Hoofdmenu
- Nieuws insturen
- Misstand melden
- Wielerkalender
- Interviews
- Columns
- Huisregels
- Archief
- Over WielerFlits
- Wielershirt
Zoeken
|
|
|
|
|
Forum - Mijn eerste koers!
Geplaats door zwiggelbig op woensdag 16 februari 2011 om 14:48.
Nou ja koers..
Het was een trainingswedstrijd in Ekehaar.
Elite/Belofte/Amateurs/Vrouwen/Junioren
Allemaal op het zelfde parcour.
Ik had een keer eerder zoiets gedaan en toen lag ik er na 2 minuten al af door de intensiteit..
Ik starte tussen de amateurs/junioren en vrouwen.
Ze hadden me verteld om vooraan te starten maar ik begon ergens achteraan. Toen het startschot klonk werd er loeihard opgetrokken en kwam alles op een lint.
Het lint bevond zich rechts van mij want ik was aan de linkerkant al enorme posities aan het verliezen tot het lint weg was en ik alleen overbleef..
Ze trekken echt met een enorme snelheid op! En als je dan al die kleine junioren ziet die er wel bijblijven dan denk je toch.. Wat doe ik hier?
Na een ronde losgefietst te hebben kon ik aanpikken in een waaier van mijn niveau met 4 vrouwen en een junior.. We gingen 36gem met de wind in een waaier.
Hier kon ik ook kop overnemen.. Dus dat was wel fijn!
http://img513.imageshack.us/i/ikinkoers.jpg/
Hier heb ik zo'n 45 min bijgefietst tot een schroevje van mijn bidon houder loskwam en tegen mijn wiel aan ging schuren en ik er af moest.. Daarna ging ik telkens even proberen aan te pikken bij de belofte/elite. Dit lukte me een keer. Maar na 1 bocht moest ik al zo'n enorme sprint trekken dat ik er al weer aflag..
Wat ik vooral merkte was dat mijn hartslag heel snel heel hoog is bij die intensiteit. En dat ik de belofte ten eerste daarom niet bij kan houden. En ten tweede heb ik absoluut niet de wattage die hun in hun waaiers trappen..
Ik hoop dat dit groeit als ik gewoon het hele jaar door rustig kilometers blijf maken en criteriums en wedstrijden mee pik om in te komen..
Ik ben er ook niet van overtuigd dat ik ooit harder dan hun op het vlakke kan fietsen, maar wellicht als ik ze gewoon op het vlakke bij kan houden dat ik in de bergen het verschil wel kan maken ooit!
Reacties
| Geplaatst door Leukefans op woensdag 16 februari 2011 om 14:53 |
| Wat me niet helemaal duidelijk is, pas je zelf in de leeftijdscategorie van de beloften? Lijkt me al bij al nog wel een leuke ervaring, ook al kreeg je het precies nogal hard... ![]() |
| Geplaatst door Sembo op woensdag 16 februari 2011 om 15:00 |
| @zwiggelbig Ik heb ook altijd problemen met de snelle start. Hierdoor lig ik er ook vaak af. Mijn enige tip hiervoor is om een rondje van ongeveer 1 km uit te zoeken en dan keer op keer stoppen op een bepaald punt en de start oefenen door elke keer 1 rondje vol te rijden. Was het trouwens op alleen asfalt? |
| Geplaatst door zwiggelbig op woensdag 16 februari 2011 om 15:44 |
| @ Sembo: oh dat is wel handig! Bedankt! Ga ik doen! @ Leukefans: Ik ben 20 jaar en hoor bij beloften. Maar die kan ik nog niet aan. Zeker niet op een stuk met klinkers en veel wind en waaiers.. Maar af en toe had ik wat heel raars. Vooral bij de start. Mischien kwam het omdat ik te weinig had gegeten of geen energievoeding bij me had. Maar soms voelde het niet bij het aanzetten of mijn spieren helemaal leeg waren ( energie ) en dan ook mijn hoofd zeg maar. Waardoor ik gewoon niet meer kon. Ik heb het nu ook 3 dagen na die dag.. Dag erna rust gehouden. Gister uur herstel. Vandaag ging ik dan weer 2 uur intensief.. Maar me benen voelen heel erg leeg. mischien moet ik toch wat langer herstellen daarvan hehe |
| Geplaatst door Sembo op woensdag 16 februari 2011 om 16:14 |
| @zwiggelbig Als je heel diep moet gaan is het op zich wel normaal ( lijkt me , ik heb het nl ook soms ) dat je je een beetje licht in je hoofd voelt. Maar ik denk dat dit eerder te wijten is aan te weinig vocht dan aan te weinig voeding. |
| Geplaatst door maikel11 op woensdag 16 februari 2011 om 16:18 |
| Leuk verhaal, ik hoop dat ik ooit ook aan wedstrijden (mtb) deel kan gaan nemen. Respect voor je doorzettings vermogen en vooral niet opgeven. |
| Geplaatst door noyelje op woensdag 16 februari 2011 om 16:48 |
| Ik mag hoogstwaarschijnlijk mijn eerste wedstrijd uitstellen: knieproblemen. |
| Geplaatst door noyelje op woensdag 16 februari 2011 om 16:50 |
| @Zwiggel: op de foto ga je een bocht in? Zo ja: dan zou ik het stuur onderaan vastpakken, dan kun je beter optrekken + sneller door de bocht. |
Gebruikerspaneel
Je bent niet ingelogd.
» Inloggen
» Nog geen account?
» Wachtwoord vergeten?
Headlines
- vrijdag 18 mei
- 00:54 Gesink vierde in tijdrit Tou..
- donderdag 17 mei
- 21:50 Volg hier de vijfde rit in d..
- 18:00 Giro 2012: Voorbeschouwing e..
- 17:55 Giro 2012: Lars Ytting Bak d..