Forum - Transfer topper/flopper

Geplaats door appiett op zaterdag 13 november 2010 om 10:38.
welke ploegen hebben volgens jullie goed ingekocht en welke zijn er op achteruitgegaan.

Mijn top 3
Top:
omega Pharma
Garmin
Rabobank

Flop:
Astana
Movistar
Quickstep

Reacties

[1]
Geplaatst door ASB op zaterdag 13 november 2010 om 10:41
1. Garmin
2. Rabobank
3. Omega Pharma
Geplaatst door kartje op zaterdag 13 november 2010 om 10:44
Flop: saxo (mits Contador is geschorst)
Astana
Liquigas
Colombia
Quick Step
Top:
Omega pharma lotto
Garmin
Luxemburgsteam (met Schlecks, Cancellara)
Geplaatst door laser op zaterdag 13 november 2010 om 10:51
Top:
1. Garmin
2. Saxo Bank (als Contador niet geschorst word.)
3. Geox (toch Sastre en Menchov aangetrokken.)

Flop:
1. RadioShack
2. Astana
3. HTC-Columbia
Geplaatst door elgrillo op zaterdag 13 november 2010 om 10:53
quick-step zeker geen flop:Ciolek,Chicci,TERPSTRA,Bandiera,Vandewalle K,Van Keirsbulck,die gaan zeker de prestaties van de vertrokken renners zeker evenaren en zelf beter doen
Geplaatst door kartje op zaterdag 13 november 2010 om 10:58
Ciolek zal wel nog van zich laten horen Chicci is geen zuivere spurter maar zal toch wel nog zijn ritje meepikken, Maar Bandiera!! heeft amper 3 top 15 plaatsen behaald en voor Van Keirsbulck moet het allemaal nog beginnen. Terpstra is wel een hardrijder maar helemaal niet zo efficient.
Geplaatst door FMasciarelli op zaterdag 13 november 2010 om 11:05
Top:

Lampre - ISD
Androni Giocattoli - Serramenti PVC Diquigiovanni
Geox

Flop

Acqua e Sapone
Liquigas
HTC - High Road
Geplaatst door laser op zaterdag 13 november 2010 om 11:14
@kartje, het gaat Q-step er ook helemaal niet om dat Terpstra veel wedstrijden wint. Hij zal af en toe een ritje winnen, maar hij is gehaald voor ontsnappingen. En om de koers hard te maken zodat Boonen het af kan maken.
Geplaatst door kartje op zaterdag 13 november 2010 om 11:15
@FMasciarelli ik vind ook dat Lampre een paar goede transfers hebben gedaan.zoals Niemic en Scarponi dat zijn namen die kunnen tellen.
Ook Europacar, Euskatel hebben weer slechte transfers gedaan
Geplaatst door Diever op zaterdag 13 november 2010 om 12:35
Top:
Team Luxembourg
Rabobank
Garmin
Flop:
Saxo Bank (Contador voor de Schlecks en Cancellara? Slechte deal.. No matter what)
Daarna wordt het lastig..
Geplaatst door RainbowJersey op zaterdag 13 november 2010 om 22:53
Omega
Rabobank
Team luxemburg

Flop
Quickstep
RadioShack
Geplaatst door F4L op zaterdag 13 november 2010 om 23:06
Top: Rabobank, Omega Pharma en Garmin
Flop: Quick-Step, HTC en Liquigas
Geplaatst door Larson op zondag 14 november 2010 om 00:22
Top:
Omega Pharma
Team Luxemburg
Garmin

Flop:
Team Radioshack
Team Saxo Bank
HTC
Geplaatst door trebilg op zondag 14 november 2010 om 08:46
Top:
1. Team Luxemburg
2. Omega Pharma Lotto
3. Lampre

Flop:
1. Astana
2. HTC-Columbia
3. Europcar (Bbox)
Geplaatst door dankka4 op zondag 14 november 2010 om 10:09
Waarom vinden veel mensen hier Astana een flop?
Want ze hebben wel kreuziger en kiserlovski gehaald.
Geplaatst door marijeh op zondag 14 november 2010 om 10:28
Top 3:
1. Team Luxemburg
2. Omega Pharma Lotto
3. Geox

Flop
1. Team Columbia
2. Team Saxo Box
3. RadioShack

Waarom noemen mensen Astana bij de flop? Ze hebben Kreuziger, Kessiakof, Kiserlovski, Vaitkus en Lorenzetto aangekocht.
Geplaatst door Larson op zondag 14 november 2010 om 17:09
@Dankka4 & Marijeh
dat vind ik ook vooral nu bekend is dat contador misschien geschorst word dan is het een meesterzet geweest hem weg te doen.
Geplaatst door Verweggistan op zondag 14 november 2010 om 18:45
Ik vind dat je vrij lastig van top of flop kunt spreken. Het ligt grootendeels aan het budget en hoelang een sponsor nog een contract heeft. Het is logisch dat Europcar een ''flop'' is, ze hadden pas op het allerlaatste moment een nieuwe sponsor.
Euskaltel heeft ook niet zoveel geld en bovendien komen de renners alleen maar uit één regio. Maar je kunt idd wel zeggen dat een aantal ploegen, zonder dat die 2 redenen echt meespelen, behoorlijk verzwakt of versterkt zijn. Liquigas en HTC zijn verzwakt in vergelijking met vorig jaar, maar die twee ploegen waren vorig jaar veruit de twee beste ploegen, HTC de 2 beste sprinters ter wereld, en Liquigas 3 top ronderenners, niet gek dat 1 daarvan vertrekt en dat je geen toprenner daarvoor in de plaats kunt aantrekken. Ik vind persoonlijk dat ook Rabobank goed heeft ''ingekocht'' met Breschel, LL Sanchez en Barredo toch 3 aanvallend ingestelde toppers, plus beloftekampioen Matthews, met eigenlijk alleen het verlies van de vrij kleurloze Menchov.
Lotto, door velen als 'top' bestempeld heeft Greipel, een goede aankoop, met direct een knecht of 4 erbij, maar verder hebben ze gewoon lood om oud ijzer Willems ipv Scheirlinckx, Pujol ipv Moreno. Neyens en Boucher en Veikkanen vind ik twijfelachtige aankopen.. Wel hebben ze een (nodige) verjonging doorgevoerd.
Sky heeft geen enkele van zijn toppers verloren, en heeft Uran, Appollonio en Rogers erbij.
Volgens mij verwarren mensen kwantiteit met kwaliteit. De ploegen met veel transfer lijken automatisch tot ''top'' gerekend te worden. Lotto, Geox, Garmin en natuurlijk Luxemburg zijn of nieuw of vervangen hun hele ploeg.
Geplaatst door Rode Lantaarn op maandag 15 november 2010 om 09:58
Top:
Rabobank: al jaren weinig verloop en nu winnaars gehaald.
Vacansoleil: met deze transfers groei naar een topteam.
Lotto: Met Greipel broodnodige overwinningen binnengehaald en mijn adoptierenner aangetrokken. smiley

Flop:
Saxo: totale leegloop
Radioshack: blijft een bejaardenploeg
Skil: ik mis de lijn in het beleid
[1]