 april 2009 om 13:18 |
ik bedoel als je het allemaal wint ![]() |
| Geplaatst door Floris op donderdag 30 april 2009 om 14:33 |
| Tot nu toe hebben ze qua prestaties minder gebracht dan ik had verwacht. Maar als je ziet hoe actief ze op verschillende fronten zijn geweest, ben ik het er mee eens dat ze een voldoende verdienen. Bovendien breekt er nu voor hen een periode aan die ook lucratief is (Menchov, Gesink, Freire en misschien Brown). Voor bijvoorbeeld Quick Step valt er de komende maanden niet zo veel te winnen. |
| Geplaatst door Verweggistan op donderdag 30 april 2009 om 14:37 |
| Ik vond Leezer goed. |
| Geplaatst door Floris op donderdag 30 april 2009 om 14:41 |
| Ik vond er wel meer goed, alleen dat zie je in de resultaten niet terug... |
| Geplaatst door gibofan op donderdag 30 april 2009 om 16:05 |
| @Floris, Volgens mij hoopt quick-step nog op "klassementsrenner" Devolder in de tour. |
| Geplaatst door Floris op donderdag 30 april 2009 om 17:47 |
| Weet ik. Maar ik heb een sterk vermoeden dat die niet verder dan een 15e (of zoiets) plaats gaat komen. |
[1]
Gebruikerspaneel
Je bent niet ingelogd.
» Inloggen
» Nog geen account?
» Wachtwoord vergeten?
Headlines
- vrijdag 18 mei
- 00:54 Gesink vierde in tijdrit Tou..
- donderdag 17 mei
- 21:50 Volg hier de vijfde rit in d..
- 18:00 Giro 2012: Voorbeschouwing e..