Hoofdmenu
- Nieuws insturen
- Misstand melden
- Wielerkalender
- Interviews
- Columns
- Huisregels
- Archief
- Over WielerFlits
- Wielershirt
Zoeken
|
|
|
|
|
Forum - Wielermoment van het jaar
Geplaats door Ivo1976 op vrijdag 8 oktober 2010 om 10:28.
Het seizoen nadert zijn einde, nog een paar koersen en we kunnen weer gaan kijken naar veldrijden of schaatsen. Yuck. Ik kijk liever nog even terug naar het wielerjaar 2010. Cancellara in de Ronde van Vlaanderen en Parijs-Roubaix. Een verschrikkelijk zware en mooie Giro. Niki Terpstra piepelt Rabobank op het NK. De strijd Contador-Schleck in de Tour. Gesink die een protourkoers wint in Canada.
Wat was jouw favoriete/mooiste/leukste wielermoment van dit jaar, en natuurlijk: waarom?
Reacties
| Geplaatst door Onie op vrijdag 8 oktober 2010 om 10:41 |
| Gesink naar La Punt was mooi om te zien, hoe hij iedereen op een hoop reed. De gehele Giro die tot aan de laatste bergetappe's spannend en loeizwaar was, samen met het goede presteren van de Nederlandse/Belgische renners daar. Het WK met het goede presteren van de NL'ers en een mooie koers. De overmacht van Cancellara in de voorjaarsklassiekers, en zeker ook de E3 prijs Vlaanderen, waarin Vacanse en Rabo zich van de beste kant lieten zien. En ik vergeet er nog wel een paar. |
| Geplaatst door SKS op vrijdag 8 oktober 2010 om 10:47 |
| Ik vond het NK de mooiste wedstrijd dit jaar. Gewoon omdat Terpstra al die Raborenners voor schut zette. In de laatste km zag het er naar uit dat ze met 4 man bij elkaar kwamen, waarvan 3 Raborenners. Op het moment dat Boom wil aansluiten knalt hij er vandoor en kon Weening ook niks meer beginnen. Dat vond ik echt geweldig. De Giro was ook leuk om volgen. Vooral die etappe die Evans won op die onverharde wegen. Toen Nibali en Basso tijd verloren op de andere favorieten. Ik heb daar echt de hele middag naar de tv zitten kijken en het verveelde geen moment. |
| Geplaatst door Fernando Escartín op vrijdag 8 oktober 2010 om 10:55 |
| We hebben aardig wat mooie momenten gehad. Mooi om te zien dat de jonge nederlanders zich goed ontwikkelen in verschillende disciplines. Op basis van geschatte hartslag en beleving was het hoogtepunt echter Gesink in Montreal. Het is een tijd geleden dat ik zo heb meegeleefd met een renner in koers. |
| Geplaatst door Laatste man op vrijdag 8 oktober 2010 om 11:05 |
| 1. De Giro etappes. Bijna elke etappe (waaier, modder, vluchtgroep 52 man, bergetappes) waren vanaf het begin boeiend. Ook het goede presteren van jonge Nederlanders (en Belgen) maakte het leuk om de koers te volgen. 2. De winst van Gesink in Montreal, wat een spanning die laatste 8 km. In tijden niet meer gezien, maar heel mooi. 3. De sprint van Oscarito, mooi om hem nog één x te zien vlammen. 4. Het WK. België, Italië en uiteraard Nederland veel in de aanval gezien. Het opblijven meer dan waard. Moerenhout, Terpstra en Poels Bravo! 5. Overwinning Gesink in Zwitserland, veel macht sprak daar uit. Verder nog genoeg mooie koersen zoals E3-prijs, Californië, Kuurne, Omloop, Eneco e.d. |
| Geplaatst door Joachim op vrijdag 8 oktober 2010 om 11:09 |
| Er zijn zoveel mooie momenten geweest. Alles met Leukemans was voor mij genieten, zoals het moment dat hij met een halfplatte voortube als enige nog in het wiel van Cancellara kon blijven (voor even dan toch). In de Tour was het elke dag genieten van de prestaties van Jurgen Van Den Broeck. Flecha die wegrijdt in de Omloop vond ik ook heel mooi. Dan waren er ook enkele formidabele Giro-ritten zoals de rit over de 'Strade Bianche' waar iedereen vuil was en de koers een echt slagveld was. En natuurlijk de rit naar L'aquila met de ontsnapping van meer dan 50 renners. Enzovoort enzovoort... Het was dus weer een wielerjaar met veel mooie momenten. |
| Geplaatst door xistnc op vrijdag 8 oktober 2010 om 11:10 |
| Gesink in Zwitserland was machtig, maar vanaf het moment dat hij de laatste Schleck loste was duidelijk dat hij ging winnen. Ik wil twee 'momenten' kiezen: 1) de op afstand gevolgde ontsnapping met |
| Geplaatst door Wicky op vrijdag 8 oktober 2010 om 11:10 |
| Zonder meer, gesink in montreal en zwitserland. Ik heb meegeleefd!!! Spanning, haalt hij het etc. sinds dekker zelden zoiets (montreal) spannends op de TV gezien. (ja ik ben NL supporter) Oja, Gesink in de eerste bergaankomst in de tour was ook hartslagverhoogend toen hij even aanzette maar tochnog teruggehaald werd door SamSan 1. http://www.youtube.com/watch?v=MHKXcVmwfQc 2. http://www.youtube.com/watch?v=QFeQqN_3LAg 3. http://www.youtube.com/watch?v=xP7XhZy6TOw (en vooral bij 58 sec.)!! |
| Geplaatst door tendam op vrijdag 8 oktober 2010 om 11:11 |
| 1. Strade Bianche-etappe in de Giro. Fantastisch. 2. Gesink in de GP Montreal. 10 km lang een voorsprong van 10 seconden verdedigen. Misschien moet hij z'n tijdritten op een wegfiets gaan rijden ![]() 3. Het WK. Deels ook door de slechte regie, waardoor het bijhalen van de verschillende ontsnappingen steeds redelijk verrassend was. |
| Geplaatst door John Bidon op vrijdag 8 oktober 2010 om 11:13 |
| De overwinning van Traksel in Kuurne Brussel Kuurne. Wat een gevecht tegen de natuurelementen was dat zeg. |
| Geplaatst door petoi op vrijdag 8 oktober 2010 om 11:16 |
| 1. Gesink in Montreal genoeg punten zijn al aangevoerd 2. Het duel tussen Zabriskie, Leipheimer en Rogers in de Tour of California wat uiteindelijk werd beslist door Langeveld. Ook vanwege het uitzendtijdstip en de goede stream. 3. Het moment in de slottijdrit van de tour dat Andy Schleck even Contador lijkt te verslaan. @Wicky filmpje 1 en 2 zijn dezelfde |
| Geplaatst door Ivo1976 op vrijdag 8 oktober 2010 om 11:21 |
| Het meest spectaculair vond ik de 11e etappe van de Giro. 262 km van Lucera naar L'Aquila. Het was beestachtig slecht weer, maar het peloton maakte de koers ontzettend hard. Door waaiervorming ontstond er een kopgroep van 56(!) man. Uiteindelijk won Petrov, maar de etappe was waanzinnig spannend. De hele Giro was trouwens pure reclame voor het wielrennen. @John Bidon, inderdaad Traksel, Flens en ??? in het kopgroepje. Geweldige koers was dat. |
| Geplaatst door Tammeej op vrijdag 8 oktober 2010 om 11:27 |
| Het wielermoment van het jaar voor mij: Contador wordt betrapt op doping. En het koersmoment van het jaar zeg ik Cancellara die een solo van 50km rijdt in Parijs-Roubaix en zodoende wint. |
| Geplaatst door Verweggistan op vrijdag 8 oktober 2010 om 11:28 |
| De chaotische waaieretappe in de Giro, in Zeeland. Het peloton volledig uit elkaar. De complete Sky ploeg onderuit in het zich van de haven. |
| Geplaatst door petoi op vrijdag 8 oktober 2010 om 11:32 |
| @Verweggistan in het zicht van de haven? Daar waren ze al! |
| Geplaatst door StonedCamel op vrijdag 8 oktober 2010 om 11:40 |
| @Ivo: Stannard was dat. Voor mij was de Giro wel een hoogtepunt, gebeurde elke dag wat. Als echte momenten, natuurlijk de 2 machtsvertoningen van Gesink in Montreal en op weg naar La Punt. Daarnaast KBK met Traksel, de enige die nog iets van een spurt eruit kon persen. Uiteraard was ook de macht van Cancellara fenomenaal. Maar KBK, La Punt en Montreal waren voor mij als Nederlandse wielerfan fantastisch. Sowieso denk ik dat dat allemaal stuk voor stuk fantastische momenten waren, los van het NLer zijn. Dan wil ik er nog 1 aandragen die nog niet genoemd is: De laatste bergrit van de Vuelta, Mosquera die wegrijdt bij Nibali, op weg naar goud lijkt, voorsprong stagneert, Nibali komt terug. Wat was dat spannend! |
| Geplaatst door aapje op vrijdag 8 oktober 2010 om 12:09 |
| ook mosquera VS nibali in de laatste bergetappe van vuelta was echt geniaal. |
| Geplaatst door Yarxing op vrijdag 8 oktober 2010 om 12:36 |
genoeg hoogtepunten voor mij, RVV en P-R van Cancellara, de rit over de Strade Bianchi in de Giro, natuurlijk de Giro en Tour start, waar ik beide bij was, Mosquera en Nibali in de vuelta wat uiteindelijk wel een anticlimax kreeg, maar goed. en natuurlijk de wereldkampioenen Cancellara (wéér een mooie tijdrit) en Thor Hushovd (grote verrassing), waarschijnlijk vergeet ik nog heel veel momenten, maar t was zeker een mooi jaar ![]() |
| Geplaatst door RetroRoel op vrijdag 8 oktober 2010 om 13:19 |
| Strade Bianchi was voor mij ook het hoogtepunt. Giro was van begin tot eind spektakel. Echt mooie koers. P-R is in de boeken een machtig verhaal, maar dat laatse uur was eigenlijk heel saai. Vuelta kende leuk slot, maar kon mij dit jaar veel minder boeien als andere jaren. Tour was ietsjes spannender dan voorgaande jaren, maar vond ik uiteindelijk toch tegenvallen. No doubt, giro was dit jaar het hoogtepunt. |
| Geplaatst door Feilluu op vrijdag 8 oktober 2010 om 14:58 |
| Mijn wielermoment 2010: Midden op de Erasmusbrug bij de proloog van de Tour. Toen Gesink langskwam was het daar ongelofelijk! Wat een lawaai maakten we ![]() |
| Geplaatst door SolitaryShell op vrijdag 8 oktober 2010 om 15:15 |
| Robert Gesink die afgetekend Lombardije wint. |
| Geplaatst door Wicky op vrijdag 8 oktober 2010 om 15:32 |
| Nu met linkjes mijn top 3: 1. http://www.youtube.com/watch?v=MHKXcVmwfQc 2. http://www.youtube.com/watch?v=QFeQqN_3LAg 3. http://www.youtube.com/watch?v=xP7XhZy6TOw (en vooral bij 58 sec.)!! |
| Geplaatst door Eva op vrijdag 8 oktober 2010 om 15:44 |
| Pfieuw, vond 2010 wel een mooi wielerjaar en moeilijk om te kiezen. 1. De eerste etappewinst in de Tour van Andy Schleck. Toen stond ik samen met m'n vader te springen in de zetel, tjah, dat is dan toch een mooi moment ![]() 2. Ronde van Vlaanderen en Fabian Cancellara (en die hele klucht met die gemotoriseerde fietsen was gewoon hilarisch) 3. Ik hoop een overwinning van AS in Lombardije. Ik edit dit wel als het geweest is XD |
| Geplaatst door Feilluu op vrijdag 8 oktober 2010 om 15:48 |
| @ Eva Komt niet, wees gerust ;P |
| Geplaatst door Eva op vrijdag 8 oktober 2010 om 15:50 |
| @Feillu de edit of de overwinning ? Mischien moet ik de naam aanpassen |
| Geplaatst door petoi op vrijdag 8 oktober 2010 om 15:59 |
| Die overwinning komt er niet Andy heeft al gemeld dat hij niet in vorm is. |
| Geplaatst door thijssss op vrijdag 8 oktober 2010 om 16:00 |
| Ik ben het eens met SS |
| Geplaatst door maikel11 op vrijdag 8 oktober 2010 om 16:01 |
| De rehabilitatie van Basso op de zoncolan |
| Geplaatst door Fietsflap op vrijdag 8 oktober 2010 om 16:11 |
| Er is dit jaar maar een moment geweest dat ik echt van mijn stoel afsprong, dat was toen Freire plotseling Milaan-San Remo won. Maar ik zal ook niet snel vergeten hoe Contador werd gelost door Evans op de muur van Huy in de Waalse Pijl. En natuurlijk de ketting van Andy... |
| Geplaatst door stoemper op vrijdag 8 oktober 2010 om 17:11 |
| Eén moment kan ik er zo niet uit pikken, maar ik zal er enkele noemen die me zonder meer bij zullen blijven. - Traksel die wint in Kuurne-Brussel-Kuurne in beestenweer, en dat met name het beeld van de verkleumde Flens en Stannard op het podium - Cancellara's machtsvertoon in de Ronde van Vlaanderen en met name in Parijs-Roubaix. Het werd er misschien niet spannender door, maar wat heb ik toch genoten van deze man! - De winst van Vinokourov in Luik-Bastenaken-Luik. Voor zijn schorsing was ik groot fan van Vino, en toen hij daar weer eens zijn aanvalslust toonde begon het toch weer te kriebelen. Van de ene kant wou ik helemaal geen fan meer zijn van dopinggebruker Vinokourov en hoopte ik dan ook dat Gilbert terug zou komen, maar van de andere kant hoopte ik weer stiekem dat Vino het toch zou halen. Heel raar gevoel! - De Giro-start in Amsterdam. Wat een prachtige sfeer daar! Alles roze, en je kon makkelijk bij de ploegbussen komen en de renners van dichtbij zien. Als er een Nederlander voorbij kwam steeg er telkens weer een enorm gejuicht op. Prachtig om mee te maken! - De Giro in het algemeen. De waaier-rit naar Middelburg, uiteraard de etappe over de Strade Bianche (wat een heroïek, geweldig!), de revolitie van l'Aquila en vervolgens de verwoede pogingen van de 'groten' om toch nog het roze te veroveren. Geweldige ronde! - De aflopende ketting van Andy Schleck in de Tour. Ik ben groot fan van Andy, en je wil ook niet weten wat er toen allemaal uit mijn mond gekomen is ;p. Vervolgens op het puntje van mijn stoel gezeten hardop hopend dat hij toch nog terug zou keren. Ook de rit naar de Tourmalet zal mij bij blijven,. Ik zat toen in een cafétje in Luxemburg, en hoopte met alle cafégasten mee dat Andy Contador er af zou rijden (wat helaas niet gebeurde). - Verder nog de prachtige WK wegwedstrijd met een prachtige winnaar. Het smetje daarop was dat ik hem niet live kon zien, en dus alleen de herhaling op Sporza heb bekeken. - Tot slot de Ronde van Lombardije. Deze klassieker (mijn favoriete klassieker) is weliswaar nog niet verreden, maar het is altijd weer een prachtige wedstrijd! |
| Geplaatst door trebilg op vrijdag 8 oktober 2010 om 17:23 |
| De kasseienrit in de Ronde van Frankrijk De spectaculaire ritten in de Ronde van Italië. De overwinningen van Gilbert in de Ronde van Spanje. |
| Geplaatst door jerre123 op vrijdag 8 oktober 2010 om 17:32 |
| het machtsvertoon van gilbert dit jaar met als kers op de taart de overwinning in de amstel gold race. De weerwraak van cavendish in de tour de france |
| Geplaatst door zacht op vrijdag 8 oktober 2010 om 23:30 |
| Vino wint LBL. |
| Geplaatst door Popovych op vrijdag 8 oktober 2010 om 23:32 |
| Ik vond dat Mentsjov aanviel toen Contador en Schleck pokerden eigenlijk het "spannendste" moment van het jaar. Het mooiste moment vond ik de overwinning van Vino in LBL |
| Geplaatst door FMasciarelli op zaterdag 9 oktober 2010 om 10:05 |
| De overwinningen van Vino in LBL en de 13e etappe in de Tour. En de Giro. Wat een spektakel. Strijd, mooie zeges en een fantastische modderrit. Mooie start in Amsterdam en heerlijk om bij drie berg-etappes te kunnen zijn geweest. Met toch wel als hoogtepunt het omhoog zien gaan van Garzelli die daarna de klimtijdrit wint. De Vuelta was met de op en neeraande strijd tussen Anton, Rodriguez, Nibali en Mosquera ook geweldig om te zien. Zonde van de verwikkelingen na afloop. |
| Geplaatst door mistermiyagi op zaterdag 9 oktober 2010 om 10:27 |
| GP Montreal: Avonds laat uurtje of 22.00 lekker achter de laptop met een glas wijn (uiteindelijk 3) Zag ik Gesink een zeer mooie zege pakken. Hollandse glorie blijft het mooist ![]() Ik hoop op mooie tijden met Dekker/Mollema/Gesink/Kelderman in de grote koersen. en Bos als onze grote sprinter in wording |
| Geplaatst door aapje op zaterdag 9 oktober 2010 om 10:32 |
| gesink in lambardijen, emilia en montreal |
| Geplaatst door kartje op zaterdag 9 oktober 2010 om 10:34 |
| met voorsprong was dit de Giro |
| Geplaatst door marijeh op zaterdag 9 oktober 2010 om 19:03 |
| Mijn mooiste momenten van dit jaar. De Giro in Nederland. We zijn eerst ergens lang de route gaan gaan en toen zijn we naar de finish gegaan. Was best blij toen Farrar won moet ik eerlijk zeggen. Was wel een leuke ervaring vond ik. Michael Rogers die de Tour of California wint. Ik heb drie ritten of vier ritten gekeken. Ik baalde wel toen hij de (volgens mij) derde rit net niet won. Maar ik was blij dat hij de ronde won. Het was wel leuk om s'nachts wielrennen te kijken met de laptop op schoot. Ohja en niet te vergeten: Kuurne Brussel Kuurne. Traksel won. En vooral het beeld van Stannard zal me bijblijven, man wat had hij het koud. BRrrrr De aflopende ketting van Schleck in de tour. En natuurlijk de tijdrit in de Tour. Ik heb hem echt zitten aanmoedigen. Het wk in Melbourne. De wegrit bedoel ik dan. Ik vond het een mooie wedstrijd met een mooi podium. |
| Geplaatst door RainbowJersey op zondag 24 oktober 2010 om 15:35 |
| @aapje en zwitserland niet te vergeten |
| Geplaatst door abdel1991 op zondag 24 oktober 2010 om 15:37 |
met stip nummer 1 LBL dit jaar heerlijk moment |
| Geplaatst door Geronimo op zondag 24 oktober 2010 om 21:58 |
| De Giro, omdat er nauwelijks saaie ritten in zaten. Altijd strijd of het nou ging om tien secondes(in die rit die Pozzato won gingen de kleppers zelf vol in de aanval om bijna niets) of om minúten(de etappe met de 'ontsnapping' van 63? man) Maar persoonlijk is mijn wielermoment toch meer de wedstrijden waar ik met mijn neus bovenop zat: de Giro in Middelburg (zie je Cadel Evans met dat verbeten hoofd op kop sleuren) en Rotterdam(lekker achter Lance aan rennen na zijn proloog) en Kapelle(komen ze lekker langs plekken die je maar al te goed kent) |
| Geplaatst door sporter op zondag 24 oktober 2010 om 23:02 |
| edit redactie: Dag sporter |
| Geplaatst door thijssss op zondag 24 oktober 2010 om 23:02 |
| edit redactie: sporen wissen |
Gebruikerspaneel
Je bent niet ingelogd.
» Inloggen
» Nog geen account?
» Wachtwoord vergeten?
Headlines
- donderdag 17 mei
- 21:50 Volg hier de vijfde rit in d..