Hoofdmenu
- Nieuws insturen
- Misstand melden
- Wielerkalender
- Interviews
- Columns
- Huisregels
- Archief
- Over WielerFlits
- Wielershirt
Zoeken
|
|
|
|
|
Forum - Toerfietstochten
Geplaats door StonedCamel op maandag 6 april 2009 om 20:29.
Post hier jou programma van toerfietstochten en cyclo, waar ligt jou ultieme piekmoment?
Vooralsnog ziet mijn programma er als volgt uit:
11 april: V'daal-V'daal 130km
18 april: Tour de Haute Veluwe 150km
9 mei: Zuid Veluwe Klimtoer 130km
13 juni: Limburgs Mooiste 250 km
20 juni: Jan Janssen Classic 200 km
22 augustus: Germania Klimtocht 160 km
29 augustus: Claude Criqueleon Velomediane 175 km
12 september: Huchiestocht 160/200km
26 september: Rabo Lingetocht 125km
Ik heb al de Veluvia Klimtoer en de RvV 140km achter de rug. Mijn absolute piekmomenten liggen rond Limburgs Mooiste en uiteraard de Velomediane.
Reacties
| Geplaatst door Reinieros op maandag 6 april 2009 om 20:54 |
| Ik weet nog niet precies wat ik ga rijden. Zekerheidjes zijn Jan Janssen-classic en Boogies Extreme. Waarschijnlijk ook de Zuid Veluwe Klimtoer. Limburgs Mooiste doe ik niet meer... vorig jaar gedaan, maar vond het eigenlijk te druk. Ik deed de 150 maar zat er na 70 al doorheen o.a. door het pokkeweer (wat een hel) en te weinig eten. Zelden zo afgezien en tegen mijn zin gefietst. |
| Geplaatst door Leon op maandag 6 april 2009 om 21:29 |
Ik doe niet echt aan toerfietsen.. Ik ga vooral wedstrijden doen. Zo tijdens/vlak na de Tour ligt mijn piekmoment, ik ben van plan mee te doen aan criteriums dan, onder andere Daags na de Tour ![]() |
| Geplaatst door BambinoDoro op maandag 6 april 2009 om 21:51 |
| Doe de Amstel....maar verder past het niet echt tussen de wedstrijden, het trainen is me net iets te verschillend om op beiden te richten |
| Geplaatst door snakeboy op maandag 6 april 2009 om 23:11 |
| Ik ga voor het eerst meedoen met toerfietstochten dit jaar, heb me voor 3 ingeschreven nu. 25 april - Ronde v Noord Holland - 110 km 13 juni - Limburgs Mooiste - 100 (licht) km 20 september - Dam tot Dam - 140 km Piekmoment? Eeehh... 3 dus ![]() |
| Geplaatst door RaJoKo op dinsdag 7 april 2009 om 11:32 |
| Ik heb nog nooit echt met een tourtocht meegedaan maar ben het wel van plan dit jaar. Kan iemand mij vertellen wat voor wedstrijd de Zuid Veluwe route is. Kan ik niet echt vinden op internet |
| Geplaatst door StonedCamel op dinsdag 7 april 2009 om 13:58 |
| Zuid-Veluwe Klimtoer – zaterdag 9 mei Op zaterdag 9 mei 2009 organiseren wij de Zuid- Veluwe Klimtoer. De tocht heeft twee afstanden, namelijk 100 en 130 km. Een heel mooie tocht, met name voor de fietsers die graag klimmen. Over de Zuid-Veluwe tussen Ede en Arnhem zijn in de 130 km-tocht 36 heuveltjes opgenomen, waarbij in totaal 1.250 meter hoogteverschil wordt overbrugd. Uiteraard zijn de Posbank, Zijpenberg en Emmapyramide in de route opgenomen. Maar ook minder bekende hellingen worden bedwongen, zoals de Kluizenaarsberg, Kattenberg, Keijenberg, Menthenberg en Waterberg. De 130 km-tocht is zwaar te noemen. Deze afstand heeft 1 NTFU-ster (zonder extra inschrijfgeld!) en telt mee voor het Brevet des Cyclistes (van het NKC). De 100 km-tocht slaat het Posbank-gedeelte over, heeft daardoor acht colletjes minder, heeft een hoogteverschil van 950 meter en is derhalve iets minder zwaar. Al met al is de Zuid-Veluwe Klimtoer de meest intensieve tocht boven de grote rivieren, een verzet van 42 x 23 wordt geadviseerd. De tocht is dan ook een prima voorbereiding op (buitenlandse) toerklassiekers en cyclosportive tochten. Beide afstanden zijn uitgepijld, ook ontvangen de deelnemers een routebeschrijving. Het vertrek voor de 100 km-tocht is van 8.00 tot 10.00 uur, voor de 130 km-tocht tussen 8.00 en 9.00 uur De vertrekplaats is het clubhuis van WV Ede, Horsterweg 5 in Ede (naast sportcentrum Tesqua). Op deze site is de beschrijving van de route naar het clubhuis te vinden via De vereniging – Algemeen – Routebeschrijving. Ook is de route vanaf de invalswegen uitgepijld. Kleed- en douchegelegenheid is aanwezig. Er wordt geen stoffelijke herinnering verstrekt. Voor beide afstanden bedraagt het inschrijfgeld € 3,50. Leden van de Nederlandse Toer Fiets Unie krijgen € 1,50 korting. Voor leden van WV Ede is de deelname gratis. Dit staat op de site van WV Ede, gewoon een beetje standaard parcours in dit gebied dus. Overigens zijn toertochten wel veel leuker dan gewoon zelf of met zn tweetjes rondjes rijden, je hebt toch wat meer competitie en zeker bij de grotere tochten zoals de RvV is het parcours bijna afgesloten zodat je constant door kunt rijden. Ik weet niet of er hier mensen zijn die ervaring hebben met andere tochten van de Lotto Cycling Tour, maar als die dit allemaal zo goed geregeld hebben ga ik er zeker nog meer van rijden. |
| Geplaatst door Hermantk op dinsdag 7 april 2009 om 15:25 |
| Ik doe alleen maar de AGR dit jaar En dan nog Veenendaal-Veenendaal als voorbereiding komend weekend. Zit nog niet zolang in het toerfietserswereldje en blijf ook liever nog tot mn studie zaterdag werken om wat geld te verdienen ![]() Tijdens mn studie ben ik van plan om me aan te sluiten bij een studentenwielervereniging die ook meedoet aan toertochten. Zal dan ook wel lid van NTFU worden |
| Geplaatst door The Collective op woensdag 8 april 2009 om 00:41 |
| ik doe mee aan limburgs mooiste, en L-B-L (170 km op 9 augustus georganiseerd door le champion). Is het overigens geen goed idee om een wielerflits sticker te laten maken? Mooi voor op mijn prachtige madone om wat reclame te maken tijdens tourtochten en mede wielerflitsers te herkennen. Eventueel voorzien van nickname is natuurlijk helemaal mooi! |
| Geplaatst door StonedCamel op woensdag 8 april 2009 om 01:03 |
| Lijkt me een leuk idee The Collective, ik zou hem ook zeker op mijn Bullsje plakken. |
| Geplaatst door Hermantk op woensdag 8 april 2009 om 01:36 |
Ik verwijs je door naar het ideeëntopic ![]() Kijken of er nog ruimte op mn fiets is. Heb niet van die grote buizen ![]() En zitten al veel sidi/giant-stickers overheen |
| Geplaatst door Hermantk op woensdag 8 april 2009 om 01:36 |
| Edit: Dubbelpost |
| Geplaatst door ariekralt op woensdag 8 april 2009 om 10:21 |
| ik doe alleen de AGR dit jaar en derest lekker trainen |
| Geplaatst door snakeboy op woensdag 8 april 2009 om 11:33 |
| @The Collective Erg leuk idee! |
| Geplaatst door Hermantk op woensdag 8 april 2009 om 11:49 |
| Gaan we zelf initiatief nemen? Of wachten we op signalen van de beheerders |
| Geplaatst door The Collective op woensdag 8 april 2009 om 12:07 |
| Ik heb er een nieuwe topic van gemaakt |
| Geplaatst door Rikkey op maandag 13 april 2009 om 00:42 |
| Welke tocht ook leuk is: Klimmen - Banneux - Klimmen op de dag van LBL! |
| Geplaatst door Hermantk op maandag 13 april 2009 om 21:38 |
Wat was Veenendaal-Veenendaal toch heerlijk zaterdag! ![]() |
| Geplaatst door StonedCamel op dinsdag 14 april 2009 om 11:55 |
| Zeker leuk, bij elkaar toch 158km weggetrapt, en het gemiddelde lag voor mijn doen aardig hoog. Er werd nog een flinke waaier getrokken(hoewel het niet eens echt een waaier was maar gewoon een groepje die met drie of vierenveertig op kop gingen sleuren. Wat was je gemiddelde herman? |
| Geplaatst door Hermantk op dinsdag 14 april 2009 om 13:14 |
| Ik had 105 gereden, wilde eerst 135, maar een maat van me had een afspraak. Mijn gemiddelde lag zo rond de 29 km/h. Ik heb heel lang mijn energie gespaard omdat dit toch vooral een heel nieuwe ervaring voor me was. Heb je het over die waaiers in de polder? Dat was echt lekker. Ik heb gisteren nog de Rabobank Bultentocht gereden, ongeveer over hetzelfde parcours. Toen reed ik wel de 135km en ben ik eigenlijk 4 uur lang bijna voluit gegaan. Nog een hele groep uit elkaar gewaaierd met een andere vriend op de Grebbedijk, echt heerlijk Gemiddelde was dan ook 30,1Was nieuwe ervaring voor me, maar ik ga dit zeker vaker doen ![]() |
| Geplaatst door StonedCamel op woensdag 15 april 2009 om 00:55 |
| Ik had ook rond de 29 per uur, mijn vriend had 29,3 geloof ik maar die klimt wat sneller en had derhalve een paar keer eventjes gewacht. Die waaier was inderdaad in de polder na het klimwerk bij Rhenen. Ik kwam in de 2de groep terecht en probeerde naar de 1ste groep te rijden. Ik bleef echter op 20 of 30 meter hangen, en dan gaat het behoorlijk pijn doen :P Daarna op de Italiaanseweg wel met afstand als snelste naar boven(zag geen snellere), maar het is dan ook mijn favoriete klim Op de Emmapyramide stond ik helaas geparkeerd toen ik boven mijn macht mijn vriend probeerde te volgen :P Daar heb ik helaas de rest van de tocht last van gehad, anders had er misschien nog wel wat meer ingezeten. Rabo Bultentocht heb ik niet gereden, misschien volgend jaar erachteraan doen, maar dat zien we nog wel. Overigens: ik hoop dat 1 van desbetreffende personen hier ook op wielerflits kijkt: Er was een groepje, dat dacht op de Grebbeberg wel even aan de linkerkant van de weg een eindje naar boven te kunnen fietsen om later pas over te steken :S Ik woon hier in de buurt en daal regelmatig met 55/60 per uur af, als er toevallig net iemand zo aankomt dan kunnen er doden vallen! En zeg nou zelf, is het echt zo erg om even te wachten tot je kunt oversteken? Helaas heb ik de desbetreffende personen niet meer in kunnen halen, maar neem aub je verantwoordelijkheid in zon geval. Als je zelf gewond raakt dan is het je eigen schuld, maar als iemand anders door jouw stommiteit hierdoor schade oploopt ben JIJ verantwoordelijk, gedraag je daar dan ook naar. Excuses voor iedereen die wel normaal fietst, maar dit moest ik echt even kwijt. Ik moet er niet aan denken dat ik daar net aan het afdalen was... |
| Geplaatst door wtf1500 op woensdag 15 april 2009 om 09:54 |
| StonedCamel, ik weet welk punt je bedoeld. Iemand die op de racefiets zit zou de risico's moeten beseffen. De verkeersregels worden tijdens populaire toertochten nogal eens vergeten, wat tot gevaarlijke situaties leidt. Bv oversteken op onoverzichtelijke plekken, na de bocht uitwaaien over de hele breedte van de weg, afslaan zonder te kijken, snijden bij inhalen etc. Maar eigenlijk hoort afdalen als een dolle daar ook bij . Er kan ook een wandelaar lopen, of een eekhoorn oversteken... Wat ik bedoel, is dat er bij zo'n snelheid altijd risico's zijn. Het is daar trouwens wel 'moeilijk' om langzamer te rijden, en je mag er tachtig(??).Misschien wel leuk om eens een toertochtje met wat wielerflitsers te rijden? |
| Geplaatst door Hakkie2 op woensdag 15 april 2009 om 10:01 |
| Ik wou net zeggen: ik zou ook geen 55/60 gaan rijden in een afdaling als ik het niet kan overzien. Levensgevaarlijk! En langzaam rijden is niet moeilijk: er zitten remmen op de fiets. |
| Geplaatst door Markoes op woensdag 15 april 2009 om 10:08 |
| Hehe,, Ik vind het wel interessant om op een zaterdag of zondag eens met een aantal wielerflitser te gaan fietsen.. Ikzelf woon in Huissen (naast Arnhem) en een tochtje op en rond de postbank lijkt me wel leuk. Zijn er mensen uit de buurt die dit ook eens leuk zouden vinden (of mensen die de fiets achterop de auto zetten en ook mee doen )? |
| Geplaatst door StonedCamel op woensdag 15 april 2009 om 10:49 |
| @Hakkie: Ik ben zeker niet de enige die daar afdaalt met die snelheid, en dat ga je daar al gauw. Overigens lopen er eigenlijk nooit wandelaars, en bovendien kunnen wandelaars opzij springen en fietsers niet. Het gaat me er vooral om dat mensen in een onoverzichtelijke bocht aan de verkeerde kant omhoog fietsen, dat is gewoon levensgevaarlijk, zeker aangezien er ook auto's rijden, wat je uitwijkmogelijkheid heel erg kan beperken. Overigens ben ik in het algemeen een vrij trage daler... |
| Geplaatst door Hermantk op woensdag 15 april 2009 om 17:42 |
@StonedCamel, die Italiaanse weg kende ik nog helemaal niet, maar ik was er meteen gecharmeerd van Ligt helaas nog redelijk ver weg om in mn trainingsrondje te betrekken, zou het misschien nét kunnen halen als ik veel tijd heb.Klimmen ging overigens wel heel erg goed in vergelijking met andere renners Ondanks dat ik op een veelste groot mes klom iedere keer, puur omdat ik de omgeving niet kende ![]() @Markoes, ik woon in Leusden en train vaak in het gebied van Doorn tot aan Rhenen. Dus ik zou best wel eens mee willen doen, heb alleen geen auto (ben nog 17 )Het is trouwens Posbank (zonder t) Ik bedenk me net trouwens, zou het niet herkenbaarder zijn om ipv die wielerflitsstickers bijvoorbeeld wielerflitssokken uit te brengen? |
| Geplaatst door Markoes op woensdag 15 april 2009 om 18:21 |
hehe, ja ik schrijf t altijd verkeerd ![]() Ik woon zelf dus dichtbij de Posbank.. Mij lijkt t erg gezellig om eens een zaterdag of zondag in mei te organiseren en met wielerflitsers te gaan fietsen.. Trainen jullie trouwens ook wel eens in Nijmegen? Ik fiets er zo nu en dan en ook daar kan je erg mooi klimmen.. Ik heb nog niet alle klimmetjes ontdekt (maar wel een mooie site, dus ik print binnenkort eens de klimmetjes uit en ga dan zoeken ) |
| Geplaatst door Hermantk op woensdag 15 april 2009 om 18:50 |
Toevallig heuvelsfietsen.nl? ![]() Als het goed is ga ik studeren in Nijmegen over anderhalf jaar, dus mijn tijd komt daar nog wel ![]() |
| Geplaatst door The Collective op woensdag 15 april 2009 om 21:21 |
| Ik zag laatst een klein artikel over de superklassieker in belgie. Dit is een toertocht die een gedeelte parcours van de ronde van Vlaanderen, en Parijs roubaix combineerd. Er zijn 3 afstanden met vertrek in Oudenaarde en aankomst op de piste van Roubaix Route 80 km hellingen: Koppenberg, Oude Kwaremont, Paterberg, Mont Saint-Aubert kasseien: Carrefour de l’Arbre, Gruson, Hem, Roubaix aankomst op het velodrome van Roubaix, hoe gaaf is dat! Ik ga er zeker aan meedoen, ik begrijp niet waarom deze tocht niet bekender is, met al die monumenten van de wielersport er in! zie www.superklassieker.be zijn er nog meer wielerflitsers die hieraan meedoen? |
| Geplaatst door Hermantk op woensdag 15 april 2009 om 21:28 |
| En dan ga je met je eigen fiets over die kasseien rausen? |
| Geplaatst door The Collective op woensdag 15 april 2009 om 21:34 |
| Het zijn 3 strookjes kasseien, dat kan mijn madone wel aan.... |
| Geplaatst door The Collective op woensdag 15 april 2009 om 21:35 |
| lijkt me te gek om daar eens over te rijden! |
| Geplaatst door Hermantk op woensdag 15 april 2009 om 21:44 |
Haha oké, en anders maar in het gras ![]() Sowieso is aankomst op de piste wel vet |
| Geplaatst door The Collective op woensdag 15 april 2009 om 21:49 |
| inderdaad, en bij de aankomst net zoals boonen, even naar jezelf wijzen om te laten zien dat er maar 1 de beste is...haha |
| Geplaatst door Talan op woensdag 15 april 2009 om 22:57 |
| Ik hoorde dat jullie bezig zijn met piekmomenten? Heb je dan een schema? Lijkt me lastig om als amateur te kunnen pieken |
| Geplaatst door Hermantk op woensdag 15 april 2009 om 23:11 |
| @Talan, wanneer je een goed en professioneel schema opstelt is dit best mogelijk. http://www.wielersportinfo.nl; Hier kun je heel veel vinden over het maken van trainingsschema's en is er zelfs een tool voor. |
| Geplaatst door Talan op woensdag 15 april 2009 om 23:33 |
| Interessant! staat nu bij m'n favorieten. En voor degene die wedstrijden rijden, kunnen jullie de snelheiden en verhoudingen geven tussen trainen met 2 of 3 renners en rijden in een peloton? |
| Geplaatst door StonedCamel op woensdag 15 april 2009 om 23:38 |
| @Herman: wat is daar mis mee? Kasseien rijden is gewoon echt kicken, hoewel het niet altijd even prettig aanvoelt :P Met name die hellingen zijn gewoon echt gaaf! Met de RvV heb ik er echt van genoten. Overigens zie ik dat de superklassieker dit jaar voor het eerst is, dus niet zo gek dat hij niet bekend is. Wat vooral erg mooie tochten zijn, zijn die van de Lotto Cycling Tour(althans dat neem ik aan, als je zag hoe de Ronde geregeld was) Deze hebben op 29 augustus de Helletocht, een soort combinatie van Gent Wevelgem en P-R http://www.sport.be/cyclingtour/helletocht/2009/nl/parcours/hellingen/ Ik ben zeker van plan meer tochten van deze organisatie te gaan rijden. @Talan: Je doelt waarschijnlijk op mijn openingspost, die piekmomenten zijn vooral momenten waarop me richt met trainen. Nu heb ik de pech dat ik eigenlijk helemaal niet veel kan fietsen omdat ik doordeweeks op kamers in Delft zit. In het weekend ga ik dan naar Rhenen, en dat heeft als voordeel dat daar bijna iedere week wel een toertocht is, waardoor ik iedere zaterdag flink kan rijden. Daar moet ik het vooral van hebben eigenlijk. In de meivakantie ga ik dan wel waarschijnlijk trainen in de Ardennen, en in de zomer naar het hooggebergte. Dit probeer ik zo te plannen dat mijn zwaarste training in de bergen ongeveer 2 weken voor de Velomediane ligt, het schijnt zo te zijn dat je er dan het meeste profijt van hebt. Ik ben echter ook nog maar een beginnende fietser, dus het is voor mij ook allemaal wel redelijk nieuw. |
| Geplaatst door wtf1500 op dinsdag 11 augustus 2009 om 22:44 |
| Rijden er nog leden bij de Reichswald-Posbanktoer, van WV Ede? Ik wel, de 170. Uit en thuis 250km, denk ik. |
| Geplaatst door Hermantk op dinsdag 11 augustus 2009 om 23:37 |
| Ik rijd daar ook, alleen slechts de 135km. Volgende week Germania Klimtocht, 160km. Daarna komt Vuelta Drenthe, dan nog een tochtje in Lienden door de polder, om voor de laatste keer te pieken met Boogie's Extreme. Daarna beetje afbouwen, en duurtrainen op de Tacx. |
| Geplaatst door JJW op woensdag 12 augustus 2009 om 09:13 |
| Herman, Ik rij ook de Vuelta Drenthe, ik woon in Assen. Had mensen uitgenodigd maar die gingen daar niet op in. Dus afgesproken met mijn vader te gaan, hij is pas 55 maar vindt 60km genoeg (en dat heeft vroeger de IJsselmeerronde van 400km gereden). Ik ben van plan de hele dag bij hem te blijven en dan de sprint aan te trekken. Ik ben benieuwd Eerst maar eens trainen, heb dit jaar maar een paar keer meer als 60km gereden, chronisch tijdgebrek. Materiaal daarentegen is wel beter als andere jaren. Zonder trainingsarbeid dit jaar in Zuid-Frankrijk een aantal cols gedaan. Dat was me iets te zwaar en kwam behoorlijk in moeilijkheden. Nog nooit zo "dood" geweest.Volgend jaar wil ik veel toertochten gaan doen. Maar niet in mijn eentje, dus als er mensen zijn die samen willen trainen (ik heb een auto met fietsenstandaard voor 2 fietsen) en toertochten willen rijden. Lijkt mij helemaal geweldig. ps: wanneer is er een officiele wielerflits meeting (genoeg actieve leden ) |
| Geplaatst door Hermantk op woensdag 12 augustus 2009 om 13:08 |
Waar woon je dan in de buurt? ![]() Ik heb sowieso ook wel iemand daarvoor (die zelfs 4 fietsen op zn dak kan ), maar je hebt nooit fietsvrienden genoeg.Ik zelf zit in Leusden (vlakbij Amersfoort, aan voet van Utrechtse Heuvelrug) |
Gebruikerspaneel
Je bent niet ingelogd.
» Inloggen
» Nog geen account?
» Wachtwoord vergeten?
Headlines
- donderdag 17 mei
- 21:50 Volg hier de vijfde rit in d..
- 18:00 Giro 2012: Voorbeschouwing e..
- 17:55 Giro 2012: Lars Ytting Bak d..
- 17:37 Francesco Lasca wint tweede ..
- 17:30 Raymond Kreder pakt eerste p..
- 16:57 Veertien man in voorselectie..
- 16:04 Jeff Vermeulen wint derde et..
- 15:19 Rabobank met Boom en Wynants..
- 15:09 Christensen en Bonnet uit de..
- 14:46 Volg hier de tweede etappe i..
- 14:28 Volg hier de derde etappe in..
- 12:57 Giro 2012: Volg hier de twaa..
- 11:56 Fränk Schleck wijt tijdverl..
- 01:01 Sagan blijft aan het feest i..
- woensdag 16 mei
- 20:39 Volg hier de vierde rit in d..
- 18:43 Bouhanni verslaat Marcato in..
- 18:08 Giro 2012: Voorbeschouwing e..
- 17:34 Giro 2012: Ferrari sprint na..
- 17:17 Ahlstrand verslaat Petacchi ..
- 17:06 Jenning Huizenga wint tweede..
- 15:30 Sagan: "Voor mij is dit ook ..
- 13:55 Sébastien Turgot mogelijk g..
- 13:16 Tom Leezer door knieblessure..
- 12:58 Roelandts maakt zaterdag ren..
- 12:46 Volg hier de tweede etappe i..
- 09:37 Giro 2012: Volg hier de elfd..
- 09:16 Tom-Jelte Slagter: "De benen..
- 01:13 Sagan maakt de hattrick in C..
Poll
Wie wint de Giro?
U moet ingelogd zijn om te stemmen.
Joaquin Rodriguez - 25%
Ivan Basso - 29%
Michele Scarponi - 13%
Roman Kreuziger - 11%
Frank Schleck - 4%
Ryder Hesjedal - 6%
Damiano Cunego - 1%
Domenico Pozzovivo - 4%
Paulo Tiralongo - 1%
Jose Rujano - 3%
John Gadret - 1%
Iemand anders - 3%
306 stemmen.

)?
Ondanks dat ik op een veelste groot mes klom iedere keer, puur omdat ik de omgeving niet kende