Hoofdmenu
- Nieuws insturen
- Misstand melden
- Wielerkalender
- Interviews
- Columns
- Huisregels
- Archief
- Over WielerFlits
- Wielershirt
Zoeken
|
|
|
|
|
Forum - Wat is er met Thomas Dekker ?
Geplaats door Ffrodo op woensdag 8 april 2009 om 13:17.
Het gaat niet goed met onze Thomas.
Op TDmagazine lees je dat het steeds beter gaat.
maar als je in het baskenland in een etappe als gisteren moet lossen gaat het echt niet goed.
Thomas gaat natuurlijk niet meer in vorm komen voor de ardeense klassiekers. Al laat tdmagazine je nog in de waan. Ik denk dat hij geeneens gaat starten.
Ben benieuwd wat er aan scheelt tuurlijk ziekte blessures. Maar die komen ook niet zomaar dan train je te hard of verkeerd.
Wat kunnen we nog Verwachten van TD?
Reacties
| Geplaatst door Driewieler op woensdag 8 april 2009 om 13:22 |
Ardeense klassiekers? Waar liggen die? ![]() |
| Geplaatst door Henki op woensdag 8 april 2009 om 13:22 |
Als hij deze ronde van het Baskenland niet verbeteringen laat zien, dan vrees ik het ergste voor de klassiekers. Dan moet hij daarna alles op de tour gooien. En ff met silence praten waarom het zo slecht gegaan is |
| Geplaatst door dirk17 op woensdag 8 april 2009 om 13:24 |
| dit jaar verwacht ik sowiezo niks meer van hem, hij is echt slecht bezig en het lijkt me dat die vorm niet zomaar terugkomt |
| Geplaatst door Sloffey op woensdag 8 april 2009 om 13:29 |
| Vind het appart dat sommige nog hoop hebben voor de klassiekers. Geloof me als je hier niet eens met het peloton mee kunt dan heb je daar echt niets te zoeken. Hopen dat hij van de zomer wat kan laten zien. Misschien dat het voor hem verstandig is eens 1 van de andere grote rondes te rijden. Hij heeft hie rnog altijd weinig ervaring in. Iik krijg alleen een beetje het gevoel alsof hij dat te min vindt |
| Geplaatst door klammezeem op woensdag 8 april 2009 om 13:35 |
| ik geloof niet dat we dit jaar nog veel van TD kunnen verwachten. Een tip aan TD: verkoop die Porsche en die Versace / Armani garderobe en ga je eens op fietsen storten ipv de spiegel en de laatste mode. |
| Geplaatst door jaja op woensdag 8 april 2009 om 13:55 |
| Dat is toch onzin, als je een mooie auto en kleren hebt, wilt het niet zeggen dat je niet hard traint? Dekker kon het goed vinden met Boogie, van hem is bekend dat hij enkel respect had voor de mannen die hard trainden en er alles voor deden. Dit doet Dekker ook, hij is jong en zal zijn fouten hebben. Maar ik vind het nergens op slaan om zijn auto en kleding hier op te betrekken. Ik zou ook dat soort dingen aanschaffen met zo'n salaris. |
| Geplaatst door Lodewijk op woensdag 8 april 2009 om 14:27 |
| Er was natuurlijk gister wel een plausibele verklaring voor TD's mindere optreden: SMS TD ON naar 3010 en ontvang de sms van Thomas direct op je mobiel! Uit balans 07-04-2009 Ging lang niet slecht! Had me achteraan het peloton genesteld om een goed overzicht te krijgen van de mannen voor me. Maar net toen ik wilde aangaan, maakte een motor een zwieper naar rechts en verloor ik contact. Jammer, morgen beter. A domani! Ciao, TD |
| Geplaatst door Ffrodo op woensdag 8 april 2009 om 14:32 |
| Ok maar goed is hij niet anders gebeurd dit niet, ik heb het beste met hem voor! |
| Geplaatst door Jan op woensdag 8 april 2009 om 14:49 |
deze poll wil ik ook van de Rabo over een maand!!! ![]() TD? flapdrol. gaat 'm niet meer worden... |
| Geplaatst door Sloffey op woensdag 8 april 2009 om 15:04 |
| Lodwijk Die grap was gisteren toch al gemaakt? |
| Geplaatst door Hermantk op woensdag 8 april 2009 om 15:21 |
| Thomas Dekker moet eens leren dat hij niet telkens achteraan in het peloton moet hangen. Tuurlijk, hij is bang voor valpartijen, maar als het gevolgen zoals gisteren heeft zul je daar toch je conclusies uit kunnen trekken? |
| Geplaatst door Hermantk op woensdag 8 april 2009 om 15:22 |
| @klammezeem, dat is gewoon zijn stijl Andere wielrenners verzamelen postzegels of shirtjes, hij houdt blijkbaar van kleding. |
| Geplaatst door Lodewijk op woensdag 8 april 2009 om 15:23 |
| Maar ff serieus, dat wordt niet alleen geen Ardenner drieluik voor TD (tenzij Silence pelotonvulling nodig heeft), dat wordt ook wederom geen Tour voor TD tenzij hij als de wiederweerga in vorm komt en wat prestaties laat zien. Dit lijkt me geen vormdip meer als je amper het peloton kunt volgen, hier lijkt meer aan de hand. TD magazine zou beter eens wat openheid van zaken kunnen geven ipv die vage sms'jes.... |
| Geplaatst door Henki op woensdag 8 april 2009 om 15:24 |
@Herman, gister is die er gewoon afgereden, dat wat Lodewijk zegt is een grap ![]() |
| Geplaatst door Ffrodo op woensdag 8 april 2009 om 16:46 |
| @lodewijk inderdaad tdmagazine wordt meer een kindersite ze houden altijd de schijn op! door trainen en fris aan de TDF verschijnen! |
| Geplaatst door Floris op woensdag 8 april 2009 om 23:13 |
| Ik hoop enorm voor hem en wielerminnend Nederland dat hij de boel binnenkort weer "op de rit krijgt". Hij heeft een ongekend talent, maar wat er nu gebeurt is ongelooflijk moeilijk voor hem. Ik vrees dat hij de TdF kan vergeten. |
| Geplaatst door Hermantk op donderdag 9 april 2009 om 00:21 |
@Henki, had het inmiddels al begrepen ja ![]() |
| Geplaatst door Ffrodo op donderdag 9 april 2009 om 11:20 |
| Hij moet nu pieken Naar het NK! Daar moet hij een hoofddoel van maken. Daar krijg je het Nederlandse volk weer enthousiast. En gaan ze met zijn allen achter hem staan. Dat heeft hij nodig en met die trui de TDF in! |
| Geplaatst door Floris op donderdag 9 april 2009 om 11:46 |
| Dat zou een manier kunnen zijn Ffrodo. Ik weet alleen niet of hij zijn huidige vorm nog zo bij kan schaven dat hij het NK kan winnen. Waarschijnlijk is de Rabo er redelijk op gebrand de trui in de ploeg te houden. Als dat dan al niet lukt, zal hen er naar mijn mening alles aan gelegen zijn te voorkomen dat TD hem pakt. |
| Geplaatst door Slick op donderdag 9 april 2009 om 12:01 |
| Een goede TD moet in de finale van het NK wel mee kunnen doen maar ja het Rabo front zal lastig zijn. Ja ik vind het allemaal maar een beetje vreemd, hij was tot de Ronde van Romandie gewoon super en daarna niets meer van wat hij was. Of hij verstopt zich, wat ik me niet kan voorstellen, of hij heeft wat onder de leden. Mentaal lijkt hij nu weer sterker te zijn en zich ontdaan te hebben van alle perikelen van vorig jaar, komt hij ' helaas wil ik bijna zeggen' bij Silence Lotto, die ook niet lekker in vorm zijn (behalve Evans). Het is de vraag of hij in de klimklassiekers ons gaat verassen want ik denk dat elke Nederlander of wielerliefhebber het liever anders ziet dan nu. |
| Geplaatst door Hakkie2 op donderdag 9 april 2009 om 12:07 |
| Is hij al wel eens grondig (en dan echt grondig) onderzocht? Volgens mij is dit geen vormdip meer, daarvoor duurt het te lang. Hij was altijd een goede renner (je wint niet zo maar de Tirreno) dus hier moet wat aan de hand zijn. |
| Geplaatst door Markoes op donderdag 9 april 2009 om 14:04 |
| Uit zijn sms blijkt dat het allemaal aan de kleding van Silence Lotto ligt.. Zijn sms: Kleding 07-04-2009 Zit al even niet lekker in mijn kleren. De goedkope Silence pakjes zitten niet lekker in zo'n wedstrijd en leveren veel luchtweerstand op. Heb een afspraak bij Armani voor nieuwe Silence Lotto wielerteneus. Als ze klaar zijn voor de AGR ga ik daar hoge ogen gooien! Ik hoop erop! A domani! TD |
| Geplaatst door Sloffey op donderdag 9 april 2009 om 14:34 |
Kunnen we hier niet een topic openen met het dagelijkse TD smsje ![]() |
| Geplaatst door Markoes op donderdag 9 april 2009 om 14:38 |
Hehehe doen we ![]() |
| Geplaatst door Hakkie2 op donderdag 9 april 2009 om 19:34 |
| Zijn echte SMS: Geweldig weer én een echt Baskisch dagje...niet veel vlak dus! Maar ik moet zeggen dat ik me goed voelde, ik kan weer diep gaan! Knap van VdB vandaag, Ciao TD Zou de ploegleiding dit geloven zodat hij kan starten in de AGR? Ik hoop het voor hem. |
| Geplaatst door Markoes op donderdag 9 april 2009 om 19:37 |
Die staat al onder de nieuwe pagina hakkie ![]() Er is een SMS van thomas pagina opgericht :P Daar staan alle fake smsjes, maar als vermomming komen zijn echte er ook tussen |
| Geplaatst door Hakkie2 op donderdag 9 april 2009 om 19:39 |
| Maar dit smsje leek me wel belangrijk voor deze discussie... Het 'natuurlijk' in alinea 2 komt hiermee misschien wel onder druk te staan: hij lijkt zelf nog hoop te hebben. |
| Geplaatst door Henki op donderdag 9 april 2009 om 19:43 |
We hebben hem vandaag vooraan in het peleton op een bergje gezien vandaag, dus het zag er ook al beter uit Ik hoop echt dat hij morgen goed mee kan, en dan een goede tijdrit neer zet zaterdag. |
| Geplaatst door Markoes op donderdag 9 april 2009 om 19:58 |
| Ik hoop het ook.. Zijn talent komt wel weer bovendrijven, daar ben ik van overtuigd.. Maar ik zet soms mn vraagtekens bij zijn mentaliteit.. Als het tegen zit dan laat hij het koppie vaak snel hangen. Maar het is 1 van onze grootste talenten! Dus het komt wel weer goed met Thomas! |
| Geplaatst door Floris op donderdag 9 april 2009 om 20:21 |
| Misschien moet hij zijn schedel een keer laten lichten door iemand die hij vertrouwt en die genoeg kennis van sportpsychologie heeft om hem deskundig advies te kunnen geven. Maar ik hoop oprecht dat hij dat niet nodig heeft, wat dat zijn lange en vaak ook nog eens slopende trajecten. |
| Geplaatst door Hermantk op donderdag 9 april 2009 om 21:00 |
| Wanneer is het trouwens mis gegaan? Ik kan me nog beelden van de Tour de Romandie herinneren van vorig jaar, dat hij (toen nog met een goed klassement) eraf werd gereden op de voorlaatste berg en het bekende dood-gebaar maakte Sindsdien heb ik hem eigenlijk niet meer normaal zien fietsen. |
| Geplaatst door Floris op donderdag 9 april 2009 om 21:14 |
Voor zover mij bekend, is "het toen misgegaan". Ik denk echter dat er al langer iets "niet goed bij hem zat"; zo'n supertalent kan in mijn ogen niet opeens knappen. Misschien dat dat hele verhaal- Cechini (of hoe je dat ook schrijft ) hem toch ook zwaarder heeft getroffen dan wij hier allemaal achter onze computers vermoeden. |
| Geplaatst door Ruben_ op donderdag 9 april 2009 om 22:08 |
| Uh, ik ben van TD Magazine en we houden echt niet de schijn op dat het nog goed gaat komen, dat wilde ik even zeggen. Er zijn gewoon een hoop problemen geweest dit voorjaar die hem veel meer teruggeworpen hebben dan hij zelf had gehoopt. De val in Besseges heeft er flink ingehakt, hij heeft dan maar half fit en waarschijnlijk tegen beter weten in toch maar de Ruta del Sol (op antibiotica) en Kuurne gereden (week ervoor kon ie niet trainen vanwege de pijn in de ribben). En in de Tirreno begon hij gewoon goed, had macht in de benen bergop eerste etappe. Tweede etappe valt ie weer en was het om zeep. De Settimana hoef ik niet uit te leggen denk ik (ziek opgegeven) en in de eerste etappes van het Baskenland kon hij ook niet echt diepgaan (nog niet genoeg hersteld). Tegen zoveel tegenslag kunnen weinig renners op denk ik. Ja de Ardennenklassiekers komen te vroeg, maar dat had ik vantevoren eigenlijk al verwacht, ik denk dat hij pas bij de Tour top gaat zijn. De oude td komt echt wel terug, het is alleen even geduldig afwachten. Dat mensen hem nu afkraken, heeft vooral te maken met het feit dat ze al zo lang wachten op grote Nederlandse renners, dat ze het niet kunnen hebben dat hij nu niet overal staat. Het is een manier om hun eigen teleurstelling te verwerken. |
| Geplaatst door Freire fan op donderdag 9 april 2009 om 22:19 |
| Ik kan me nog goed herinneren, dat ik met PCM met Thomas Dekker zulke verrekte goede resultaten behaalde. Ik vond het echt een genot om mee te spelen, maar ik vrees dat hij als maar minder wordt. |
| Geplaatst door Floris op donderdag 9 april 2009 om 22:27 |
| Bedankt voor deze waardevolle informatie Ruben! Met al deze inside-information kunnen wij (natielievende) wielerliefhebbers zeker weer even doordiscussiëren. Je hebt gelijk dat je ons erop wijst dat hij in het voorseizoen behoorlijke tegenslag heeft gehad. Daarvan was ik me in elk geval in niet afdoende mate bewust. En maak je maar geen zorgen hoor: de meeste leden hier zitten te popelen tot dit absolute toptalent weer aan de toppen van zijn kunnen komt! ![]() |
| Geplaatst door zacht op donderdag 9 april 2009 om 22:38 |
| @Ruben De reden dat ik TD soms afkraak is dat ik hem een arrogante kwal vind, die zijn stoere taal nog niet in prestaties heeft weten om te zetten. PS Je wielerflits-gebruiker-ID-nummer geeft veel vertrouwen ![]() |
| Geplaatst door Floris op donderdag 9 april 2009 om 22:44 |
| Hoho, geen blasfemistische neigingen hier zacht.... Verder sluit ik me niet helemaal bij je aan. Hij heeft voor zo'n jonge kerel toch echt al wel een leuk palmares bij elkaar gereden. |
| Geplaatst door StonedCamel op donderdag 9 april 2009 om 22:45 |
| @Ruben: Wat zacht al zegt, TD lijkt soms wel erg veel redenen voor zijn tegenslag te hebben, daarom wordt er een beetje een hak met hem genomen. Ik weet wel zeker dat iedereen hier hoopt dat hij weer top gaat zijn, en ik denk dat dat ook wel gaat gebeuren. En ja die verzonnen SMSjes, je moet wat in een vlakke etappe Maar hij gaat het wel redden daar ben ik van overtuigd, hij heeft gewoon teveel talent om het niet te redden.PS: en welkom op Wielerflits |
| Geplaatst door zacht op donderdag 9 april 2009 om 22:56 |
blasfemisch bedoel je ? Op Witte Donderdag worden de keuzes tussen goed en kwaad gemaakt, tenminste dat was vroeguh zo. Verder heeft TD inderdaad een leuk palmares, maar nog steeds geen palmares wat aansluit bij de grootte van zijn woorden. Als hij een topprestatie neerzet zal ik zeker mijn bewondering uitspreken èn mijn foute inschatting toegeven. |
| Geplaatst door Ruben_ op donderdag 9 april 2009 om 23:00 |
Ach @zacht en stonded, op dat soort vooroordelen (arrogante kwal, porsche etc) reageer ik allang niet meer dat heeft geen zin.Iedereen die hem persoonlijk een beetje kent zal het tegendeel beweren. Maar hij komt soms wat onhandig over in de media. Dat weet ik ook wel. Maar zoals ik al zei, daarvan mensen overtuigen ga ik niet doen, dat is een verspilling van energie |
| Geplaatst door Floris op donderdag 9 april 2009 om 23:03 |
| ...en bovendien zal het hier vermoedelijk niet nodig zijn. Nogmaals: we zouden dolenthousiast zijn als die Noord-Hollandse topper uit deze lastige periode komt en zijn belofte definitief kan gaan inlossen. @zacht: ik bedoelde inderdaad blasfemische neigingen... |
| Geplaatst door zacht op donderdag 9 april 2009 om 23:04 |
| Inderdaad zinloos, ik kan alleen maar uitgaan van wat ik zie en hoor, want ik ken hem niet persoonlijk. En het is inderdaad maar mijn mening. |
| Geplaatst door StonedCamel op donderdag 9 april 2009 om 23:24 |
@Ruben: Dat klopt ook ongetwijfeld wel ja, maar als ik hem vergelijk met bijv Gesink, die komt een stuk evenwichtiger over. Misschien heeft hij het wat dat betreft net even tegen dat hij in alles wordt vergeleken met Gesink Neemt niet weg dat ik Dekker een fantastische renner vind, en dat ik echt van harte hoop dat hij er weer bovenop komt!Go TD! |
| Geplaatst door Hakkie2 op donderdag 9 april 2009 om 23:26 |
| Laten we het zo zeggen: aan het niet winnen van Jan Boven (bijvoorbeeld) hebben we nooit een topic besteed. Dit geeft toch wel aan dat we met zijn allen hopen dat TD zo snel mogelijk weer op zijn oude niveau is. Ik denk ook niet dat TD arrogant is, hooguit ambitieus. En dat hij dan (vooral de afgelopen jaren, nu niet) zegt dat hij hoopt te winnen oid heeft gewoon met zijn kwaliteiten te maken. Als je de kwaliteiten hebt om te winnen en je zegt dan dat je hoopt dat je misschien mee kunt spelen in de finale dan kom je niet echt ambitieus over. Dat was ook een probleem bij Boogerd. Zijn Luik-Bastenaken-Luik was altijd geslaagd als hij vooraan reed op St. Nicolas of zijn Amstel als hij kon aanvallen op de Eyserbosweg. Zijn finish lag dus altijd te vroeg in de wedstrijd: hij wou beslissend zijn, dat vond hij belangrijker dan winnen. Ik ben wel blij dat Thomas als hij goed is durft te zeggen dat hij gaat winnen. Liever zo koersen dan altijd alleen maar beslissend willen zijn (die manier van koersen van Boogerd zie je dit seizoen in de hele Rabobankploeg terug, mooi om te zien maar je wint er weinig mee). |
| Geplaatst door RaJoKo op donderdag 9 april 2009 om 23:29 |
| Misschien dat Thomas Dekker beter de combinatie Giro-Tour rijdt. Zodat hij zich een beetje in vorm kan rijden in de Giro. Die is extra zwaar in de laatste week dus misschien dan afstappen en doortrainen |
| Geplaatst door Floris op donderdag 9 april 2009 om 23:43 |
| Dat zou inderdaad ook een goed idee kunnen zijn. ik weet alleen niet hoe goed hij dat verteert. Misschien is het beter als hij het in Romandië en/of Zwitserland probeert en dat er dan (pas) besloten wordt of hij naar de TdF gaat. |
| Geplaatst door jonas86 op vrijdag 10 april 2009 om 00:01 |
| Daarnet las ik op Sporza.be een interview met Vandenbroeck die zegt dat Luik het hoogte punt moet zijn en blablabla... en dat ze met drieën de finale willen rijden: Evans, hijzelf en... Thomas Dekker jawel. 'We zijn alle drie in goede doen' aldus VDB. Ik heb toch het gevoel een andere koers gevolgd te hebben de laatste dagen (wat betreft TD dan). |
| Geplaatst door Hakkie2 op vrijdag 10 april 2009 om 00:08 |
| Aha, TD speelt verstoppertje... Of zou Vandenbroeck toch Gilbert bedoelen? Ik hoop met Vandenbroeck mee dat een beetje wedstrijdhardheid wonderen kan doen. |
| Geplaatst door Henki op vrijdag 10 april 2009 om 09:15 |
| Zou kunnen dat hij verstoppertje speelt. We zien hem volgens mij nooit lossen, wie weet lost past de laatste 10 km expres en rijd hij op zijn dooie gemak naar de finish. Maar heeft VdB wel bij hem in een peleton mee gereden? |
| Geplaatst door Sloffey op vrijdag 10 april 2009 om 09:20 |
| Heeft VDB echt TD bij naam genoemd? Ik denk namlijk dat hij Gilbert bedoelt aangezien die in vorm is en zijn piek daar heeft liggen |
Gebruikerspaneel
Je bent niet ingelogd.
» Inloggen
» Nog geen account?
» Wachtwoord vergeten?
Headlines
- donderdag 17 mei
- 21:50 Volg hier de vijfde rit in d..
- 18:00 Giro 2012: Voorbeschouwing e..
- 17:55 Giro 2012: Lars Ytting Bak d..
- 17:37 Francesco Lasca wint tweede ..
- 17:30 Raymond Kreder pakt eerste p..