Hoofdmenu
- Nieuws insturen
- Misstand melden
- Wielerkalender
- Interviews
- Columns
- Huisregels
- Archief
- Over WielerFlits
- Wielershirt
Zoeken
|
|
|
|
|
Forum - Klein probleem
Geplaats door Justin89 op zaterdag 30 april 2011 om 09:22.
Hallo iedereen,
Ik heb mijn fiets net terug van de fietsenmaker. Ze hebben een nieuw achterste tandwiel erop gezet omdat er mysterieus een versnelling mistte. En ik ging erheen omdat 1 van de derailleur eraf was gevallen.
Nu ik hem terug heb ben ik vanochtend even gaan fietsen en eerst ging alles perfect totdat ik opschakelde, aquaduct in en wind mee, en toen sloeg mijn ketting zeg maar over.
Dit gebeurt alleen bij de 3/4 zwaarste versnellingen. Heel irritant en gevaarlijk omdat als je op je trappers staat en aanzet je ineens voorover kan vallen.
Waar zou dit aan kunnen liggen?
Reacties
| Geplaatst door Wicky op zaterdag 30 april 2011 om 09:27 |
| Ik zou terug gaan naar de fietsenmaker, moet onder de garantie vallen. Hij heeft er aan geprutst. |
| Geplaatst door kartje op zaterdag 30 april 2011 om 09:30 |
| Ik heb dit voorval ook al gekend, maar van mij lag het aan een versleten ketting maar het gebeurde idd ook altijd bij de zwaardere versnellingen. Misschien eens de ketting laten vervangen als hij meer dan 3000 km heeft afgelegd? Of anders ligt het inderdaad zoals Wicky zei aan de fietsenmaker zelf. |
| Geplaatst door Justin89 op zaterdag 30 april 2011 om 09:44 |
| Ik heb de fiets begin vorig jaar gekocht, 2e hands, en hun hadden de fiets eerst nog opgeknapt voor zover het nodig was. Dus weet niet exact hoe oud die is. Vorig jaar niet last gehad van dit probleem maar toen ik de fiets van zolder haalde was de ketting wel wat roestig dus heb ik hem weer helemaal ingevet. Denk dus dat het haast wel moet komen door dat nieuwe tandwiel want voordat die achter derailleur eraf viel vorige week had ik nergens last van fietsen op de grootste versnellingen. Ik zal dus maar even terug naar de fietsenmaker want het moet wel verholpen worden. Het fietst zwaar irritant en ik ben met mijn gewone fiets een jaar of 4 geleden lelijk gevallen door ook zulk iets. Bedankt voor jullie reacties! |
| Geplaatst door Jan op zaterdag 30 april 2011 om 10:07 |
| Justin, kan goed zijn dat je bv een 8fits ketting hebt en 9versnellingen. En met respect, maar welke fietsenmaker is het? " "Uit het dorp?" |
| Geplaatst door Justin89 op zaterdag 30 april 2011 om 10:16 |
| Ik heb binnenblad en buitenblad en achter bleek ik dus 7 versnellingen te hebben. Dus 15 totaal en ze zeiden dat het een 16 is. Dus nu zitten er 8 achter met dat nieuwe tandwiel. Ik woon in Hommerts en daar hebben we niet eens een supermarkt(je) dus laat staan een fietsenmaker. Ik ga dus naar Twa Tsjillen in Sneek, waar ik de fiets ook heb gekocht. |
| Geplaatst door Jan op zaterdag 30 april 2011 om 19:36 |
| beste is dat je die fiets maandag weer in Sneek voor de deur zet bij die winkel. |
| Geplaatst door Sembo op zaterdag 30 april 2011 om 19:46 |
| Het is heel waarschijnlijk het probleem van een nieuw pionnetje en een oudere ketting. Dan lootp de ketting meestal niet goed op de tandwielen en slaat hij over. Dat gebeurde bij mij vorige week ook op mijn zwaarste verzet. Ik heb er toen een nieuwe ketting op laten zetten en nu loopt hij weer perfect. |
| Geplaatst door reusjen op zaterdag 30 april 2011 om 21:12 |
| ik heb het ook gehad en bij mij was het ook een versleten ketting. |
| Geplaatst door Justin89 op zondag 1 mei 2011 om 18:06 |
| Ok bedankt allemaal, dan moet het haast wel de ketting zijn. Breng hem er Maandag meteen heen! |
Gebruikerspaneel
Je bent niet ingelogd.
» Inloggen
» Nog geen account?
» Wachtwoord vergeten?
Headlines
- vrijdag 18 mei
- 00:54 Gesink vierde in tijdrit Tou..
- donderdag 17 mei
- 21:50 Volg hier de vijfde rit in d..
- 18:00 Giro 2012: Voorbeschouwing e..
- 17:55 Giro 2012: Lars Ytting Bak d..