Hoofdmenu
- Nieuws insturen
- Misstand melden
- Wielerkalender
- Interviews
- Columns
- Huisregels
- Archief
- Over WielerFlits
- Wielershirt
Zoeken
|
|
|
|
|
Forum - Het voorval met Theo Bos
Geplaats door Swarp op vrijdag 24 april 2009 om 08:44.
Ik las toevallig vandaag een bericht op NU.NL over het voorval in de laatste sprint van de ronde van Turkije. Daarin stond dat Impey een speciale ligplaats krijgt omdat hij zijn 2 onderste ruggenwervels heeft gebroken.
Ikzelf wist hier niets van, zelf dacht ik dat hij er met een aantal schaafwonden goed vanaf was gekomen. Maar dat bleek dus niet zo te zijn! Erg zat uiteraard!
Maar dat is niet de rede dat ik dit topic open.
Waar ik me zo enorm aan erger is de manier waarop de media de massa kan manipuleren. Zoals jullie allemaal zullen weten heeft Theo altijd gezegd dat hij Impey NIET naar de grond heeft getrokken. Persoonlijk lijkt me dat ook erg onwaarschijnlijk aangezien je wel een enorme kronkel in je hoofd moet hebben om de leider in het klassement met ongeveer 65 km/u naar de grond te trekken. Daarnaast weet theo op dat moment zeker dat als Impey gaat, hijzelf meegaat!
Het is gewoon onmogelijk! Maar omdat dhr. Armstrong zich op zijn troon in Texas weer ergens mee wil bemoeien aangezien hij zijn energie niet kwijt kan in het fietsen(en een youtube filmpje is toch voldoende om je oordeel op te vormen), denkt ineens de hele wereld dat Theo dit werkelijk gedaan heeft! Mensen gebruik je verstand!!
Toch verwacht je dat journalisten objectief genoeg zijn om dit in te kunnen zien. Maar de ‘journalisten’ van NU.NL blijken niet over die eigenschap te beschikken. Gezien de zin:
“De wielrenner, die zondag in de slotetappe van de Ronde van Turkije van zijn fiets werd getrokken door Raborenner Theo Bos (foto), ligt nu nog in het ziekenhuis”
Het gaat met alles dezelfde kant op als met de doping: SCHULDIG, tot je onschuld is bewezen.
Reacties
| Geplaatst door eermen op vrijdag 24 april 2009 om 09:15 |
Beetje laat dit topic Er is al zoveel over gezegd.Maar als de beelden op youtube e.d. de enige houvast is dan heeft Bos toch enige schijn tegen. Ik denk dat iedereen wel een mening kan vormen naar aanleiding van de beelden. En als je geen wielerkenner bent en geen Nederlander zul je toch eerder zeggen dat Theo 'schuldig' is. Overigens heeft The Boss zijn woorden enigzins genuanceerd! |
| Geplaatst door Swarp op vrijdag 24 april 2009 om 10:25 |
| Het ging me eigenlijk niet zozeer om het voorval. Meer om de manier waarop hij nu door nu.nl al schuldig is bevonden. Iemand die dit leest en het verhaal niet kent denkt meteen dat het waar is. Terwijl Theo zegt dat het niet zo is. En er helemaal niets bewezen is. |
| Geplaatst door Ffrodo op vrijdag 24 april 2009 om 10:34 |
| Je moet de ingezoomde versie bekijken dan zal je zien dat het allemaal meevalt! http://tinyurl.com/cdxxkm |
| Geplaatst door Ffrodo op vrijdag 24 april 2009 om 10:36 |
| http://www.sportweek.nl/wielrennen/93489/Video_valpartij_Bos_en_Impey_vertraagd_en_ingezoomd |
| Geplaatst door Ffrodo op vrijdag 24 april 2009 om 10:37 |
| jeziet dat bos echt hem afweerd daarna raakt hij het hek! dat maakt de zogenaamde trek beweging. Maar je ziet dat hij hem helemaal niet vast houdt. |
| Geplaatst door Ffrodo op vrijdag 24 april 2009 om 10:38 |
| “De wielrenner, die zondag in de slotetappe van de Ronde van Turkije van zijn fiets werd getrokken door Raborenner Theo Bos (foto), ligt nu nog in het ziekenhuis” Het gaat met alles dezelfde kant op als met de doping: SCHULDIG, tot je onschuld is bewezen. de Telegraaf doet ook gezellig mee! |
| Geplaatst door Koldo op vrijdag 24 april 2009 om 10:52 |
| Hmm, die slomo spreekt inderdaad in het voordeel van Bos. |
| Geplaatst door Swarp op vrijdag 24 april 2009 om 10:53 |
| Die journalisten moeten is begrijpen wat ze schrijven, en dat ze de massa zo erg makkelijk dingen aanpraten. Niet zomaar iets roepen en schrijven om lezers te krijgen. Maar echt de waarheid vertellen. Dit is het URL overigens: http://www.nusport.nl/20090423/wielrennen/impey-moet-nog-even-in-turkije-blijven |
| Geplaatst door eermen op vrijdag 24 april 2009 om 11:03 |
| Klopt, als je steeds vaker kijkt en nog eens vertraagd en ingezoomd dan kom je tot een andere conclusie. Maar het beeld is voor de meeste mensen al gevormd op het moment dat het gebeurde, mede dankzij de commentator. De media speelt daar gewoon op in omdat ze uit zijn op sensatie. Dat wordt meer gelezen. En wat betreft "schuldig, tot je onschuld is bewezen" in het geval van doping, daar moet ik helaas concluderen dat een aantal (ex-)renners dat beeld in de hand hebben gewerkt. Doordat enkele renners jarenlang beweerd hebben onschulidig te zijn en vervolgens uiteindelijk toch toegeven, kan ik me voorstellen dat veel mensen vinden dat een renner schuldig is tot de onschuld bewezen is. En wedereom gaat het hierbij ook weer om sensatie berichten. En ik geef toe dat m'n ogen ook snel op dat soort berichten vallen. Tevens worden er op dat soort berichten meer gereageerd, ook op dit soort sites. |
| Geplaatst door sprinter op vrijdag 24 april 2009 om 11:10 |
| Wat betreft nu.nl wil ik wel even zeggen dat daar alleen wat mensen zitten die nieuwsberichten plaatsen, daar zit geen journalistiek achter. Dan vind ik berichten in de Telegraaf of een andere krant erger, daarvan zou je mogen hopen dat ze zich goed laten informeren en niet klakkeloos dingen over blijven schrijven. Je ziet nu dat als een bepaald nieuwsbericht eenmaal er is, dat dat heel moeilijk veranderd kan worden. Ook omdat het op het eerste gezicht wel lijkt te kloppen. Zoals anderen hier al zeggen en zoals ik eerder al gezegd heb, spreken de beelden, mits zorgvuldig bestudeerd, volgens mij niet in het nadeel van Bos. Ik hoop echt dat de UCI een officieel onderzoek instelt, zodat die met een verstandige conclusie kunnen komen. Anders blijft dit verhaal aan Theo Bos hangen, zonder dat dat door een onafhankelijke instantie beoordeeld is. Wat mij betreft moet Rabo ook naar het UCI stappen en om een oordeel vragen. |
| Geplaatst door Hakkie2 op vrijdag 24 april 2009 om 11:34 |
| Wat ik veel stommer vind is dat mensen buiten het wielrennen ook allemaal in het openbaar Bos denken te moeten veroordelen. Ik zou zeggen: laat deze zaak rusten tot de UCI iets zegt. Zeggen die nooit meer iets hierover dan is er niets aan de hand. |
| Geplaatst door sprinter op vrijdag 24 april 2009 om 11:55 |
| @ Hakkie2: ik zag het ook staan, inderdaad belachelijk. Maar als de UCI er niets over zegt, dan is er wel wat aan de hand, namelijk dat het imago van Theo Bos blijvend beschadigd is. Dat zal ook zo blijven als de UCI zich uitspreekt, maar dat zal voor het beeld binnen het peleton van Bos bestaat wel beter zijn, denk ik. |
| Geplaatst door Swarp op vrijdag 24 april 2009 om 12:01 |
| @Hakkie2 Dit is helemaal erg! Mensen die alles gemist hebben en omdat ene Lance A. iets roept vinden dat ze ook iets moeten roepen zijn erg ernstig. Zouden ze het doen om bij mij Lance in een goed blaadje te komen? Overigens ernstig dat dit ook wordt geplaatst! |
| Geplaatst door zacht op vrijdag 24 april 2009 om 12:26 |
| Thijs Zonneveld ziet de voordelen van de situatie in zijn column. link |
| Geplaatst door Hakkie2 op vrijdag 24 april 2009 om 12:36 |
| Schitterende column |
| Geplaatst door Ffrodo op vrijdag 24 april 2009 om 12:41 |
| Geweldig brilliante column! Chophead Theo! |
| Geplaatst door eermen op vrijdag 24 april 2009 om 12:44 |
Zou verplicht leesvoer moeten zijn ![]() |
| Geplaatst door Slick op vrijdag 24 april 2009 om 12:44 |
Inderdaad hahaha, vooral het laatst. Laat ze maar bang zijn en "die ippon op Impey", was het maar zo ja ![]() |
| Geplaatst door jaja op vrijdag 24 april 2009 om 12:45 |
| fantastich stuk, met ook nog een mooie nuace! Chophead Theo, prachtige bijnaam. Om Swarp aan te vullen, telegraaf schreef het ook ongeveer zo, studio sport bracht op een zelfde wijze afgelopen week in de inleiding. |
| Geplaatst door Koldo op vrijdag 24 april 2009 om 13:10 |
| Hehe, mooie column! |
| Geplaatst door Swarp op vrijdag 24 april 2009 om 13:10 |
| haha de column is idd super mooi! Hoe verzin je het! |
| Geplaatst door Driewieler op vrijdag 24 april 2009 om 13:38 |
Hoe slechter je reputatie hoe beter, prachtige column idd ![]() |
| Geplaatst door Allardje op vrijdag 24 april 2009 om 15:34 |
| leuke column maar iets te overdreven misschien.. |
| Geplaatst door sprinter op vrijdag 24 april 2009 om 16:04 |
Mooie column, ik hoop dat het echt zo werkt .@ Allardje: dat is zo ongeveer de definitie van een column. |
| Geplaatst door Verweggistan op vrijdag 24 april 2009 om 16:07 |
| Zonneveld als columnist voor Wielerflits? |
| Geplaatst door Hakkie2 op maandag 8 juni 2009 om 16:52 |
| Wielrenner Bos half juli naar UCI Uitgegeven: 8 juni 2009 15:51 Laatst gewijzigd: 8 juni 2009 15:51 AIGLE - Wielrenner Theo Bos hoeft zich pas half juli te verantwoorden voor de disciplinaire commissie van de internationale wielerbond UCI. Dat heeft een woordvoerder van de bond maandag bevestigd. Bos moet tekst en uitleg geven over zijn sprint in de slotetappe van de Ronde van Turkije anderhalve maand geleden waarin hij de val van klassementsleider Daryl Impey veroorzaakte. Bos heeft steeds volgehouden nooit de intentie te hebben gehad de Zuid-Afrikaan, die twee ruggewervels brak, te doen vallen. Het incident leidde tot tal van reacties in de wielerwereld; sommigen beschuldigden de renner van het Rabo-Continentalteam, anderen namen het op voor de oud-baanrenner. Bos kan door de UCI worden geschorst. (Bron: nu.nl) |
| Geplaatst door Thor op maandag 8 juni 2009 om 17:54 |
| Nou, dan mogen we aannemen dat het wel losloopt. Zeker omdat Bos na het bewuste incident al weer heel wat koersen en etappes heeft gereden. Als de UCI van mening is/was dat het een ontoelaatbare cq schandalige actie was, hadden ze hem meteen moeten schorsen. Dat ze het steeds uitstellen, zegt ook veel. Of ze moeten bij de UCI wel erg traag werken. ![]() |
| Geplaatst door Zorro op maandag 8 juni 2009 om 18:22 |
Dat filmpje is DUIDELIJK in het voordeel van Bos!![]() Bos heeft te weinig ruimte en probeert die Impey van zich af te houden!!! |
| Geplaatst door Hermantk op maandag 8 juni 2009 om 21:10 |
| Door een oranje bril ja. |
| Geplaatst door Hermantk op maandag 8 juni 2009 om 21:10 |
| Door een oranje bril ja. |
| Geplaatst door ZZzzpiedie op maandag 8 juni 2009 om 22:46 |
Een roze bril maakt het nog mooier .Hoe is eigenlijk met Impey? |
| Geplaatst door Hermantk op maandag 8 juni 2009 om 23:29 |
| Die is op dit moment aan het fietsen. Volgensmij alleen nog op de home-trainer voor zover ik uit zn twitterberichten kan opmaken. Ook gaat hij naar de sportschool |
| Geplaatst door Hakkie2 op dinsdag 9 juni 2009 om 09:17 |
| Impey rijdt volgende week de Delta Tour in Zeeland. Daar komt hij Bos ook tegen. |
| Geplaatst door wilier op dinsdag 9 juni 2009 om 17:47 |
| Denk dat deze kwestie allang niet meer speelt tussen Bos en Impey. Alleen de UCI moet er nog over beslissen, waar ze wel sloom in zijn, maar goed. Mooie column van Thijs. |
| Geplaatst door Hermantk op dinsdag 9 juni 2009 om 17:54 |
| Het gaat allemaal weer lekker op z'n burocratisch' |
Gebruikerspaneel
Je bent niet ingelogd.
» Inloggen
» Nog geen account?
» Wachtwoord vergeten?
Headlines
- vrijdag 18 mei
- 00:54 Gesink vierde in tijdrit Tou..
- donderdag 17 mei
- 21:50 Volg hier de vijfde rit in d..