Hoofdmenu
- Nieuws insturen
- Misstand melden
- Wielerkalender
- Interviews
- Columns
- Huisregels
- Archief
- Over WielerFlits
- Wielershirt
Zoeken
|
|
|
|
|
Forum - Nederlandse wielrenners in Pro-Tour 2011
Geplaats door BenderBeach op donderdag 16 september 2010 om 11:51.
Met het einde van het seizoen in zicht wordt het weer tijd om de balans op te maken voor 2011. Welke Nederlandse renners zijn er volgend jaar nog te zien op het hoogste niveau? Welke verdwijnen er en welke kunnen er nog bij komen? Het is op dit moment nog afwachten of Vacansoleil PT wordt maar ik ga er nu even vanuit dat Rabobank de enige Nederlandse Pro-Tour ploeg is in 2011.
Ik zal het proberen bij te houden welke veranderingen er zijn mbt Nederlandse renners in Pro-tour ploegen. Ik hoop hier op leuke discussie, navolgend op de disucssies elders, over NL's renners die wel in PT thuis horen en welke niet.
Reacties
| Geplaatst door BenderBeach op donderdag 16 september 2010 om 11:57 |
| Tot nu toe zijn voor volgend jaar zeker: Rabobank: (17 nederlanders) Robert Gesink Bram Tankink Steven Kruijswijk Lars Boom Bauke Mollema Tom-Jelte Slagter Theo Bos Rick Flens Jos van Emden Stef Clement Coen Vermeltfoort Laurens Ten Dam Sebastian Langeveld Maarten Tjallingii Dennis van Winden Pieter Weening Tom Leezer Quick Step (2 renners) Niki Terpstra Addy Engels Garmin-Cervelo: (2 renners) Martijn Maaskant Michel Kreder Omega Pharma Lotto (1 renner) Michiel Elijzen |
| Geplaatst door Floris op donderdag 16 september 2010 om 12:02 |
Ik wilde Marc de Maar al toevoegen, maar die is geen Nederlander meer Wanneer ga ik dit nu eens onthouden? |
| Geplaatst door xistnc op donderdag 16 september 2010 om 12:08 |
| Is Elijzen bij Lotto idd zeker? Misschien ff ee lijstje toevoegen met NL-ers bij ploegen die meedingen naar een PT-licensie. |
| Geplaatst door BenderBeach op donderdag 16 september 2010 om 12:18 |
| @xistnc Het is iig niet zeker dat hij weg moet..dus daarom staat ie er wel bij nog...maar dan kan natuurlijk veranderen, het is lijstje dat zich mee past met nieuwe ontwikkelingen op dit moment is er geen reden om aan te nemen dat hij niet blijft??!?! Toch? |
| Geplaatst door Ivo1976 op donderdag 16 september 2010 om 15:37 |
| Buiten Rabobank is het erg mager. Daarom is het zo belangrijk dat Vacansoleil die Protourlicentie pakt. Ik geef ze echter weinig kans, ieder jaar zijn er wel ploegen als Radioshack,Geox en Team Schleck die zich vanuit het niets met veel geld inkopen. |
| Geplaatst door Fernando Escartín op donderdag 16 september 2010 om 15:37 |
| De nederlanders van wie we nog nieuws mogen verwachten: Lowik, van der Velde, Elijzen, Ligthart, Bol, Dumoulin, Engels, van Poppel, Mol, Traksel, Stroetinga... En die arme Servais, net ploegleider en nu al zonder ploeg. Misschien ziet Riis wat in hem, net als ooit met Hoffman. |
| Geplaatst door Ivo1976 op donderdag 16 september 2010 om 15:38 |
| Ik zou trouwens graag eens weten wat Dekker volgend jaar gaat doen. Die moet dat Protourniveau toch wel aankunnen. |
| Geplaatst door Verweggistan op donderdag 16 september 2010 om 15:39 |
| @BenderBeach: http://www.wielerflits.nl/nieuws/10572/geen-contractverlenging-lowik-en-elijzen.html Een kleine kans dat Elijzen blijft. |
| Geplaatst door Ivo1976 op donderdag 16 september 2010 om 15:39 |
| @FE De jongens die jij noemt, zijn of te jong, of te oud, of niet goed genoeg. |
| Geplaatst door Ivo1976 op donderdag 16 september 2010 om 15:39 |
| @FE De jongens die jij noemt, zijn of te jong, of te oud, of niet goed genoeg. |
| Geplaatst door petoi op donderdag 16 september 2010 om 17:44 |
| Schopje |
| Geplaatst door xistnc op donderdag 16 september 2010 om 17:56 |
Jetse Bol heeft getwitterd dat hij morgen bekend maakt waar hij volgend jaar rijdt. |
| Geplaatst door BenderBeach op donderdag 16 september 2010 om 18:43 |
| @verweggistan op cq las ik laatst dat elijzen by stay or go staat en lowik by go vandaar mijn keuze.. @fe engels heeft toch gewoon nog contract by QS? en ik verwacht ook nog nieuws van bellemakers |
| Geplaatst door Popovych op donderdag 16 september 2010 om 18:45 |
| @xistnc Tommie en Stammie ???? Volgens mij is Stamsnijder geen schizofreen hoor. |
| Geplaatst door petoi op donderdag 16 september 2010 om 18:51 |
| @Popovych Dumoulin heet ook Tom. |
| Geplaatst door Ivo1976 op donderdag 16 september 2010 om 19:09 |
| @xistnc Bol weg bij Rabo? Dat verklaart waarom hij niet bij de PT-ploeg blijft... |
| Geplaatst door tendam op donderdag 16 september 2010 om 19:19 |
| Volgens mij was die tweet van Bol een knipoog naar Kenny van Hummel, die uiteindelijk toch bij Skil bleef. Maar goed, we zullen het morgen wel horen. |
| Geplaatst door BenderBeach op donderdag 16 september 2010 om 19:47 |
| volgens my bedoelde hy joost posthuma en stammie |
| Geplaatst door SanderK op donderdag 16 september 2010 om 20:24 |
| Was een onderlinge grap met Boom over Van Hummel. |
| Geplaatst door BenderBeach op woensdag 22 september 2010 om 11:59 |
| Nederlanders die zeer waarschijnlijke kans maken op plek in Pro tour ploeg voor 2011: Stamsnijder (Team Schleck?) Posthuma (Team Schleck?) Kroon (BMC) Hoogerland (Vacansoleil) v. Leijen (Vacansoleil) Keizer (Vacansoleil) Poels (Vacansoleil) Ruijgh (Vacansoleil) Westra (Vacansoleil) Mouris (Vacansoleil) v. Groen (Vacansoleil) = aflopend contract in 2010?!?! Mol (Vacansoleil) = nog niet zeker of die contract krijgt, onderhandelingen eerder dit jaar afgebroken Traksel (Vacansoleil) = nog niet zeker of die contract krijgt, onderhandelingen eerder dit jaar afgebroken Geruchten VS: Ligthart (stagiair) v.Dijk (nu Willems Verandas) Garmin-Cervelo: Raymond Kreder (Garmin-Cervelo = nu stagiair) |
| Geplaatst door petoi op woensdag 22 september 2010 om 12:36 |
| @Benderbeach Luijxk had had over 7 Nederlandse renners en er komt er nog 1 bij klinkt als iemand buiten de ploeg. interview edit: je hebt over(concrete) mogelijkheden. ![]() |
| Geplaatst door SolitaryShell op woensdag 22 september 2010 om 13:08 |
| Wat is er waarschijnlijk aan dan dat Vacansoleil een ProTour-licentie krijgt? |
| Geplaatst door BenderBeach op woensdag 22 september 2010 om 13:55 |
| @ SS en petoi na aantrekken mosquera vond ik het wel kunnen om dat zo te stellen maar dat vindt jij dus voorbarig SS? En petoi ik weet niks meer dan jij maar heb gewoon de renners van de huidige ploeg en de geruchten uit het transferoverzicht overgenomen =P |
| Geplaatst door Wicky op woensdag 22 september 2010 om 14:37 |
| 7 NL's zijn natuurlijk Hoogerland, v. Leijen, Keizer, Poels, Ruijgh, Westra, Mouris. De 8e zou dan uit dit rijtje komen: v. Groen, Mol of Traksel. Natuurlijk ook T. Dekker halverweg het seizoen ![]() |
| Geplaatst door SanderK op donderdag 23 september 2010 om 11:19 |
| Zeker: 17 Rabo's, 2 Quick - Step's (Terpstra en Engels) en 2 Garmin's (Kreder en Maaskant). 21 man dus zeker. Misschien: 7 a 8 Vacansoleil's, 2 bij de Schlecks (Posthuma en Stamsnijder, 1 bij BMC (Kroon) + wat contractlozen (Elijzen, Traksel, Van Dijk, Mol, T. Dekker). Rond de 12 dus. |
| Geplaatst door SanderK op donderdag 23 september 2010 om 11:20 |
| @Wicky. Dat is helemaal niet zeker. Die 8e zou ook Ligthart of Van Dijk kunnen zijn. En als Vacansoleil daadwerkelijk Pr Tour wordt kunnen ze misschien nog wel meer renners contracteren. |
| Geplaatst door gibofan op donderdag 23 september 2010 om 12:00 |
| Kunnen Mol en Traksel niet beiden alsnog met Vacansoleil tot overeenstemming komen? of overschrijdt Vacansoleil dan een bepaald quotum? Ze hebben toch iets moois gewonnen, Traksel ook nog op een mooie manier, en ik zou ze volgend jaar wel graag terugzien. Of is die "hooguit 1 Nederlandse renner extra" puur op de uitspraak van Luijkx gebaseerd? |
| Geplaatst door SolitaryShell op donderdag 23 september 2010 om 12:32 |
Quote: Geplaatst door BenderBeach op woensdag 22 september 2010 om 13:55 @ SS en petoi na aantrekken mosquera vond ik het wel kunnen om dat zo te stellen maar dat vindt jij dus voorbarig SS? Er zijn acht plaatsen te vergeven en deze ploegen komen in aanmerking: Astana Euskaltel FDJ Geox Liquigas Columbia Movistar BBox BMC Cofidis Team Luxemburg Vacansoleil Pegasus Milram Dan is het echt verre van zeker dat Vacansoleil wel even die licentie gaat binnenhalen, zeker ook omdat bijvoorbeeld Riccò heel weinig belangwekkends gepresteerd heeft de afgelopen twee jaar, waardoor hij heel weinig punten heeft. En Riccò zal ook wel meegewogen worden op het ethische criterium. |
| Geplaatst door SolitaryShell op donderdag 23 september 2010 om 12:35 |
Quote: Geplaatst door gibofan op donderdag 23 september 2010 om 12:00 Kunnen Mol en Traksel niet beiden alsnog met Vacansoleil tot overeenstemming komen? of overschrijdt Vacansoleil dan een bepaald quotum? Ze hebben toch iets moois gewonnen, Traksel ook nog op een mooie manier, en ik zou ze volgend jaar wel graag terugzien. Als ProContinentaal team mag je maximaal 25 renners hebben, daar zitten ze nog niet aan, maar ik heb het idee dat ze wat ruimte willen hebben en Mol en Traksel alleen een kans maken als ze ProTour worden. |
| Geplaatst door SanderK op donderdag 23 september 2010 om 12:38 |
| Volgens Luijkx hebben ze nu 23 renners. Daarbij zal dus nog wel een vriendje van Mosquera komen + nog 1 Nederlander. Dan zit je wel aan 25 renners. Maar zoals ik al eerder zei, worden er wellicht nog wel wat meer man aangetrokken / verlengd als blijkt dat ze Pro Tour worden. |
| Geplaatst door dankka4 op donderdag 23 september 2010 om 17:23 |
| @ SanderK: volgens mij zijn er 22 zeker want bij quick-step rijdt volgend jaar ook nog Marc de Maar. |
| Geplaatst door BenderBeach op donderdag 23 september 2010 om 21:32 |
| de maar is geen nederlander meer... |
| Geplaatst door sybrenslagter op vrijdag 24 september 2010 om 09:21 |
| Is er al bekent waar Bol gaat rijden volgend seizoen? |
| Geplaatst door SanderK op vrijdag 24 september 2010 om 09:46 |
| Rabo CT. |
| Geplaatst door BenderBeach op vrijdag 24 september 2010 om 11:40 |
| voor de nederlanders zonder contract (vd Velde, Lowik, Mol en Traksel, Goessinnen, Rooijakkers en wellicht van Groen) zijn er nog plekken bij: Saxo (nu rond de 26 renners voor 2011), Luxemburg (nu 19 renners voor 2011) Euskatel 21 zeker voor 2011 maar die trekken wss geen NL'ers of anders buitenlanders aan.. naast Sicard dan) en HTC-Colombia (nu rond de 25 renners voor 2011) en anders zullen ze het buiten de Pro-Tour moeten zoeken (Willems Verandas, Skil enso) |
| Geplaatst door SanderK op vrijdag 24 september 2010 om 11:45 |
| Er zijn nog veel meer ploegen met open plekken. Saxo heeft bijvoorbeeld pas 19 namen en geen 26. Verder is er nog plek bij Lotto, Quick Step, Vacansoleil, Veranda's Willems, Landbouwkrediet, Pegasus, Luxemburg, Net App, wat Franse teams etc. Plek zat dus, maar gezien het kaliber van de Nederlanders zonder contract zullen die eerder bij Pro Continental Teams aan de slag gaan. |
| Geplaatst door BenderBeach op vrijdag 24 september 2010 om 12:23 |
| zelfde verhaal als bij Katusha in dat andere topic waar we discussie hadden Sander hahaha de schuingedrukte meegeteld xd |
| Geplaatst door SanderK op vrijdag 24 september 2010 om 12:34 |
| Ah, oke. Dan snap ik hoe je aan die getallen komt. |
| Geplaatst door BenderBeach op maandag 27 september 2010 om 13:35 |
| Tot nu toe zijn voor volgend jaar zeker: (Update na Elijzen bericht 26-9) Rabobank: (17 nederlanders) Robert Gesink Bram Tankink Steven Kruijswijk Lars Boom Bauke Mollema Tom-Jelte Slagter Theo Bos Rick Flens Jos van Emden Stef Clement Coen Vermeltfoort Laurens Ten Dam Sebastian Langeveld Maarten Tjallingii Dennis van Winden Pieter Weening Tom Leezer Quick Step (2 renners) Niki Terpstra Addy Engels Garmin-Cervelo: (2 renners) Martijn Maaskant Michel Kreder |
| Geplaatst door Fernando Escartín op dinsdag 23 november 2010 om 14:36 |
| Naar andere ploeg Van Naar Joost Posthuma Rabobank Pro Team Leopard True Racing Tom Stamsnijder Rabobank Pro Team Leopard True Racing Niki Terpstra Milram Quickstep Nieuw Marc de Maar UnitedHealthcare Quickstep Coen Vermeltfoort Rabobank CT Rabobank Pro Team Tom Jelte Slager Rabobank CT Rabobank Pro Team Theo Bos Cervelo Test Team Rabobank Pro Team Martijn Keizer Rabobank CT Vacansoleil - DCM Wout Poels Vacansoleil - DCM Pim Ligthart Vacansoleil - DCM Lieuwe Westra Vacansoleil - DCM Rob Ruijgh Vacansoleil - DCM Johnny Hoogerland Vacansoleil - DCM Joost van Leijen Vacansoleil - DCM Jens Mouris Vacansoleil - DCM Karsten Kroon BMC Racing Team Blijvers Addy Engels Quickstep Lars Boom Rabobank Pro Team Steven Kruijswijk Rabobank Pro Team Thomas Leezer Rabobank Pro Team Bauke Mollema Rabobank Pro Team Jos van Emden Rabobank Pro Team Dennis van Winden Rabobank Pro Team Robert Gesink Rabobank Pro Team Sebastian Langeveld Rabobank Pro Team Rick Flens Rabobank Pro Team Pieter Weening Rabobank Pro Team Maarten Tjallingii Rabobank Pro Team Laurens ten Dam Rabobank Pro Team Stef Clement Rabobank Pro Team Bram Tankink Rabobank Pro Team Martijn Maaskant Garmin-Cervelo Michel Kreder Garmin-Cervelo Vertrekkers Gerben Lowik OmegaPharma-Lotto Onbekend Michiel Elijzen OmegaPharma-Lotto Onbekend Wim Stroetinga Milram Onbekend Ricardo van der Velde Garmin-Transitions Donckers Koffie - Jelly Belly CT Koos Moerenhout Rabobank Pro Team Gestopt Kai Reus Rabobank Pro Team Gestopt Servais Knaven Milram Gestopt |
| Geplaatst door Peter94 op dinsdag 23 november 2010 om 14:52 |
| Dat zijn er een heel stuk meer als eerst. En ze zullen nog wel paar renners aantrekken hopen op wat jonge Nederlanders. |
| Geplaatst door Diever op dinsdag 23 november 2010 om 14:56 |
| Houd is op met julle de Maar is geen Nederlander... |
| Geplaatst door Fernando Escartín op dinsdag 23 november 2010 om 15:12 |
| @Diever Ook al komt hij in UCI verband uit namens de Antillen, blijft het een Nederlander. Net als voetballers en hockeysters met een dubbele nationaliteit. Daarnaast bestaan de Antillen sinds vorige maand niet meer als apart land. Churandy Martina komt daardoor nu ook voor Nederland uit, ipv de Antillen. |
| Geplaatst door Vittal op dinsdag 23 november 2010 om 15:14 |
| @FE, dat is nog helemaal niet duidelijk, de UCI heeft zich volgens mij helemaal niet uitgesproken wat er gebeurt met de leden van de AHO... |
| Geplaatst door Fernando Escartín op dinsdag 23 november 2010 om 15:47 |
| Ik zeg toch ook niet dat ze dat gedaan hebben. |
| Geplaatst door BenderBeach op woensdag 24 november 2010 om 19:37 |
| mooi overzicht FE =) |
| Geplaatst door stijntjuhh op woensdag 24 november 2010 om 19:50 |
| Geplaatst door Chozas op vrijdag 22 juli 2011 om 13:23 |
| We hebben dit jaar 50 NL profs rondrijden op WT en Pro-Continental niveau. Denk en hoop ( weet niet alle contracten) dat die ook volgend seizoen op dat niveau actief zijn en dat we er met een beetje geluk zelfs 10 profs bij krijgen. Rabo : Bol en Kelderman Skil : Oostlander , Sinkeldam en Dumoulin VCS : Markus , Lindeman Garmin : Raymond Kreder en hopelijk Thomas Dekker Katusha : Remmert Wielinga ( meen dat hier een keer gelezen te hebben) Toch een stijging van 20%. Dus hopelijk mede de verspreiding van NL'ers over diverse ploegen ook een forse stijging van onze winstkansen in allerlei koersen. Ik zie de toekomst van het vaderlandse wielrennen in ieder geval met vertrouwen tegemoet. |
| Geplaatst door Larson op vrijdag 22 juli 2011 om 18:04 |
| @chozas volgens mij ging Wielinga naar de opleidingsploeg van Katusha en die is niet Pro-Conti |
Gebruikerspaneel
Je bent niet ingelogd.
» Inloggen
» Nog geen account?
» Wachtwoord vergeten?
Headlines
- donderdag 17 mei
- 21:50 Volg hier de vijfde rit in d..
- 18:00 Giro 2012: Voorbeschouwing e..
- 17:55 Giro 2012: Lars Ytting Bak d..
- 17:37 Francesco Lasca wint tweede ..
- 17:30 Raymond Kreder pakt eerste p..