Forum - Pro Cycling Manager

Geplaats door Freire fan op maandag 27 april 2009 om 16:35.
Beste wielervrienden,

Aangezien ik een enorme addict ben met een prachtige spelletje Pro Cycling Manager 2008 en enorm uitkijk naar PCM 2009 leek het mij een mooi idee om hier een topic over te starten, en misschien als er meer mensen zijn die dit spel spelen hier hun mening/ervaringen/wensen/en nog alles en wat er met dit spel te maken hebben.

Drop het hier allemaal smiley

Reacties

[1] 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18
Geplaatst door Freire fan op maandag 27 april 2009 om 16:35
Ik wacht op 2009 smiley
Geplaatst door Joop op maandag 27 april 2009 om 17:55
Ja ik kijk ook zeker uit naar 2009...
zo af en toe speel ik nog de oude versie 2006 smiley hehe
Geplaatst door Freire fan op maandag 27 april 2009 om 18:19
Met 2009 heb ik gelezen dat je je eigen team helemaal kan opstarten, dus vanaf onderaan beginnen!
Geplaatst door Yarxing op maandag 27 april 2009 om 19:00
ik wacht voorlopig nog niet, heb net de Daily 2009 versie 3 database gedownload, prachtig! smiley

(voor de mensen die t nog niet weten, dat is een database met ongeveer 15 keer zoveel fietsen, frames en helmen + alle 2009 teams enzo..)
Geplaatst door Leon op maandag 27 april 2009 om 19:02
Ik speel de laatste tijd wel weer veel 2008 smiley
Geplaatst door Hermantk op maandag 27 april 2009 om 19:10
Ik speel het sinds kort, ik probeer nu eerst een seizoen met het makkelijkste niveau. Dat gaat best goed, dus ik denk dat ik na de Tour naar het niveau erboven ga ofzo.
Ik heb PCM 2008 met Daily Database versie 2, had al gezien dat er een nieuwere was, maar geen zin om mn huidige carrière daarvoor weer af te breken :P
Geplaatst door Yarxing op maandag 27 april 2009 om 19:36
ik ben speciaal voor de 3e versie geen nieuwe cariere begonnen, ik wachtte er al een maand op ofzo smiley
Geplaatst door StonedCamel op maandag 27 april 2009 om 19:45
Ik speel het sinds de 2007 versie, heb inmiddels zon beetje alle grote koersen wel een keer gewonnen, alleen P-R en de Vuelta moet ik nog. Ik speel op niveau normaal, en dan gaat het altijd wel goed, heb ook wel eens een tijdje op moeilijk gespeeld, maar dan is het ook wel echt moeilijk smiley Ben nu bezig aan een carriere met Milram. Heb het eerste seizoen behoorlijk gepresteerd, met een 5de plek in de Tour voor Gerdemann, en ereplaatsen in de Ardennenklassiekers. Daarnaast heb ik met Wegmann de GP Plouay gewonnen.
De doelstellingen voor het volgende seizoen zijn behoorlijk pittig: Tour winnen, puntentrui Vuelta, LBL winnen en de andere 2 weet ik ff niet meer. Wordt behoorlijk pittig, vooral het winnen van de Tour. Heb wel Ballan, Trofimov, Haussler en Karpets weten te strikken dus ben wel behoorlijk versterkt. Momenteel speel ik even iets minder maar dat komt vanzelf weer.
Geplaatst door Freire fan op maandag 27 april 2009 om 20:00
Waar kan je de versie 3 database downloaden dan?
Geplaatst door Freire fan op maandag 27 april 2009 om 20:01
Ik zat in het wiel met Flecha bij devolder met nog 4 km te gaan naar de Finish in Ronde van Vlaanderen, zet ik hem op agressief sprinten, valt Flecha..

Ohh wat was ik boos smiley.
Geplaatst door StonedCamel op maandag 27 april 2009 om 20:16
haha, freire fan, dat zijn idd van die ontzettende 'kutcomputer nu flikker ik je het raam uit' momenten smiley
Ben ook een x in de Tour in een afdaling met Menchov op mn bek gegaan. Verlies je maar zo 3 minuten :s dat is ook flink balen.
Hoewel het me wel opvalt dat er heel weinig lekke banden en valpartijen zijn bij het spel, dus wat dat betreft valt het wel weer mee.
Geplaatst door trapper op maandag 27 april 2009 om 20:20
Wel realistisch dat PCM; Flecha die net niet wint, Menchov die niet kan dalen.. smiley. Ik speel soms PCM 2007, massasprints blijf ik wel lastig vinden...
Geplaatst door Yarxing op maandag 27 april 2009 om 20:24
@ freire fan, http://www.pcmdaily.com/news.php daar is de versie 3 te downloaden.
Geplaatst door Ivo1976 op maandag 27 april 2009 om 20:35
De ultieme uitbreiding voor PCM is de "Giant". Een enorme database, met alle renners, wedstrijden en ploegen die je maar kan bedenken. Voor meer info over de "Giant" kan je kijken op www.ppdb.nl
Geplaatst door Freire fan op maandag 27 april 2009 om 20:39
@ stoned,

een nog GROTER baal moment, de tour met menchov verloren op TWEE seconden van Valverde smiley.

dat was pas kut!
Geplaatst door Hermantk op maandag 27 april 2009 om 21:04
Over valpartijen gesproken smiley
Ik zit nu midden in de Giro met Menchov, hij stond 2de in het klassement op ca. 2:30 van Cunego, valt Cunego (met nog zo'n 80 anderen) in de Milano Show, verliest zo 5.30 minuten :'D
Geplaatst door Freire fan op maandag 27 april 2009 om 21:10
hoe kan je 5.30 verliezen met een valpartij?
was hij ook geblesseerd?
Geplaatst door roger007 op maandag 27 april 2009 om 21:13
als je daarna met rabo vol op kop gaat rijden
Geplaatst door Freire fan op maandag 27 april 2009 om 21:22
oh zo, ik las het verkeerd.

ik dacht dat mentsjov viel smiley
maar het was cunego.

Bij mij zit nu Walker al 4 dagen in de witte trui in de giro $.
Geplaatst door Koldo op maandag 27 april 2009 om 21:41
Ik heb het een paar keer geprobeerd, PCM, maar ik ben toch meer van het PES geloof ik. PCM duurt net wat langer voordat je het door hebt smiley
Geplaatst door zacht op maandag 27 april 2009 om 21:53
Het enige wat ik speel is schaken, en ben niet bekend met PCM.
Als wielerliefhebber wel geinteresseerd in een wieler manager game. Vragen, vragen.
Is er een PC versie ? Wat is het doel van het spel, en wat hebben jullie bereikt in het spel ?
Geplaatst door Ruben_ op maandag 27 april 2009 om 21:54
Mwah dat valt wel mee. Ik vind PCM eigenlijk wat te makkelijk, zelfs op extreem. Maar het is wel vermakelijk.

@zacht: het is een pc spel, dat al vanaf 2001 jaarlijks uitkomt. het doel in het spel is het managen van een wielerteam, er zitten er zo'n 65 in in de nieuwste versie. Al heb je ook databases (een soort van uitbreidingen) met 80/90 teams, die gratis te downloaden zijn.
Je kan een hele carrière spelen, maar je kan ook als je wilt alleen een klassieker of de tour spelen.
Geplaatst door Verweggistan op maandag 27 april 2009 om 21:57
@ zacht, Schaken is idd leuker dan gamen.
Geplaatst door zacht op maandag 27 april 2009 om 22:04
@Ruben, dank voor de uitleg zover. Heb nog wat vraagjes.
Maakt dit spel gebruik van de echte Protour-renners, of zijn het fictieve personen ?
En wat is precies het doel binnen het kader "managen van een wielerteam"? Gaat het om geld, zeges, of ranking ? Wanneer doe je het goed ?

@Verwegistan:heb jarenlang heel veel gegamed, met name fps's, maar ben ouder en wijzer geworden smiley
Geplaatst door Freire fan op maandag 27 april 2009 om 22:09
Je moet zorgen dat je renners een goed programma geeft (vorm pieken), goede trainers toewijzen, scouting is belangrijker, sponsors aantrekken, ploegen samenstellen, contracten aanbieden etc.

En het aller belangrijkste is dat je met die renners wedstrijden wint, zodat je je sponsors tevreden houdt en zo meer geld krijgt voor betere renners.
Geplaatst door zacht op maandag 27 april 2009 om 22:35
OK, klinkt leuk, maar ook als een hoop werk. Ik zal eens kijken of ik ergens een demo vind, nu eerst schaken smiley
Geplaatst door Hermantk op maandag 27 april 2009 om 22:58
@Freire, het was in de volle finale, dus daarom verloor hij zoveel tijd :P
Geplaatst door armstrongfan op dinsdag 28 april 2009 om 07:22
net de agr met kroon gewonnen smiley
Geplaatst door boukekt op dinsdag 28 april 2009 om 08:23
het is gewoon een fantastisch spel smiley
Geplaatst door Freire fan op dinsdag 28 april 2009 om 09:47
Dat is netjes met kroon AGR winnen!

zijn er nog meer vragen van geïntereseerden?
Geplaatst door maikel11 op dinsdag 28 april 2009 om 10:34
Mijn versie van 07 is kapot en wacht nu ook op 09 op 06 een keer een vierjarige carriere met commidad valencia renners als Nibali, Plaza, napolitano en Grivo veel gewonnen
Geplaatst door Sloffey op dinsdag 28 april 2009 om 10:50
ik zou jullie doorverwijzennaar procyclingmanager.be

de eerste versie is trouwens nog altijd het beste.

En ik wacht op de release van Eurotour 2. Veel meer realisme en realtime
Geplaatst door StonedCamel op dinsdag 28 april 2009 om 11:28
@Maikel: Dat heb ik ook gehad maar dan met Ceramica Panaria. Aan het eind had ik Karpets, Contador, Ballan, Freire, Benatti, Pozzovivo en nog 1 of 2 toppers. Toen ben ik gestopt omdat ik er geen uitdaging meer in had, overigens had ik toen in het 2de seizoen de Giro gewonnen met Pozzovivo, daar was ik wel trots op smiley
Geplaatst door Freire fan op dinsdag 28 april 2009 om 12:21
wat is eutotour 2?

Dat is wel netjes ja met Pozzovivo de giro winnen.
Geplaatst door maikel11 op dinsdag 28 april 2009 om 12:36
Ik had precies hetzelfde maar ik piekte pas in het vierde jaar helemaal (daar voor wel enkele grote overwinningen zoals etappes in de tour en lbl en nog wat andere) omdat ik jonge renners kocht maar vierde jaar giro gewonnen met Nibali de tour met Braikovich en vuelta met Plaza en met ricco alle heuvelklassiekers gewonnen
Geplaatst door Sloffey op dinsdag 28 april 2009 om 13:10
Eurotour is een spel dat een tijd geleden (2001?) in ontwikkeling was. De makers hebben het toen vrij gegeven. Het is een wielrenspel in realtime en met veel realistischer koersverloop dan PCM. Nu zijn een aantal zeer getalenteerde mensen bezig een Eurotour 2 te maken. Deze zal dan ook grafisch tegen PCM opkunnen en daarbij komt nog eens het grote voordeel. Het is gratis!.

filmpje van ontwikkeling Eurotour 2:

klik

let wel de systeemeisen zijn veel lager dan PCM

afbeelding fiets Eurotour:

http://www.plaatjesupload.nl/bekijken/1533994.html
Geplaatst door Freire fan op dinsdag 28 april 2009 om 13:38
de graphics zijn wel kut hoor daar bij smiley.
Geplaatst door BambinoDoro op dinsdag 28 april 2009 om 13:52
speel sinds 2006 PCM en blijft verslavend, elk seizoen maak ik mijn eigen team mbv editors etc.

lijkt me geweldig als het zo is dat in 09 een optie in het spel komt om je eigen team te maken, af van het gerotzooi met de DB.
Geplaatst door Sloffey op dinsdag 28 april 2009 om 14:11
Het is nog in de testfase
Geplaatst door Ruben_ op dinsdag 28 april 2009 om 15:24
Het enige nadeel is dat die makers (Cyanide) nogal halsstarrige Fransen zijn. Soms hebben ze daar een schop onder hun ... nodig
Geplaatst door Freire fan op dinsdag 28 april 2009 om 15:51
verdomme.

Thomas Dekker geblesseerd geraakt in de eerste bergetappe in de rond van zwitserland voor de tour smiley
Nu wint menchov hem helemaal al niet meer, want Gesink heb ik zijn piek gemaakt voor de Vuelta..
Geplaatst door armstrongfan op dinsdag 28 april 2009 om 16:47
als je de bergen op bolletje rijd is er niets aan de hand je hebt dan bijna geen knechten nodig als je dan met nog 1 knecht aan de laatste klim begint is er niets aan de had smiley
Geplaatst door Freire fan op dinsdag 28 april 2009 om 16:55
ten dam goed genoeg? smiley
Geplaatst door Yarxing op dinsdag 28 april 2009 om 16:56
ik denk het wel, je moet met menchov gewoon afwachtend gaan koersen, je hoeft de koers niet in handen te nemen..
Geplaatst door Freire fan op dinsdag 28 april 2009 om 17:00
doe ik sowieso neit vriend.
nooit.

wachten, en soms de concurrentie kapotrijden, alleen dan meot je wel de sterkste ploeg hebben en de sterkste rijder. smiley
Geplaatst door maikel11 op dinsdag 28 april 2009 om 17:08
Het is ook handig om een 80 of hoger ryder te hebben bijvoorbeel Cancellara of Flecha om de pure klimmers voor de bergen te beginnen erg af te matten door die man lang op 85 op kop te laten sleuren kan je het ook in tweeen trekken
Geplaatst door Freire fan op dinsdag 28 april 2009 om 17:53
dan moet er wel wind staan, dan zijn ze geinaal.
Geplaatst door jamal op dinsdag 28 april 2009 om 17:55
rij je tegen elkaar, in een competitie ofzoiets
Geplaatst door maikel11 op dinsdag 28 april 2009 om 18:17
@ Freire fan

Het is in eerste plaats niet de bedoeling om het uit elkaar te rijden maar de pure klimmers af te matten
Geplaatst door Heuj op dinsdag 28 april 2009 om 18:57
doe zelf ook PCM, met CSC. zit nu in 2011, doe moeilijk. Win elk jaar de Giro/Tour/Vuelta en redelijk wat klassiekers.

Ploeg is wel wat opgeleukt smiley
bekende namen oa:
-broertjes schleck
-rolland
-mollema
-pozzato
-van avermaet
-maaskant
-brajkovic
-cancellara

rest is een beetje simulatie troep aangezien ik al vrij ver ben, heb veel renners vervangen.
laagste gemiddelde van een renner is 72.
[1] 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18