Hoofdmenu
- Nieuws insturen
- Misstand melden
- Wielerkalender
- Interviews
- Columns
- Huisregels
- Archief
- Over WielerFlits
Zoeken
|
|
|
|
|
Forum - Poll: Transfersommen?
Geplaats door Koldo op vrijdag 3 september 2010 om 17:43.
N.a.v. het nieuws dat Cancellara voor drie miljoen euro zou mogen vertrekken bij Saxo Bank, ondanks een doorlopend contract, de volgende poll:
Transfersommen in het wielrennen?
Super, algemeen invoeren
Terecht, in sommige gevallen
Geen mening
Geen goede ontwikkeling
Moeten verboden worden
Reacties
[1]
| Geplaatst door SolitaryShell op vrijdag 3 september 2010 om 18:41 |
| Rare poll, want er valt helemaal niets in te voeren aan transfersommen en hoe kunnen ze terecht zijn of niet? Dat bepalen de ploegen toch? Transfersommen zijn altijd mogelijk, zie Wiggins bijvoorbeeld. Dat is gewoon een contract afkopen en gebeurt overal, door de hele samenleving. Alleen als dat expliciet verboden wordt door de UCI, waarbij het maar zeer de vraag is of dat voor de rechtbank stand houdt, zou het geweerd kunnen worden in het wielrennen. |
| Geplaatst door Koldo op vrijdag 3 september 2010 om 19:22 |
| @SS: Met algemeen invoeren bedoel ik dat het net zo normaal zou worden als het momenteel in het voetbal is. Of het terecht is wordt hier door de stemmer bepaald. Deze optie is voor mensen die bv. van mening zijn dat voor het overnemen van een toprenner als Cancellara wel een transfersom betaald mag worden, maar dat het geen normale gang van zaken voor alle renners moet worden. |
| Geplaatst door remco2103 op vrijdag 3 september 2010 om 19:26 |
Quote: N.a.v. het nieuws dat Cancellara voor drie miljoen euro zou mogen vertrekken bij Saxo Bank, ondanks een doorlopend contract, Zoiets heet toch een clausule ? |
| Geplaatst door Koldo op vrijdag 3 september 2010 om 19:33 |
| @Remco: In het nieuwsbericht staat toch niets over een clausule? Of mis ik iets? |
| Geplaatst door remco2103 op vrijdag 3 september 2010 om 19:39 |
| @Koldo Staat inderdaad niet in het nieuwsbericht, maar waar heeft Riis dan staan dat hij voor € 3 mln mag vertrekken? Als het nergens staat, kan Riis schreeuwen wat hij wil maar niemand zal dan het volle pond gaan betalen. (Als het in een clausule staat, kun je niet anders) |
| Geplaatst door Verweggistan op vrijdag 3 september 2010 om 19:42 |
| Ik vind dat een renner die ergens een contract heeft getekend dat ook gewoon hoort uit te dienen. Maar ik ben tegen het verbieden, dus ik vind het geen goede ontwikkeling. |
| Geplaatst door frederik850 op vrijdag 3 september 2010 om 19:53 |
| In vergelijking met voetbal vind ik de 3 miljoen van Cancellara nog meevallen, met wat hij allemaal gepresteerd heeft. Er is toch weinig aan te doen, binnen 5 jaar gaat er nog meer geld zitten in het wielrennen, en in het voetbal, en binnen 10 jaar nog meer, en... |
| Geplaatst door Koldo op vrijdag 3 september 2010 om 19:56 |
| @Remco: Volgens mij is dat gewoon een bedrag dat Riis als ondergrens heeft gesteld. Aangezien Cancellara nog een contract heeft blijft hij gewoon in 2011, tenzij een ploeg 3 miljoen aan Riis wil betalen. En dan maar hopen dat Cancellara niet boos wordt en geen deuk in een pakje boter meer rijdt. Ik vraag me overigens ook af hoe Riis aan die 3 miljoen is gekomen. |
| Geplaatst door remco2103 op vrijdag 3 september 2010 om 20:05 |
| @frederik Kleine correctie: 3 miljoen is wel veel voor ploegen die een max. begroting hebben van 15 mln. In vergelijking met het voetbal lijkt € 3 mln niet veel, maar houd wel rekening met het feit dat voetbalclubs een veeeel grotere begroting hebben (en dus meer inkomsten hebben, en dus meer kunnen besteden) |
| Geplaatst door Eva op vrijdag 3 september 2010 om 20:12 |
| Die clausule is toch enkel voor de renner om zichzelf vrij te kopen? En die heeft Cancellara niet in zijn contract staan |
| Geplaatst door remco2103 op vrijdag 3 september 2010 om 20:14 |
| @Eva Nou..ik weet niet, maar vaak gaat het bij voetbalspelers zo: Hij mag voor het bedrag X weg. (Maar dan met dure woorden). |
| Geplaatst door Eva op vrijdag 3 september 2010 om 21:11 |
| @Remco Ja, klopt, maar 3 miljoen in de wielersport is nu wel meer dan in het rijke voetbalwereldje. Ik vind het toch een vreemde beslissing van Riis die anders de zaken zo goed op orde heeft. Moet zijn dat Cancellara ergens wel wil vertrekken maar dat Riis het niet aankan nog een toprenner te verliezen die hij nodig heeft voor de klassiekers in het voorjaar. |
| Geplaatst door SolitaryShell op zaterdag 4 september 2010 om 02:00 |
Quote: Geplaatst door Koldo op vrijdag 3 september 2010 om 19:22 @SS: Met algemeen invoeren bedoel ik dat het net zo normaal zou worden als het momenteel in het voetbal is. Dat gaat natuurlijk nooit gebeuren omdat zoals Remco zegt het er gewoon niet af kan van het budget. Dat is dan ook de enige reden dat het niet 'algemeen ingevoerd' is in het wielrennen. Het kan gewoon niet en het zal hooguit iets toenemen in de toekomst, maar meer dan ook niet. Voetbalclubs zijn ook minder gebonden aan het budget omdat voetbalclubs instituten zijn. Real Madrid geeft ettelijke honderden miljoenen uit, veel meer dan het budget. Dat kan omdat ze een vaste waarde hebben, een vast iets zijn, in tegenstelling tot een wielerploeg, dat eigenlijk niet meer is dan los zand. Kapt de sponsor ermee, dan houdt het in heel veel gevallen gewoon op. Daar kan een bank niets mee, budgetoverschrijdingen bij wielerploegen zie je dan ook bijna nooit. Budgetoverschrijdingen bij voetbalclubs kunnen wel omdat die kunnen investeren in de toekomst. De toekomst van wielerploegen is altijd zeer ongewis. |
| Geplaatst door Turtlehead op zaterdag 4 september 2010 om 11:27 |
| Die 3 miljoen die Rjiis vraagt is echt veel te veel hoor. Het kan natuurlijk moeilijk zo zijn dat Riis meer schade heeft dan één jaarsalaris als Cancellara vertrekt (en hij verdient vast geen 3 miljoen). Als zijn waarde voor Saxobank zo groot is, is het wat vreemd dat hij dat niet verdient als salaris lijkt me zo. Ook gezien het budget van Saxo lijkt iets van 30% schadevergoeding wel erg veel. Zal idd paniek zijn: als Cancellara ook nog vertrekt heeft hij naast Contador niks meer, behalve wat knechten en een toekomstige ster als Porte. |
| Geplaatst door zacht op zaterdag 4 september 2010 om 11:33 |
| Transfersommen bij doorlopende contracten lijken me een prima zaak. Gelimiteerd weliswaar. Bijvoorbeeld gebaseerd op het salaris en het aantal jaren dat de renner nog onder contract staat. |
| Geplaatst door Bianchifietser op zaterdag 4 september 2010 om 13:08 |
| Ik snap niet waar iedereen zo moeilijk over doet. In alle grote sporten gebeurt het. Als het geld er is en de ploeg vindt het een goede investering zie ik geen reden om het tegen te houden. |
[1]
Gebruikerspaneel
Je bent niet ingelogd.
» Inloggen
» Nog geen account?
» Wachtwoord vergeten?
Headlines
- woensdag 8 februari
- 22:04 Vijf Nederlanders in Ronde v..
- 18:47 Tom Veelers: "Dit was het ma..
- 17:33 Parcours Ronde van Zwitserla..
- 16:38 Philippe Gilbert: "Ik ben no..