Forum - favoriete heuvel

Geplaats door lemmens op zaterdag 18 april 2009 om 17:53.
Nu dat de amstel gold race er aan komt leek het mij leuk om eens te vragen wat jullie favoriete amstel gold race -heuvel is en waarom.

Persoonlijk vind ik de eyserbosweg echt fantantisch door zijn lastige stijgingspercentage en het spektakel dat er telkens gebeurtsmiley

Reacties

[1] 2
Geplaatst door gilly op zaterdag 18 april 2009 om 17:59
Keutenberg, kijk zelf maar
Geplaatst door Yarxing op zaterdag 18 april 2009 om 18:42
van wat ik zelf gefietst heb (en dat is weinig) (stukje Camerig, Eyserbosweg en Cauberg) vind ik de Eyserbosweg het leukst. omdat het ongelovelijk zwaar is en om wat er in de AGR altijd wel gebeurt.
Geplaatst door Henki op zaterdag 18 april 2009 om 18:49
Ìk denk dat ik de Eyserbosweg zelf ook het leukst vind. Vind de Keutenberg ook wel wat hebben, zeker de eerste keer dat je dat ding oprijd is het schrikken die eerste meters.
Geplaatst door martynn op zaterdag 18 april 2009 om 19:12
Loorberg is een chille bergg. En Camerig ookwel. redelijke lange bergen maar goede berg om tempo op te rijden
Geplaatst door Reinieros op zaterdag 18 april 2009 om 19:17
De loorberg is ook mijn favoriet! Lekker lopende klim met die heerlijke bocht erin.
Geplaatst door Henki op zaterdag 18 april 2009 om 19:26
Waar ligt die klim? Moet hem dan maar proberen volgens maand smiley
Geplaatst door odysseia op zaterdag 18 april 2009 om 19:33
Camerig, de enige mooie 'langere' klim in Nederland.
Geplaatst door Hakkie2 op zaterdag 18 april 2009 om 19:40
Ik vond de Loorberg en de Keutenberg wel leuk om te fietsen, de Cauberg viel een beetje tegen. Dit was echter wel een tijd geleden met een vrij gewone fiets (wel 24 versnellingen, maar geen racefiets of mountainbike) dat ik daar gefietst heb. Het is zo'n eind weg vanaf Ermelo.

Om te kijken op TV zijn de Eyserboschweg en de Keutenberg natuurlijk altijd goed, daar gebeurt het in de AGR als het geen 'massasprint' wordt. En om zelf te staan is het natuurlijk de Cauberg, daar stond ik ook tijdens de Touretappe (die waar E.Dekker viel, ging toen een schok over de berg omdat iedereen het zag op het grote scherm).
Geplaatst door lemmens op zaterdag 18 april 2009 om 21:15
mooi filmpje gillysmiley
Geplaatst door Ruben_ op zaterdag 18 april 2009 om 21:48
Bemelerberg en Fromberg. Enige beklimmingen vandaag waar ik boven de 20 omhoog kon rijden.

Minst favoriet, die kutklimmen van 3/4km
Geplaatst door zacht op zaterdag 18 april 2009 om 23:03
deze en deze .
Goed bereikbaar voor een weekendje weg, weinig verkeer en er is nog meer leuk fietswerk in de omgeving.
Geplaatst door odysseia op zondag 19 april 2009 om 08:13
@ Zacht: de AGR door de Ardennen??? Ik moet wel zeggen dat het leuke 'heuveltjes' zijn. Maar dan rijd ik liever nog de Baraque St. Michel vanuit Malmedy. Die loopt goed en je kunt dan wel 15km klimmen. Net of je in de Alpen zit.
Geplaatst door zacht op zondag 19 april 2009 om 09:54
@hierboven,
oeps, heb alleen de kop gelezen:"favoriete heuvel".
Als het om de AGR gaat zeg ik Eyserbosweg, en de Keutenberg vor de eerste keer was ook speciaal, vooral omdat ik in iemands wiel de hoek omdraaide terwijl ik nog de grote plaat op had staan.
Geplaatst door Markoes op zondag 19 april 2009 om 09:59
lol, ik heb er nog nooit gereden.. De planning is om de heuvels voor de eerste keer te gaan overwinnen tijdens Limburg Mooiste
Geplaatst door jaja op zondag 19 april 2009 om 11:17
om zelf te rijden vind ik de Keut altijd weer prachtig.
Geplaatst door Hermantk op zondag 19 april 2009 om 23:21
Camerig! smiley
Schitterende klim, met mooi uitzicht. Heeft wat weg van een alpenklim. Kan je met een lekker tempo oprijden.

Verder is natuurlijk de Keutenberg magisch, helemaal na wat ik gisteren heb meegemaakt tijdens de toerversie smiley Moest 3x door het grind/mergel aan de zijkant, propte me nog net tussen 2 mensen door en iemand die afstapte ging nog net op zij. Al met al fietsend boven gekomen en veilig gefinisht smiley
Geplaatst door lnnrt op maandag 20 april 2009 om 11:57
Ik denk dat ik Camerig ook de leukste vind, om z'n lengte en relatief vele bochten.

Voor wat betreft mijn eigen kunnen is de Sibbe Grubbe een ideale heuvel voor mij, ik ben meer een Voigt dan een Gesink.
Geplaatst door Henki op maandag 20 april 2009 om 12:02
Zo ik moet die Camerig volgende maand echt ff gaan rijden, ziet er mooi uit. Lang en redelijk steil, heb er zin in smiley
Geplaatst door Slick op maandag 20 april 2009 om 14:09
Poeh, Keutenberg erg gaaf en Cauberg om zijn charme en naam en faam. Eyserbosweg is ook pittig en leuk om op te rijden aangezien die op mijn lijf geschreven is smiley
Fiets daar zo ongeveer alle Tour rijders uit het wiel smiley
Geplaatst door Garzaa op maandag 20 april 2009 om 15:45
Mijn persoonlijke favoriet nog niet veel gezien hier, zeker de Fromberg. Eerste stuk is het voor mij overleven en dan opschakelen en doortrekken. smiley
Kwa klim vind ik Loorberg ook wel mooie, en zeker kasteelstraat maar die telt de AGR niet eens mee bij klimmen dacht ik.. smiley
Geplaatst door Klimgeit op vrijdag 1 mei 2009 om 21:18
Ik vind de Hulsberg en bij Gemmenich omhoog toch ook wel erg lekker. Ik test me op de Keutenberg en de Eysenerbosweg vind ik top!! Zelf woon ik in Simpelveld en de grootste hufters blijf ik de Kruisberg en de Dodeman vinden.
Geplaatst door xistnc op vrijdag 1 mei 2009 om 21:23
Ik ga voor de Schweiberg... Meestal raak ik pas in de zomer echt in de conditie (en op gewicht) om wat meer heuveltjes te pakken, maar de Schweiberg kan ik vanaf het begin wel aan. Met iets meer bagage trek ik dan door voorbij de IJsboerderij de Camerig op en dan bij het restaurant linksaf. Is dat de Camerig of is dat de Vijlenerberg? Als ik die overleefd heb pak ik de Vaalserberg naar het Drielandenpunt ook wel mee. Pas als dat meerdere keren zonder man-met-de-hamer is gelukt, steek ik over richting Eijserbosweg en Keutenberg. Die zijn super, maar meestal trek ik ze niet. Alternatief is dan de Gulpenerberg, maar die vind ik eigenlijk te kort.
Geplaatst door Dekkerfan op vrijdag 1 mei 2009 om 21:24
De mijne heeft niet eens een naam (naar mijn weten). Bijna 2km doodgaan aan 15 tot 25%.
Geplaatst door Hermantk op zaterdag 2 mei 2009 om 00:26
Kun je aangeven waar die heuvel ligt dan? smiley
Geplaatst door montventoux op zaterdag 2 mei 2009 om 00:45
de mont ventoux
Geplaatst door wtf1500 op zaterdag 2 mei 2009 om 09:09
De mont ventoux zit niet in de AGR. Als je dat een heuvel noemt, wil ik wel eens met jou in de bergen fietsen.smiley
Eyserbosweg is mijn favoriet, vooral de allereerste keer, als je hem nog niet kent.
Geplaatst door Dekkerfan op zaterdag 2 mei 2009 om 09:56
@Hermantk : Midden in het Franse platteland smiley Tussen Poitiers en La Rochelle als je het precies wilt weten.
Geplaatst door mederico op zaterdag 2 mei 2009 om 10:19
Kun je niet een topic maken met favoriete klim/heuvel? Want persoonlijk ben ik ook nog nooit op het parcours van de AGR gaan fietsen.
Geplaatst door Dekkerfan op zaterdag 2 mei 2009 om 10:45
Ik dacht dat dit zo'n topic pas, lees nu pas de eerste post smiley
Geplaatst door JVD op zaterdag 2 mei 2009 om 21:12
@Henki: de Loorberg loopt van Slenaken naar Heijenrath.
Geplaatst door wilier op zaterdag 2 mei 2009 om 23:44
Favoriete berg is de col de la schlucht in de vogezen (waar weening toen demarreerde en een touretappe won). Lekkere gelijkmatige klim en een mooie afdaling. Favoriete heuvel is de keutenberg, lekker knallen in het begin en dan helemaal verrot over die uitloper heen fietse.

Ik hou persoonlijk meer van dalen dan van klimmen smiley
Geplaatst door Markoes op zondag 17 mei 2009 om 18:50
Ben vandaag voor het eerst de italiaanse weg op geweest in Doorwerth... Erg leuk klimmetje, ga hem zeker vaker rijden aangezien het maar een km of 15 bij me vandaan ligt.. Tis een klinker klim van zon 750 meter,, lag redelijk nat vandaag, ik ging 1x op de pedalen staan en maar meteen weer zitten want mn achterwiel gleed weg smiley
Geplaatst door wtf1500 op zondag 17 mei 2009 om 22:19
idd, als het nat is, kom ik er liever niet.
Ik was er al tig keer langs gereden, eer ik er voor de eerste maal opfietste. Het ziet er niet echt uit als een paadje voor de racefiets...smiley
Geplaatst door Hermantk op zondag 17 mei 2009 om 22:57
wtf1500, hoeveel km fiets jij tot je daar bent?
Is voor jou nog verder dan voor mij denk ik.. (Jij Amersfoort, ik Leusden-zuid)
Ik zie er al van af want voor een retourtje zit ik al dik boven de 100km
Geplaatst door Markoes op maandag 18 mei 2009 om 09:37
Nee inderdaad.. Ik reed hem eerst af dus ik wist waar ik weer naar boven moest :P Maar het ziet er inderdaad niet uit als een fietspad.. Er lag een dikke plas onderaan waar ik doorheen moest.. Maar ik reed die gast met wie ik was wel op een halve minuut in die 750 meter.. En een man die in ons wiel fietste op 50 seconden ofso.. en ik reed gewoon strak tempo smiley

Hebben jullie trouwens de Holleweg wel eens gereden.. Volgens heuvelsite zou hij hetzelfde steigingspercentage enzo moeten hebben als de italiaanse weg,, maar het stelde helemaal niets voor dat klimmetje..
Geplaatst door wtf1500 op maandag 18 mei 2009 om 10:47
Hermantk. mjah, je rijdt er niet zomaar even heen. Ik rij er meestal ook niet rechtstreeks heen, ik fiets eerst de heuvelrug af, A'foort Doorn Rhenen. Bij Rhenen bekijk ik dan of ik nog doorrijd naar Doorwerth. Zo'n rit komt snel op 150+ denk ik. Fietspad langs het Valleikanaal is een mooi stuk vanaf Leusden. Dat zal je wel kennen.8)
Geplaatst door Hermantk op maandag 18 mei 2009 om 11:19
@Markoes; Volgensmij wel met een toertocht..
Kan me in elk geval nog een hele steile asfaltweg in het bos herinneren, zal die wel zijn geweest. Maar superzwaar was hij niet inderdaad. Voor mij wel die dag, want ik had nul parcourskennis. Dan reed je vol op het buitenblad over de open weg, draaide je de bocht om en moest je ineens met 7/8% omhoog :P

@wtf, ja dan zit je inderdaad al dik boven 150. Daar begin ik niet aan met een trainingsrondje smiley Fietspad van Valleikanaal ben ik wel bekend mee ja, ook al kom ik daar niet al te vaak smiley
Maar als ik interval doe of iets dergelijks ga ik daar wel heen. Of als ik snel in Veenendaal moet zijn smiley
Geplaatst door StonedCamel op maandag 18 mei 2009 om 15:42
De Holleweg zit vanaf Wageningen gezien voor de Italiaanseweg, is zegmaar de eerste weg links na de afdaling van de Boersberg. Is ook een mooie klim maar de Italiaanseweg kan ik altijd op het eerste stuk keihard versnellen, bovendien is hij qua landschap heel mooi. Holleweg is een smalle weg met matig asfalt, wel bijna rechtuit. Vind hem iets zwaarder dan de Italiaanseweg, omdat hij iets steiler is, of iig zo aanvoelt. Zeker als je in een groep fietst is het lastig dat je steeds moet inhouden.
Zaterdag een week geleden met de Zuid Veluwe Klimtoer gingen we hem ineens afdalen, wat een drama was dat zeg...
Geplaatst door wbboer op maandag 29 juni 2009 om 12:22
dit weekend voor het eerst in de heuvels van limburg gefietst met me broer. zaten op een camping boven op de cauberg. dus de Cauberg gehad, de keutenberg, de eyserbosweg en de fromberg.
favoriet toch wel de keutenberg! wel kapotgaan:P
Geplaatst door Hermantk op maandag 29 juni 2009 om 13:00
Haha goedzo smiley
Welk verzet op de Keutenberg?
Ik ga er over een maandje weer heen.
Geplaatst door wbboer op maandag 29 juni 2009 om 14:10
nou ik fiets pas sinds een week of 4 a 5. Heb een ultegra setjes, met ik dacht, 42 voor en lichtste blad achter is uit me hoofd 25. Maar zal dat nog is ff checken. Gelukkig heb ik niet teveel gewicht naar boven te fietsen:P.
Ben nu wel aan het kijken naar een kleiner voorblad.
Moet eerlijk zeggen dat na 3 dagen fietsen de eyserbosweg met dit verzet niet is gelukt.
Geplaatst door Hermantk op maandag 29 juni 2009 om 14:22
Oké, toch wel netjes hoor.
Misschien moet je dan inderdaad een 39 erop zetten ipv 42. Dan moet je het zeker wel halen smiley
Geplaatst door wbboer op maandag 29 juni 2009 om 15:49
ja idd, of anders als mijn bankrekening het toelaat een keer een triple erop zetten. Maar ik zorg er wel voor dat de volgende keer dat ik daar ga fietsen ik iets meer km's in de benen heb.
Geplaatst door Hermantk op maandag 29 juni 2009 om 15:55
Succes smiley
Hoe vaak fiets je?
Denk erom dat je ook op intensiteit moet trainen, niet alleen duurtraining, je merkt het voordeel in de heuvels.
Geplaatst door Markoes op maandag 29 juni 2009 om 16:18
Heb nu pijn aan mn benen smiley Vrijdag zelf wezen fietsen maar niet te ver want t ging regenen.

Zaterdag 60km duurtraining gedaan en gister met 2 vrienden km of 80 gemaakt,, beetje interval ertussendoor.. Straks beetje uitfietsen hoop ik smiley
Geplaatst door Hermantk op maandag 29 juni 2009 om 16:46
Zou ik aant eind van de avond gaan, tis nu veel te warm om 'lekker' uit te fietsen smiley
Ik ga vanavond denk ik ff duurtraining doen van 2 uur, als mn pakkie op tijd droogt.. smiley
Geplaatst door wbboer op maandag 29 juni 2009 om 18:53
de afgelopen weken ongeveer 3 keer in de week. Maar dit weekendje was eigenlijk niet voor fietsen ingepland, maar als je daar dan toch bent:P

thx voor de tip, zal ik voor de volgende keer rekening mee houden.
alvast succes met de duurtraining!
Geplaatst door StonedCamel op maandag 29 juni 2009 om 18:59
@Herman:
Intensiteit trainen is idd prima, maar je kunt ook gewoon lekker 200km gaan karren dan gaat je anaerobe drempel ook wel omhoog
Geplaatst door Hermantk op maandag 29 juni 2009 om 19:03
Mn fietskleren zitten nu pas in de was smiley

Maar ik ga eventjes mijn zus bellen of ze het goed vind of ik morgen naar haar toe kan komen in Katwijk. Is ongeveer 100km fietsen, met als ultieme beloning heerlijk strandweer smiley

Als ik weer salaris en zakgeld (eind deze week) heb koop ik een nieuw giro-shirt (niet die van rabobank).
Staat ook nog een rabotenue op marktplaats voor 90euro, dus hoop ik nog een mooie broek van te kopen smiley
Nog geïnteresseerden? Je bespaart ca. 60 euro.
Geplaatst door StonedCamel op maandag 29 juni 2009 om 20:10
Nee heb geen geld en een fantastisch zittend Liquigaspak.
Dat strandweer is idd wel de ideale beloning, gelukkig ben ik vanaf hier met 50 minuten in de tram zitten ook op het strand smiley
[1] 2