Forum - Wie wint de Amstel Gold Race

Geplaats door oscar freire op vrijdag 10 april 2009 om 19:55.
Maak hier de TOP 5 van de Amstel gold Race

Reacties

[1]
Geplaatst door trapper op vrijdag 10 april 2009 om 20:11
1 Cunego
2 Rebellin
3 Samuel Sanchez
4 Gilbert
5 Luis Leon Sanchez
Geplaatst door Reinieros op vrijdag 10 april 2009 om 20:14
Topfavorieten zijn normaal gesproken:
Valverde, Cunego, F. Schleck en Rebellin

Daaronder een flinke rij met oa:
A. Schleck, Evans, Pfannberger, Rodriguez, Gesink, Gilbert, Dekker, Kroon, Scarponi, Wegmann, Nocentini, Freire en Kirchen (had die niet blessure ofzo??)

En dan ben ik waarschijnlijk nog wat renners vergeten.

Na een prachtig duel op de Cauberg tussen Cunego en Valverde word dit mijn top 5:
1. Valverde
2. Cunego
3. Pfannberger
4. Rebellin
5. Kroon

Geplaatst door BambinoDoro op vrijdag 10 april 2009 om 20:18
1. Cunego
2. Rodriquez ( Doet hij mee?? )
3. Rebellin
4. Frank Schleck
5. Kirchen
Geplaatst door JeePee op vrijdag 10 april 2009 om 20:38
1. Valverde
2. Kroon
3. Kirchen
4. Cunego
5. Dekker
Geplaatst door Freire fan op vrijdag 10 april 2009 om 20:46
Moeten we niet eens eerst op een startlijst wachten?
Geplaatst door Hermantk op vrijdag 10 april 2009 om 21:33
Ik hou nooit zo van speculeren over winnaars, dus ik zal mn mond wel houden smiley
Ik denk dat iedereen wel een dezelfde favorieten in zijn hoofd heeft.
Wanneer was het trouwens voor het laatst dat er een niet-favoriet als eerste bovenaan de Cauberg finishte?
Geplaatst door trapper op vrijdag 10 april 2009 om 21:54
2007, Schumacher

Ik denk niet dat Valverde er opeens gaat staan in de ardennenklassiekers, hij richt zich vooral op de Tour en heeft daar zijn hele programma op aangepast. En de ploeglieders van Caisse hebben al aangegeven op LL Sanchez en Rodriguez te gokken.

Winnaars laatste tien jaar:

2008 – Damiano Cunego
2007 – Stefan Schumacher
2006 – Frank Schleck
2005 – Danilo Di Luca
2004 – Davide Rebellin
2003 – Alexandr Vinokoerov
2002 – Michele Bartoli
2001 – Erik Dekker
2000 – Erik Zabel
1999 – Michael Boogerd

Om dus even op Herman terug te komen, Schumacher was niet echt een favoriet toen hij won, Schleck ook niet. De andere 8 van dit lijstje eigenlijk wel, al volg ik het nog niet zo heel lang, dus van Dekker en Zabel indertijd weet ik niet of ze destijds favoriet waren.
Geplaatst door zacht op vrijdag 10 april 2009 om 22:06
E. Dekker is behalve op nationaal niveau nog nooit ergens favoriet voor geweest.
Geplaatst door Ivo1976 op vrijdag 10 april 2009 om 22:13
Er zijn maar een paar renners die na zo'n afstand nog de explosiviteit hebben om op de cauberg te sprinten.

Er zijn wel wat Nederlanders die top-10 kunnen rijden maar een nederlandse winnaar zie ik zo 1-2-3 niet. Kroon zal net als vorig jaar voor de Schleckjes rijden. En Gesink en Dekker en Mollema zijn nou niet echt afmakers...
Geplaatst door Henki op vrijdag 10 april 2009 om 22:24
Was de AGR nou leuker zonder de finish op de Cauberg?
Geplaatst door Koldo op vrijdag 10 april 2009 om 22:30
@Ivo: Kroon voor de Schleckjes rijden? dat vraag ik me af, want andy is voorlopig compleet onzichtbaar en schleck heeft in Baskenland ook niet al te best gereden. Maar mss deed hij dat om top te zijn in de AGR...
Geplaatst door Hermantk op vrijdag 10 april 2009 om 22:40
Finish bergop is zeker een must vind ik, over de hele dag moet je bewijzen dat je de beste heuvelfietser bent, dus dan vind ik ook dat de beslissing ook op een heuvel moet plaatsvinden.
Bij AGR ook wel nodig denk ik, meestal rijdt er wel een groepje naar de eindstreep.
In de RvV is het bv. een ander verhaal
Geplaatst door Ffrodo op vrijdag 10 april 2009 om 22:50
Thomas Dekker!

it's in the name: Silence!

Hij verschuilt zich!
Geplaatst door martynn op zaterdag 11 april 2009 om 09:54
1. Damiano Cunego
2. Alejandro Valverde
3. Davide Rebbelin
4. Cristian Pfannberger
5. Robert Gesink
6. Frank Schleck
7. Philippe Gilbert
8. Karsten Kroon
9. Luis Leon Sanchez
10. (hopelijk) Thomas Dekker
Geplaatst door BambinoDoro op zaterdag 11 april 2009 om 10:30
@Henki, de finish op de Cauberg heeft naar mijn mening de race heel veel mooier gemaakt.
Geplaatst door maikel11 op zaterdag 11 april 2009 om 10:33
1 De la Fuente
2 Cunego
3 Gesink
Geplaatst door lemmens op zaterdag 11 april 2009 om 10:59
1 Cunego
2 S. Sanchez
3 Gilbert
4 Pfannberger
5 Gesink
Geplaatst door Hakkie2 op zaterdag 11 april 2009 om 11:07
Ik vind de laatste jaren de AGR af en toe wel minder, met halve massasprints de Cauberg op.

Rabo zou, voor Gesink (geen sprint in huis) en zonder een in vorm zijnde Freire, de koers hard moeten maken. Zorgen dat er maar een paar man overblijven, anders is Rabobank iig geklopt.
Geplaatst door zacht op zaterdag 11 april 2009 om 11:13
1 Valverde
2 Rebellin
3 Schleck
4 Cunego
5 die andere Schleck
......
8 TD

19-04-2009 16:12 uur
SMS-sen van fiets valt tegen. Erecode stelt niets voor, ze rijden gewoon hard door. Overweeg gsm in Porsche te laten tijdens LBL.
Haje, TD
Geplaatst door Henki op zaterdag 11 april 2009 om 11:14
Ja, vraag is natuurlijk heeft Rabo de mannen om een harde koers te winnen? Ik denk dat Gesink wel mee kan, maar of hij dat na een harde koers ook nog kan met mannen als Cunego en Valverde die zo'n keuteberg toch wel wat harder op kunnen fietsen als Gesink. De enigste manier is denk ik om alleen aan te komen op de Cauberg, wat lastig is.
Geplaatst door Hakkie2 op zaterdag 11 april 2009 om 11:20
De enige manier om solo aan te komen is door een harde koers (of heel veel mazzel met een vroege ontsnapping). Dus als Rabobank het niet hard maakt hebben ze het iig verloren. Ik zeg niet dat Gesink het met een harde koers wint, maar het is zijn enige kans.
Geplaatst door Henki op zaterdag 11 april 2009 om 11:21
Ja das waar, denk zowiezo dat Gesink meer kans heeft op Lbl, de heuvels zijn daar langer wat in zijn voordeel moet zijn. AGR is toch vooral op kracht en sprintend naar boven rijden, en dan doorgaan.
Geplaatst door zacht op zaterdag 11 april 2009 om 11:23
Ben benieuwd wiens wiel the Shadow gaat kiezen. Ik gok op een Schleckje.
Geplaatst door Hakkie2 op zaterdag 11 april 2009 om 11:45
Quote:
...Kirchen (had die niet blessure ofzo??)

Die was geblesseerd en is weer begonnen in het Circuit de la Sarthe. Hij werd daar 23e en kan dus misschien op tijd klaar zijn voor de Ardennen.
Geplaatst door lemmens op zaterdag 11 april 2009 om 13:30
ook nuyens niet vergeten, AGR is samen met de RVV zijn grote doel dit jaar!
Geplaatst door Floris op zaterdag 11 april 2009 om 17:36
Ik mis de naam van Freire een beetje in jullie voorspellingen. Is behoorlijk fris en is, volgens mij, zonder al te veel problemen het Baskenland doorgekomen. Als de koers niet al te hard wordt, zit hij er sowieso nog bij aan de voet van de Cauberg en kan hij eens laten zien hoe explosief hij bergop is (en in de Tirreno heeft hij in het verleden al wel laten zien dat hij op niet al te steile aankomsten een gevaarlijke klant is).Buiten zijn kansen denk ik idd ook dat de Rabo de koers hard moet maken om zoveel mogelijk concurrenten te isoleren. Misschien is het trouwens een idee om Gesink vol door te laten trekken op de Eyserbosweg en dan maar te kijken wie er mee kunnen. Als dat dan een goede groep is, kan je ermee doorrijden.
Geplaatst door trapper op zaterdag 11 april 2009 om 17:51
Als Colom de AGR rijdt, zie ik die ook nog wel een topprestatie leveren na vandaag.
Geplaatst door djoriana op zaterdag 11 april 2009 om 18:30
schleck
valverde
rebellin
rodriguez
cunego
Geplaatst door Hakkie2 op zaterdag 11 april 2009 om 20:48
@Floris: Freire heeft al laten zien in topvorm niet te kunnen winnen in eerdere edities, dat hij ideaal werd gebracht maar gewoon aan alle kanten werd ingehaald.

Hij is nu zeker niet in topconditie, maar ik zou hem als ik Rabo was inderdaad wel achter de hand houden voor het geval dat. Ik vind de kans wel zeer klein dat hij wint.
Geplaatst door Hermantk op zaterdag 11 april 2009 om 21:04
Waar heeft Rabobank de meeste kans denken jullie?
AGR, Waalse Pijl of LBL?
Geplaatst door sprinter op zaterdag 11 april 2009 om 21:11
Rabo heeft meeste kans in Waalse Pijl lijkt mij, omdat Gesink daar vorig jaar het kortste eindigde en ik voorspel de Gesink in alle drie de koersen de eerste rabo is. Maar dan nog zal hij niet winnen, podium zou al erg knap zijn.
Mijn favourieten:
1. Cunego
2. Rodriguez
3. Rebellin
4. F. Schleck
5. Gesink
Geplaatst door Martin op zondag 12 april 2009 om 08:06
t.d verschuild zich en zie hem toch wel top 3 rijden,gelof niet dat geesink dat gaat redden,maar laat me graag verrassen
Geplaatst door Floris op zondag 12 april 2009 om 09:09
@Hakkie2: hij was inderdaad eerder in topvorm, maar misschien ook al wel wat moe na zijn vele koersdagen. Nu zijn dat er heel wat minder, wat in zijn voordeel zou kunnen werken. Hij heeft weinig wedstrijdritme nodig om in topvorm te geraken. Ik weet uiteraard niets zeker, maar de ervaring leert wel dat het onverstandig is om hem op voorhand af te schrijven....
Geplaatst door maikel11 op zondag 12 april 2009 om 09:50
Heel veel mensen op dit forum vergeten De La Fuente
en ik zie ze toch wel met een grote groep de Cauberg oprijden of rabo moet de koers erg hard maken
Geplaatst door Rikkey op maandag 13 april 2009 om 00:39
1. Cunego
2. Kirchen
3. Valverde
4. Gesink
5. F. Schleck
6. S. Sanchez
7. Rebellin
8. Nocentini
Geplaatst door wilier op maandag 13 april 2009 om 16:48
F.Schleck, Rebellin, Valverde

**
Cunego, Kroon, S.Sanchez, J.Rodriguez, Gilbert

*
Nocentini, Pineau, Pfannberger, A.Schleck, Gesink, Albasini, Wegmann

Mijn favorieten

Verwacht TD nog niet voor de AGR, maar laat me graag verassen. Denk dat hij tijdens LBL beter voor de dag zal komen. Hoop dat Gesink de Waalse Pijl wint. Moet hij toch kunnen, was twee jaar geleden de snelste opde muur van huy en vorig jaar ook één va de snelleren.
Geplaatst door zacht op maandag 13 april 2009 om 16:54
Joaquím Rodríguez
Geplaatst door Jan op maandag 13 april 2009 om 18:55
Gilbert.
Geplaatst door oscar freire op maandag 13 april 2009 om 20:09
1.Valverde
2.Cunego
3.Rebbellin
4.F.Schleck
5.Gesink
6.Rodríguez
7.Phannberger
8.Nocentini
9.Kroon
10.S.Sanchez
Geplaatst door thijsjanssen op maandag 13 april 2009 om 21:05
Ik verwacht TD nog niet in de AGR, maar vooral in de Waalse Pijl En toch ook LBL.

Vorig jaar reed TD als snelste de muur van Huy op, dus...

laten we hopen op Gesink of TD
[1]