Forum - 'Favoriete' wielrenner

Geplaats door Tom op woensdag 15 april 2009 om 20:31.
Ik vroeg me af wie jullie als 'favoriet' hebben binnen het peleton.

Persoonlijk ben ik altijd erg enthousiast over Lars Boom. Dit omdat hij zich zo gigantisch kan concentreren op een doel en dat vervolgens vaak ook haalt, zie 2008:

WK veldrijden, geslaagd
Olympia's tour, geslaagd
NK weg, geslaagd
NK tijdrijden, geslaagd

Het is natuurlijk afwachten wat hij bij de profs kan maar ik ben in ieder geval erg benieuwd.

Reacties

[1]
Geplaatst door zacht op woensdag 15 april 2009 om 20:36
Davide Rebellin
'The Shadow' presteert 12 jar na zijn eerste klassieke overwinning nog steeds als een jonge god.
Geplaatst door JeePee op woensdag 15 april 2009 om 20:38
Ik vind ook Lars Boom hoop dat hij dit jaar al wat mooie dingen kan laten zien smiley
Geplaatst door boukekt op woensdag 15 april 2009 om 20:42
dit waren altijd mijn favorieten
- iban mayo
- riccardo ricco
- bernhard kohl
- emanuelle sella
Geplaatst door JeePee op woensdag 15 april 2009 om 20:48
@ boukekt hopelijk ben je dan geen fan van een Nederlander straks wordt die ook betrapt smiley
Geplaatst door boukekt op woensdag 15 april 2009 om 20:50
haha neej:P
mijn favorieten nu zijn Samuel Sanchez, Gilbert, Chavanel en Cunego
Geplaatst door Ivo1976 op woensdag 15 april 2009 om 20:55
Jin Long smiley
Geplaatst door Verweggistan op woensdag 15 april 2009 om 21:08
Ik was altijd fan van Lotz
Geplaatst door Hermantk op woensdag 15 april 2009 om 21:25
@Tom, was WK veldrijden dit jaar geen doel dan? smiley

Verder vind ik het leuk om naar Gesink en Contador te kijken bergop. Ik heb sympathie voor echte tempobeulen als Steven de Jongh en Bram Tankink en ik herken mezelf het meeste in Bauke Mollema.
Geplaatst door JeePee op woensdag 15 april 2009 om 21:33
Je kan natuurlijk niet elk doel halen, en Boom was voorafgaand het WK ziek dus hem afrekenen op het WK dit jaar vind ik niet echt kunnen
Geplaatst door Hermantk op woensdag 15 april 2009 om 21:34
Dat doe ik ook niet, maar om dan alleen maar zijn geslaagde doelen te noemen is beetje makkelijk.
Hij faalt vast wel ook eens, gelukkig maar, anders zou hij niks leren smiley
Geplaatst door JeePee op woensdag 15 april 2009 om 21:44
Tuurlijk maar als je ook maar de helft van je doelen zal halen heb je natuurlijk al een geweldig seizoen, ik geloof dat hij vorig jaar ongeveer 20 overwinningen heeft gehaald! dan kun je in ieder geval wat
Geplaatst door Slick op woensdag 15 april 2009 om 21:45
Marco Pantani, Michele Bartoli, Breukink en Boogerd (volgde ik alles op de radio en de krant aangezien ik dan vaak op vakantie was tijdens de Tour smiley ).
Daarnaast heb ik er zo nog een aantal eigenlijk, heb niet specifiek een echte "favoriet". Ik heb wel renners waar ik "respect" en "sympathie" voor heb gekregen en waar ik van vind dat ze een aantal zeer mooie, in mijn ogen, overwinningen behaald hebben of in de wielersport een (zeer) bijzondere rol hebben gespeeld.
Bijv: Zabel, Armstrong, Bettini, Jaja (Laurent Jalabert), Indurain, Rominger, Botero, Claudio Chiappucci. Ik zal er vast een paar vergeten, maar deze zijn zo uit het hoofd blijven hangen. smiley smiley

Nu heb ik wel een paar mannen heden ten daags die ik graag zie winnen: Gesink, T. Dekker, Langeveld, Maaskant, Hoogerland etc.. smiley
Geplaatst door JeePee op woensdag 15 april 2009 om 21:47
Ik vind het eigenlijk het mooiste als de beste van de wedstrijd ook daadwerkelijk wint zoals Dekker in parijs tours 2004 en bettini bij zijn tweede wereldtitel, verder ben ik altijd voor de Nederlanders (kijk vaak met een mooie knal oranje bril) smiley
Geplaatst door Freire fan op woensdag 15 april 2009 om 21:53
Freire.

vinden jullie vast verrassend-
Geplaatst door JeePee op woensdag 15 april 2009 om 21:57
@ Freire fan: Hoe kom je daar zo bij? smiley
Geplaatst door Koldo op woensdag 15 april 2009 om 22:02
Ik ga toch voor mannen die nooit onzichtbaar meerijden. Renners als Jens Voigt en Juan Antonio Flecha kunnen de benen gewoon niet stilhouden. Juist omdat Flecha zo weinig wint, verdient hij respect.
Geplaatst door Reinieros op woensdag 15 april 2009 om 22:03
Altijd al gecharmeerd geweest van Valverde. En slecht als ik ben, hebben alle verdachtmakingen daar nog niets aan veranderd. smiley
Andere renners zoals Hushovd, Rujano, Larsson, Ciolek en Rogers vind ik ook altijd wel leuk om te zien winnen. En ik weet echt niet waar het vandaan komt smiley
Geplaatst door Utrecht19 op woensdag 15 april 2009 om 22:51
Ik ben erg gecharmeerd van Cunego, hoe hij zijn Giro ten koste van Simoni won vond ik fantastisch. sindsdien ben ik fan van hem. Verder vind ik het altijd leuk als Nederlanders zich tonen. Hoop op een fantastische tijd met Gesink. Op zijn leeftijd beter dan Contador toen hij zo oud was als Gesink nu. Dus wie weet.
Geplaatst door jonas86 op woensdag 15 april 2009 om 22:59
Mijn eerste held was Museeuw. De eerste wedstrijd die ik zag namelijk was de RvV 1995 en die won hij op toch wel indrukwekkende wijze, wat voldoende was voor eeuwige roem in mijn ogen (al moet ik bekennen dat nu hij zo'n 5 jaar gestopt is, ik hem nog niet gemist heb smiley). Andere favoriete renners zijn Boonen en Devolder omdat deze altijd koers maken (en, ik moet bekennen, omdat ze Belg zijn).
Geplaatst door Thor op donderdag 16 april 2009 om 09:43
Thor Hushovd: vierkant Noors geweld.

Verder heb ik niet echt favorieten, wel veel renners voor wie ik veel sympathie heb en vaak zijn dat niet de winnaars. Zo'n Armstrong, daar heb ik nu helemaal niks mee. Veel te perfect, te glad en te professioneel. Knap wat 'ie heeft gepresteerd, maar dan houdt het ook wel op.

Nee, dan renners die jarenlang de ballen uit hun broek rijden, pech en tegenslag hebben en dan eindelijk een keer winnnen. Dat is mooi. Zo'n Ludo Dierckxsens, die had de naam een 'domme wielrenner' te zijn, maar wat een held. Geweldige bijnaam ook: de boemeltrein van Kasterlee.
Geplaatst door Tom op donderdag 16 april 2009 om 10:13
& HermanTK, dat klopt idd.. Maar er staat ook de doelen van 2008, daar hoorde het WK niet bij smiley. Maar inderdaad het WK veldrijden 2009 was niet geslaagd voor Boom. Zoals je al zei is dat alleen maar goed, zo leert hij ook dat je een doel soms niet behaald.
Geplaatst door StonedCamel op donderdag 16 april 2009 om 10:15
Ik ben wel fan van Cunego, gewoon een fantastische renner. Als Nederlander heb ik ook een zwak voor Langeveld en Gesink, met name Gesink ben ik echt fan van. Daarnaast ben ik een grote fan van Flecha, die gun ik nou echt eens zijn grote overwinning. Zelfde geldt eigenlijk voor Fabian Wegmann, ook zon renner die er altijd voor gaat, ik hoop dat die ook nog eens een mooie klassieker mag gaan winnen.
Fransen heb ik per definitie een hekel aan, en daarnaast moet ik Valverde ook niet, die is mij veel en veel te schijnheilig.
Met Spanjaarden heb ik sowieso heel weinig(behalve Flecha), het is daar een groot broeinest van laat ik zeggen, dingen die niet helemaal door de beugel kunnen, en de Spaanse overheid doet er niks aan en houdt iedereen rustig de hand boven het hoofd. Daar baal ik echt ontzettend van. Overigens, hoewel ze niet mijn favorieten zijn, heb ik ook een zwak voor Leipi en Evans. Ik vind het toch knap dat renners, die eigenlijk qua klimmen helemaal niet tot de wereldtop behoren(Evans misschien wel dan) toch, weliswaar met een wat 'laffe' rijstijl keer op keer weer een goede uitslag neerzetten.
Geplaatst door pipo op donderdag 16 april 2009 om 10:23
samuel sanches, cunego en gesink vind ik altijd leuk om naar te kijken..
Geplaatst door Floris op donderdag 16 april 2009 om 10:31
Voor mij zijn de mannen die de koers kleur geven eigenlijk allemaal wel helden. Maar mannen als Durand, Dierckxens, Flecha, Boogerd (La Plagne 2002 was MAGISTRAAL) en Erik Dekker steken er bij mij wel een beetje bovenuit.

Ook Thor vind ik geweldig: keihard fietsen en 'gewoon' meedoen in de finale van Parijs-Roubaix.

Samuel Sanchez is voor mij ook een ware held, vliegt er altijd in en wint vaak ook nog.

Verder heb ik veel respect voor Armstrong. Met zijn palmares dwing je dat nu eenmaal af.

Freire vind ik ook een held: die heeft voor een sprinter een behoorlijk gevarieerd palmares (bijvoorbeeld drie keer de Brabantse Pijl gewonnen, dan kun je meer dan alleen hard sprinten). Verder vind ik het mooi dat hij regelmatig zijn shirt/schoenen vergeet. Past wel een beetje bij zijn imago.
Geplaatst door achilles op donderdag 16 april 2009 om 11:13
Sinds die giro van 2004 ben ik helemaal weg van Cunego, vooral omdat hij het ook kan in klassiekers.

Voor iemand als Savoldelli had ik ook oneindig veel respect: onderbetaald in een flutploeg waar iedereen voor Quaranta werkte, maar won ie even later toch mooi de giro + hij is veel te bescheiden. Maar vooral het verhaal achter de mens raakt, bijna ieder bot in zijn lichaam al gebroken en na 1000 dagen (3 jaar) van ellende wint hij nog es de giro. En natuurlijk zijn fenomenale dalerscapaciteiten spreken aan (zelfs de rai-motor kon hem niet volgen smiley ).

Jonkies als Gesink, Van Avermaet en Boasson Hagen vind ik ook helden.
En van mijn landgenoten natuurlijk de 'stille' Devolder, de 'klassevolle' Boonen en de 'slimme' Nuyens.

Van iemand als Valverde baal ik echt, moet ik niets van hebben.
Geplaatst door frankjanssens op donderdag 16 april 2009 om 11:20
Vroeger was dat zonder tweifel Boogie

Nu kan ik niemand opnoemen die dat gat heeft opgevuld en door mij aanbeden wordt. Vorig jaar ben ik wel geintegreerd geraakt door Chavanel, maar sinds zijn overstap naar QS is die liefde enigszins bekoeld.
Geplaatst door lemmens op donderdag 16 april 2009 om 11:34
mijn favoriete renners zijn devolder, gilbert, van den broeck(ja, ik ben belg) en natuurlijk ook de grote talenten kreuziger en gesink
Geplaatst door Henki op donderdag 16 april 2009 om 11:39
Ik ben Thomas Dekker fan ( ja zelfs nu nog smiley ). En daarnaast iedereen die mooi koerst, dus Cunego/Valverde/Boonen/Devolder/Flecha/Contador/Amrstrong. Ofterwijl zowat het hele peleton smiley
Geplaatst door Hakkie2 op donderdag 16 april 2009 om 11:58
Ik was altijd fan van Boogerd. Dat gat is niet echt opgevuld (zoals dat in het Nederlandse wielrennen niet is opgevuld). Verder waren Pantani en Ullrich helden voor mij.

Ook ben ik wel gecharmeerd van de (jonge) franse renners: Vooral Voeckler, maar ook Coppel, Hivert, Lhotellerie, Di Gregorio. Verder ben ik ook wel fan van de Nederlanders, natuurlijk.

Als ik nu een favoriet moet uitkiezen is dat toch Voeckler, vooral vanwege zijn aanvalslust. Daarnaast is het leuk om te zien hoe hij zichzelf steeds meer ontdekt.
Geplaatst door amsoor op donderdag 16 april 2009 om 12:30
Ik heb veel favoriete renners.

Op dit moment staan Freire, Boom, Langeveld en Gesink bovenaan.
Andere renners die ik graag een (grote) overwinning gun zijn Hincapie, Flecha en Voigt.

Verder de meeste Nederlanders, maar speciaal De Jongh, Knaven, Maaskant, Kroon, Posthuma en 'onze' Friezen Westra, Stroetinga, Weening en Tjallinghi.

Mijn all-time favourites zijn oa. Erik Dekker, Boogerd, Cipolini, Marc Wauters, Zabel, Andrea Tafi, Laurent Jalabert, Duclos-Lasalle, Adri Van der Poel, Lance Armstrong en Gilberto Simoni, en dan vergeet ik er vast nog een paar.
Geplaatst door Ivo1976 op donderdag 16 april 2009 om 14:00
Ik supporter momenteel Steven de Jongh. De manier waarop hij de sport beleeft, zichzelf in dienst stelt in het belang van de ploeg, vind ik top. Hij maakte veel van de successen van Quick-Step de afgelopen jaren mogelijk.

Steven wint zelf niet vaak maar we zien hem wel vaak van voren. Hij kan afzien als geen ander. Kortom: een klasbak. Renners als hij maken de sport hard, en daarom zo mooi.

Heel wat anders dan sommige snotneuzen in het peloton die bulken van het talent maar te lui zijn om er de vruchten van te plukken.
Geplaatst door jasperjacobs op donderdag 16 april 2009 om 14:12
Frank shleck eis een renner dat bij mij heel wat sympathie opwekt! Snedige versnelling bergop.
Ook Valverde en betinni zijn renners naar mijn hart, hopen enkel jammer van de geruchten rond valverde ...
Verder heb je nog contador, tijdrijden, aanvallen en bergop ...
Het zal stillaan wel opvallen dat ik het heb voor berggeiten, zo ben ik zelf ook wel.
Last but not least, enigsinds verassend maar Stijn Devolder! Aanvallen, aanvallen aanvallen!! Jammer dat het in de tour er nog nooit is uitgekomen maar enkele kilo's lichter en hij is top 10 waard!

Het favoriete team was voor mij vroeger toch wel US postal, hoe ze keer op keer de tour domineerde, ik krijg er nog kippevel van. Als belg ben ik dan ook steeds hevig supporter van Quick-Step, vraag me niet hoe het komt maar dit is de ploeg waar ik het meeste respect voor heb... misschien als belg ja ... maar van silence lotto moet ik het dan weer helemaal niet hebben ... en daar heb ik het ook nooit voor gehad.
Geplaatst door Markoes op donderdag 16 april 2009 om 14:25
Hehehe,, ik volg vooral Gesink en andere rabo jongens..

@ frankjanssens..

Ik hoop dat je geintrigeerd bent geraakt door Chavanel en niet geintegreerd want dan vraag ik me af hoe je integreert met een wielrenner smiley
Geplaatst door Sloffey op donderdag 16 april 2009 om 14:31
Boogerd, Armstrong, Heras,Basso, Menchov, Flecha,T. Dekker en Gesink. Mijn helden.
Geplaatst door menchov-gesink op donderdag 16 april 2009 om 14:33
ik volg vooral rabo maar vooral zoals mijn naam al zegt gesink en menchov
ook geniet ik vaak van flecha
Geplaatst door Allardje op donderdag 16 april 2009 om 16:12
Robbie McEwen, al zit het hem dit jaar nog niet echt mee helaas, maar pakt zijn ritje nog wel in de Giro en in de Tour.
Geplaatst door Momo op donderdag 16 april 2009 om 16:34
Rasmussen, Samuel Sanchez,Gesink, Boogerd, Sella, Bettini.Vooral omdat ze leuk koersden.
Flecha vind ik de meest sympatieke.
Geplaatst door Jesper op donderdag 16 april 2009 om 16:38
Talenten zoals: Lövkvist, Gerdemann, Gesink en Boom spreken mij wel aan. Vroeger was het altijd Boogerd
Geplaatst door Floris op donderdag 16 april 2009 om 19:20
Lövkvist,Gerdemann (wel al 26...) Dekker, Mollema, Gesink, Bos, Langeveld, Boasson Hagen en Boom gaan in de toekomst heel groot worden volgens mij. Dit even ter aanvulling op mijn eerdere lijst die huidige en voormalige helden toonde (vanmorgen om 10:31 geplaatst, voor degenen die hem willen opzoeken smiley)
Geplaatst door trapper op donderdag 16 april 2009 om 21:04
De Nederlanders natuurlijk, vooral Gesink, Ten Dam, Mollema, Langeveld en Maaskant. Verder die typische Italiaanse berggeiten als Simoni en Piepoli. Van Savoldelli´s daalkunsten kon ik ook altijd enorm genieten. Verder is Freire ook wel een van mijn favorieten, al heeft dat natuurlijk ook met zijn ploeg te maken smiley Datzelfde geldt nog wat sterker voor Menchov. Van Contador kan ik ook altijd genieten als het bergop gaat.
[1]